آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

چه خبر از جین سیمور، پزشک دهکده؟



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,پزشک دهکده

اگر از سریال‌بین‌های قهار و قدیمی باشید بدون شک پزشک دهکده را دیده‌اید و خاطرات خوشی با این سریال دارید، اگر یادتان باشد پزشک دهکده حدود ۳ سال پیاپی از شبکه دوم سیما پخش می‌شد و در زمان خودش به‌یکی از پرمخاطبت‌ترین سریال‌های تلویزیون تبدیل شد.

 تاریخ ساخت سریال پزشک دهکده به دهه ۹۰ میلادی باز می‌گردد و از آنجایی که داستان زنی پرتلاش و اجتماعی را روایت می‌کرد در میان کشور‌های مختلف دنیا با اقبال زیادی روبرو شد. اگر خاطرتان باشد ابتدای پزشک دهکده شاهد نمایش صحنه ورود یک قطار بودیم و مایکلا کوئین می‌گفت: من پزشکی اهل بوستون هستم که به‌عنوان یک پزشک، جامعه مرا قبول نکرد و برای طبابت به روستایی در کلورادو رفتم.

سریال پزشک دهکده در ۶ فصل و ۱۵۰ قسمت تولید شد و طولانی‌شدن این سریال باعث شد تا خاطره‌های خوش‌مان با پزشک دهکده بیشتر شود و همین خاطره‌های خوش بود که جین سیمور را به محبوبیت زیادی در میان ایرانی‌ها رساند. جالب است بدانید جین سیموری که ما او را با نام پزشک دهکده می‌شناسیم از اواخر دهه ۷۰ میلادی تاکنون در آثار مختلفی ایفای نقش کرده و بیشتر از ۳۰ فیلم و سریال بازی کرده است.

جین سیمور این روز‌ها ۶۸ سال سن دارد و از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم همانند ما دلتان برای پزشک دهکده تنگ شده است در ادامه با هم قصد داریم خبری از جین سیمور بگیریم.

جین سیمور بازیگر بسیار فعالی است
بیشتر هواداران، جین سیمور را با سریال پزشک دهکده می‌شناسند، اما این بازیگر بریتانیایی تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی ایفای نقش کرده است. سریال‌های معروفی مانند آشنایی با مادر، اسمالویل (Smallville)، جین باکره، نظم و قانون: واحد قربانیان ویژه و کَسل (Castle) را می‌توان تنها قسمتی از ده‌ها مجموعه‌ای دانست که جین سیمور در آن‌ها هنرنمایی داشته است. هواداران جین سیمور، او را در برنامه معروف رقصیدن با ستاره‌ها نیز شاهد بودند و در طول این برنامه‌ها جین سیمور ثابت کرد که در کنار بازی نقش یک پزشک مهربان و فداکار، از عهده انجام نقش‌های دیگری نیز بر می‌آید.

در این زمینه می‌توان به فیلم‌ها کمدی مهمانان ناخوانده عروسی (Wedding Crashers) یا پنجاه طیف سیاه (Fifty Shades of Black) اشاره کرد. اگر اهل فیلم‌های جیمز باند باشید، احتمالاً بازی جین سیمور در فیلم زندگی کن و بگذار بمیرد را دیده‌اید. جین در این فیلم در کنار راجر مور افسانه‌ای ایفای نقش کرد.

تلاش‌های جین سیمور در عرصه سینما و تلویزیون برای او دو جایزه گلدن گلوب را به همراه داشته است که یکی از این جایزه‌ها را در سال ۱۹۹۶ برای بازی در نقش پزشک دهکده دریافت کرد و گلدن گلوب بعدی خودش را در سال ۱۹۸۲ برای بازی در فیلم شرق بهشت (East of Eden) به خانه برد. بازی جین سیمور در فیلم اوناسیس، ثروتمندترین مرد جهان، محصول سال ۱۹۹۸ نیز جایزه امی را برای این هنرپیشه به ارمغان داشت.

با این حساب می‌توان گفت: جین سیمور از آن دسته بازیگرانی که با حضور در یک سریال به شهرت می‌رسند و پس از آن ستاره‌شان غروب می‌کند قرار ندارد و کارنامه درخشان پزشک دهکده از تلاش او حکایت دارد.

جین سیمور و ملکه الیزابت دوم
برای شما گفتیم جین سیمور رگ و ریشه‌ای بریتانیایی دارد و حضور او در سریال پزشک دهکده شهرت زیادی را در انگلستان برای این بازیگر به ارمغان آورد. آوازه شهرت جین سیمور به گوش ملکه الیزابت دوم نیز رسید و در سال ۲۰۰۲ نشان امپراتوری بریتانیا را به این بازیگر خوش‌قلب هدیه داد.

این نشان در بریتانیا افتخار بزرگی به حساب می‌آید و تنها به افرادی هدیه می‌شود که زندگی و کار آن‌ها تأثیر مهمی در جامعه داشته باشد. جین سیمور پس از دریافت این جایزه ارزشمند به خبرنگار گلوب اند مِیل (Globe) گفت: روز دریافت چنین جایزه ارزشمندی را هرگز فراموش نخواهد کرد، این جایزه در حضور مهمانان بسیار برجسته‌ای در کاخ باکینگهام به سیمور اهدا شد و پس از دریافت جایزه، مهمانی بزرگ و باشکوی به افتخار او برگزار شد.

طرفداران جین سیمور جالب است بدانند، هنرپیشه محبوب آن‌ها در پیاده‌روی مشاهیر هالییود نیز ستاره‌ای را از آن خود کرده است. به این ترتیب می‌توان گفت: جایزه‌ها و افتخار‌هایی که نصیب جین سیمور شده، حکایت از تأثیر این هنرپیشه در سینما و تلویزیون دارد و با توجه به چنین دستاورد‌هایی انتظار داشتیم جین سیمور شخصیت شناخته‌شده‌تری در هالیوود و سایر جوامع سینمایی باشد.

جین سیمور زندگی جالبی دارد
با نگاهی به کارنامه پر و پیمان جین سیمور احتمالاً به این فکر افتاده‌اید که پزشک دهکده، کار دیگری به‌غیر از بازیگری ندارد، اما جالب است بدانید جین سیمور در کنار بازیگری، ید طولایی در نقاشی نیز دارد و گاه و بیگاه نقاشی‌هایش را در گالری‌های معتبر به نمایش می‌گذارد و می‌فروشد.

جین سیمور در همین راستا به هافینگتون پست در سال ۲۰۱۳ گفت: از آنجایی که هوادارانش او را به عنوان یک بازیگر برجسته می‌شناختند، ابتدا حتی فکرش را نمی‌کرد که او را به‌عنوان یک نقاش نیز قبول کنند. اما جین سیمور به‌رغم اینکه احتمال می‌داد نقاشی‌هایش بازخورد خوبی را در بازار نداشته باشند چهار نقاشی خود را به یک کلکسیونر فروخت. این کلکسیونر شناخت زیادی نسبت به جین سیمور و آوازه‌اش در دنیای سینما و تلویزیون نداشت و در‌واقع این هنر سیمور در نقاشی بود که باعث جذب این کلکسیونر آثار هنری شده بود.

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,پزشک دهکده


فروش این نقاشی‌ها که اولین آثار جین سیمور بودند باعث شد تا اعتماد به‌نفس بیشتری پیدا کند و در سال ۲۰۱۸ طی مصاحبه‌ای با ناپلز دیلی نیوز (Naples Daily News) از عزم خود برای نقاش‌شدن خبر دارد و مدعی شد در یک استودیو که بیرون از منزل‌اش قرار دارد مشغول نقاشی است. به گفته سیمور، نقاشی برای او اهمیتی بیشتر از تفریح دارد و نقاشی‌کردن به یک کشش روحی و ذهنی برای او تبدیل شده است.

جالب اینجاست که جین سیمور همان رویکردی که در فیلم‌ها و سریال‌ها داشت و نقش‌های مختلفی را بر عهده گرفته بود را در نقاشی نیز پیاده می‌کند و سبک‌های مختلفی را در نقاشی‌های او شاهد هستیم. جین سیمور در کنار نقاشی به طراحی، مسافرت و تهیه‌کنندگی نیز علاقه دارد و مدعی است همیشه سعی می‌کند از زندگی لذت ببرد و سبک زندگی جالب و مطلوبی داشته باشد.

از قرار معلوم جین سیمور به پیکرتراشی نیز علاقه دارد و مجسمه قلبی که به صورت باز ساخته شده را مدتی پیش در فلوریدا به نمایش گذاشت. سیمور در خصوص این مجسمه گفت: علاقه زیادی دارد بداند مشاهده این مجسمه تداعی‌گر چه چیزی در زذهن افرادی است که از کنار آن عبور می‌کنند.

جین سیمور دستی در نویسندگی هم دارد

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,پزشک دهکده


اگر خاطر شما باشد جین سیمور در سریال پزشک دهکده تنها به طبابت مشغول نبود و هر کاری که از دستش بر می‌آمد را برای دیگران انجام می‌دهد. از قرار معلوم در زندگی شخصی نیز جین سیمور از آن دسته انسان‌های موفقی است که از هر انگشتشان طلا می‌بارد. به همین دلیل است که جین سیمور در کنار بازیگری و نقاشی، سابقه خوبی در نویسندگی نیز دارد و تاکنون چندین جلد کتاب منتشر کرده است.

خمیرمایه کتاب‌های جین سیمور بیشتر حالت انگیزشی دارد و سیمور در کتاب‌هایش سعی می‌کنند خواننده را به ساخت فردایی بهتر تشویق کند. ناشر کتاب‌های جین سیمور نیز بر این باور است که نگاه مثبت او به زندگی باعث شده تا کتاب‌هایی که می‌نویسد مورد توجه هوادارانش قرار بگیرد. جین سیمور کتابی در خصوص تربیت فرزند نیز دارد که در این کتاب تجربه‌های خود را در تربیت دو فرزند دوقلویی که دارد به اشتراک گذاشته است.

فهرست کامل کتاب‌هایی که تاکنون جین سیمور به رشته تحریر در آورده است را می‌توانید در وب‌سایت این هنرمند مطالعه کنید، این کتاب‌ها به زبان فارسی ترجمه نشده‌اند، اما بیشتر آن‌ها متن روانی دارند و اگر سطح زبان شما متوسط به بالا است پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به کتاب‌های جین سیمور بیاندازید.

جین سیمور هنرپیشه عاشق‌پیشه‌ای است
جالب است بدانید جین سیمور از آن دسته هنرپیشه‌های عاشق پیشه‌ای است که تاکنون ۴ بار ازدواج کرده و در سال ۲۰۱۵ نیز در مصاحبه‌ای با مجله اسکاتزمن (Scotsman) از آتش عشقی که دیوید گرین، کارگردان ۷۰ ساله انگلیسی در دل او روشن کرده خبر داد. به این هنرپیشه بااستعداد در ادامه مصاحبه خود اشاره کرد با توجه به سن و سالی که او و دیوید گرین دارند، عشق و عاشقی برایشان جذابیت پختگی بیشتری دارد و جین سیمور احساس می‌کند به دنیای جدیدی وارد شده است.

به نظر او در سن و سال بالا که انسان‌ها سخت‌گیرتر می‌شوند، پیدا کردن فردی که تفاهم زیادی با او داشته باشد کار سختی است، اما دیوید گرین راز دل جین سیمور را به خوبی می‌داند و این دو عاشق کهنه‌کار تفاهم زیادی با یکدیگر دارند. جین سیمور در سال ۲۰۱۶ طی مصاحبه‌ای با تلگراف گفت: دیوید گرین را در یک مراسم ناهار دید و در همان لحظه اول متوجه شد مردی است که تا آخر عمر می‌توان در کنار او زندگی کرد.

دیوید گرین و جین سیمور به لحاظ کاری نیز سلیقه‌های مشترکی دارند و زمینه‌های کار آن‌ها نیز با یکدیگر شباهت‌های زیادی دارد، همین موارد باعث شده تا جین و دیوید ارتباط نزدیک‌تری پیدا کنند.

احتمال ساخت مجموعه‌ای جدید از پزشک دهکده وجود دارد
جین سیمور بیشتر از هر کس دیگری از محبوبیت پزشک دهکده باخبر است و به رغم اینکه سن و سال زیادی از او گذشته، اما باز هم با کمال میل حاضر است در قسمتی جدید از سریال پزشک دهکده حضور پیدا کند. در همین راستا جین سیمور به بازفید نیوز (Buzzfeed News) در سال ۲۰۱۸ گفت که علاقه زیادی برای ساخت نسخه‌ای جدید از سریال پزشک دهکده دارد.

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,پزشک دهکده


او در ادامه گفت: مطمئن است این سریال هنوز هم هواداران زیادی دارد و به‌رغم اینکه چندین دهه از پخش آن گذشته است، اما هنوز هم سریال پزشک دهکده روزانه در ۹۸ کشور مختلف در حال پخش است که این امر از محبوبیت این سریال حکایت دارد. جین سیمور در ادامه صحبت‌های خود مدعی شد چنین آماری از تضمین موفقیت نسخه جدید سریال پزشک دهکده حکایت دارد.

جین سیمور به مشکلات سیاسی و اقتصادی دنیا نیز اشاره کرد و از آنجایی که سریال پزشک دهکده به ارتباط بین آدم‌ها و انسان‌دوستی تأکید دارد، در چنین شرایط دشواری بدون شک نسخه جدید این سریال قلب مخاطب را رئوف‌تر و انسان‌ها را به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کند.

با این حساب چه بسا در آینده‌ای نزدیک خبر‌های بیشتر از عزم جین سیمور برای ساخت نسخه‌ای جدید از سریال جذاب پزشک دهکده را شاهد باشیم.

جین سیمور مورد آزار جنسی قرار گرفته است
مدتی پیش جنبش مهمی در شبکه‌های اجتماعی پیرامون آزار‌های جنسی را شاهد بودیم، جین سیمور نیز به این جنبش پیوست و از تعرض جنسی که در گذشته به او شده بود پرده برداشت. از قرار معلوم جین سیمور به منزل یکی از تهیه‌کنندگان شناخته‌شده هالیوودی رفته بود تا برای اجرای نقشی در یک فیلم امتحان‌پس بدهد. اما این تهیه‌کننده به جین سیمور گفت: توانسته است تمامی عوامل فیلم را در خصوص حضور جین سیمور راضی کند و نیازی به آزمایش‌دادن نیست.

این تهیه‌کننده در عوض لطفی که به جین سیمور کرده بود، پیشنهاد بی‌شرمانه‌ای به او داد و جین سیمور به‌سرعت خانه این تهیه‌کننده را ترک کرد تا عفتش لکه‌دار نشود. جین سیمور در صحبت‌های خود هرگز به نام این تهیه‌کننده اشاره‌ای نکرد و تنها متذکر شد که وی یکی از موثرترین افراد تاثیرگذار در هالیوود بوده و کسی روی حرف او حرف نمی‌زده است. جین سیمور در ادامه اشاره کرد که این تهیه‌کننده نابکار مدتی است دستش از دنیا کوتاه شده و به دیار باقی شتافته است.

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,پزشک دهکده


ظاهراً ماجرای جین سیمور و این تهیه‌کننده خبیث به همین جا ختم نمی‌شود و پس از اینکه جین سیمور از دست این تهیه‌کننده می‌گریزد، تهیه‌کننده به او اخطار می‌دهد که اگر اتفاقی که افتاده را با کسی در میان بگذارد، کاری خواهد کرد که در هیچ‌کجای کره‌خاکی، جین سیمور فرصتی برای بازیگری پیدا نکند. جین سیمور مدعی است که این تهیه‌کننده فرد بسیار قدرتمندی بود و واقعاً کاری که می‌گفت: را انجام می‌داد، در نتیجه جین سیمور از این اتفاق سخنی به میان نیاورد و اگر اکنون پس از گذشت مدت‌ها به این قضیه اشاره کرد، تنها به این دلیل بود که ثابت کند حرف هیچ‌زنی نباید در گلویش خفه شود.

جین سیمور سن و سال را عدد و رقمی بیش نمی‌داند
جین سیمور زاده ۱۵ فوریه سال ۱۹۵۱ است و ۶۷ سال سن دارد، اما دل سرزنده‌ای دارد و همان‌گونه که گفتیم به‌تازگی برای پنجمین بار عاشق شده و از قرار معلوم نمی‌خواهد به این زودی‌ها تسلیم عدد و رقم‌های سن و سالش شود.

جالب اینجاست که حتی در این سن و سال بالا نیز جین سیمور همچنان با ظاهری آراسته و موقر جلوی دوربین عکاسان ظاهر می‌شود و هر از گاهی عکس او را روی صفحه اول مجله‌های معتبر شاهد هستیم. جین سیمور واقعاً هیچ اهمیتی به عدد و رقم‌های سن و سال خودش نمی‌دهد و معتقد است به جای اینکه خودش را پیر و فرتوت نشان دهد، سعی می‌کند همیشه شاداب و سرزنده باشد تا از این طریق هوادارانش نیز به راز شادابی و نشاط پی ببرند و از لحظه‌لحظه زندگی خود رضایت کامل داشته باشند.

جالب است بدانید جین سیمور مدعی است در سن و سال بالا نسبت به دوران جوانی، زیبایی بیشتر پیدا کرده و هیچ مشکلی با افتادگی پوست یا چین و چروک‌های صورتش ندارد چرا که این موارد را کاملاً طبیعی می‌بیند و به نظر او باید با کار مادر طبیعت کنار آمد.

پزشک دهکده بر این باور است وقتی افراد پا به سن میگذارند دیگر کسی آن‌ها را تحویل نمی‌گیرد و عملاً نادیده گرفته می‌شوند، به همین دلیل است که جین سیمور نمی‌خواهد تسلیم پیری شود و سعی می‌کند همیشه روحیه‌ای شاداب و با نشاط داشته باشد.

کمک کردن در خانواده جین سیمور یک رفتار پسندیده است
اگر سریال پزشک دهکده را دیده باشید حتماً فداکاری‌ها و کمک‌هایی که جین سیمور در این سریال به بقیه می‌کرد را به خاطر دارید. از قرار معلوم انسان‌دوستی جین سیمور تنها به این سریال ختم نمی‌شود و جین سیمور سابقه درخشانی در کمک به دیگران دارد. در این زمینه می‌توان به راه‌اندازی بنیاد اُپن‌هارت (Open Heart Foundation) اشاره کرد. این بنیاد با اهداف انسان‌دوستانه‌ای راه‌اندازی شده و به کار و کاسبی‌های جدید کمک می‌کند تا سریع‌تر به سودهی برسند.

اینگونه که پیداست جین سیمور کمک کردن به دیگران را از مادرش یاد گرفته است، مادر او در جوانی به‌عنوان پرستار در جنگ‌جهانی دوم حضور پیدا می‌کند و اسیر ژاپنی‌ها می‌شود. این‌گونه که پیداست مادر جین سیمور ۳ سال و نیم در اسارت ژاپنی‌ها باقی می‌ماند و در این مدت تمام انرژی خود را به درمان بیمارانی که وضعیتی وخیم‌تر از خودش داشتند می‌پرداخت. این امر باعث شد تا روحیه انسان دوستی مادرش به جین نیز منتقل شود.

جالب است بدانید جین سیمور سفیر سازمان کمک‌رسانی چایدهِلپ (Childhelp)، نیز هست و از طریق این سازمان به کودکانی نیازمند کمک می‌کند. پزشک دهکده در مراسمی که در سال ۲۰۱۸ برزگرار شده بود گفت: از انجام کار‌های بشردوستانه سیر نمی‌شود و از هرفرصتی بهره می‌گیرد تا به سایرین کمک کند.

جین سیمور زاده انگلستان و بزرگ‌شده آمریکا است
پدر جین سیمور، جان بنجامین فرنکنبرگ نام داشت و پزشک زنان و زایمان بود، مادرش نیز همانگونه که گفتیم پرستاری اهل هلند بود. در نتیجه جین سیمور در بریتانیا زاده شد و نام اصلی او نیز جویس پنلوپه ویلهلمینا فرنکِنبرگ (Joyce Penelope Wilhelmina Frankenberg)، بود است تا اینکه در ۱۷ سالگی نام جین سیمور را انتخاب کرد.

از قرار معلوم این نام از نام همسر هنری هشتم، در قرن شانزدهم الهام گرفته شده بود. جین سیمور در مصاحبه‌ای با تلگراف گفت: از سال ۱۹۷۶ تاکنون در آمریکا زندگی کرده است، اما همیشه سنت‌ها و خاطراتی که از پدر و مادرش داشته را به یاد می‌آورد و سعی کرده تا فرزندانش را نیز با سنت‌های خانوادگی‌شان بزرگ کند.

سعی کردیم هر چیزی که از جین سیمور می‌دانستیم را با شما در میان بگذاریم، در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم اطلاعات جالبی از پزشک دهکده می‌دانید که ما به آن اشاره‌ای نکردیم، در قسمت نظرات این اطلاعات را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

 برترین ها

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------