رویای سوددهی اکران فیلم های خارجی!



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,اکران فیلم های خارجی

به گزارش بانی فیلم،  نمایش فیلم‌های خارجی در سینماهای کشور که به صورت آزمایشی از تابستان امسال با فیلم هایی چون «همه پول‌های دنیا»، «شاه دزد»«۲۲مایل»، «اجنبی»، «وینچستر»، «ماموریت غیرممکن» و … آغاز شد و همچنان این روزها با فیلم ترسناک «راهبه» ادامه دارد، تنها ۵۰۰ میلیون تومان به حساب سینمای ایران ریخته است. رقمی که بی شک حتی کفاف بازگشت پولی که صرف خرید کپی رایت این فیلم ها هم شده را نمی کند.


جلب آنکه به گفته علی آشتیانی‌پور، مدیر اکران فیلم‌های خارجی در سینماها به مهر، مؤسسه رسانه‌های تصویری بالغ بر ۱۰۰ فیلم خارجی برای اکران خریده اما با توجه به اینکه اولویت سینمای ایران و اکران فیلم‌های داخلی بوده، تنها ۱۱ فیلم از میان آنها به نمایش درآمده که حاصل آن همین ۵۰۰ میلیون ناچیز بوده.

با این وجود این مدیر همچنان به سوددهی روند اکران کم جان فیلم های خارجی در آینده امیدوار است و اعتقاد دارد وضع استقبال بهتر خواهد شد. با این وصف مروری بر سالن های محدود همین فیلم «راهبه» نشان از استقبال اندک مخاطبان دارد. سینماروهایی که شاید هنوز اعتمادشان به نحوه اکران فیلم خارجی در سینماهای ایران جلب نشده و چه بسا به دلیل اطلاع رسانی ضعیف، اصلاً از کم و کیف آن مطلع نیست.

ضمن اینکه باید در مورد نحوه انتخاب این آثار هم باید تجدیدنظری کلی صورت گیرد. مثلاً طبق اعلام چندی پیش ایندی وایر، فیلم ترسناک «وینچستر» از جمله آثار راه یافته به این طرح، با کسب امتیاز ۲۸ در نظرسنجی منتقدان متاکریتیک در فهرست بدترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ جای گرفته بود!

بدتر آنکه به گفته آشتیانی‌پور، « پورسانت‌هایی که به این فیلم‌ها تعلق می‌گیرد، مستقیم به حساب مؤسسه رسانه‌های تصویری واریز می‌شود و اطلاعات آن در اختیار هیچ شخصی قرار نمی‌گیرد»!

مسئله ای که لازم است برای جلوگیری از هرگونه ابهام مالی مورد حسابرسی قرار گیرد تا یک طرح ناکام، بار مالی سنگینی هم روی دوش سینمای کم بضاعت کشورمان نگذارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------