آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

پنجه افکنی کمدی ها با درام هایی که قلق گیشه دستشان است



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,فیلمهای سینمایی ایران

با قطعی شدن هفت فیلم «زندانی‌ها» به کارگردانی مسعود ده نمکی، «رحمان ۱۴۰۰» منوچهر هادی، «غلامرضا تختی» بهرام توکلی، «چهار انگشت» حامد محمدی، «آهوی پیشونی سفید۳» جواد هاشمی، «ژن خوک» سعید سهیلی و «متری شیش و نیم» سعید روستایی برای اکران نوروزی و اکران آنها از اول هفته جاری، از هم اکنون گمانه زنی ها و پیش بینی ها درباره میران توفیق این آثار و مقایسه آنها با یکدیگر داغ شده است.

مهمترین نکته اما این بار حضور سه فیلم از ژانر درام، «غلامرضا تختی»، «متری شیش و نیم» و «ژن خوک» در ترکیب اکران نوروزی است.

از این بین، دو فیلم اول در جریان اکران های جشنواره اخیر فیلم فجر، مدام در جدول محبوب ترین آثار منتخب مردم بودند و از سوی منتقدان هم بازخوردهای نسبتاً گرمی را داشتند. از سویی «غلامرضا تختی» فیلمی درباره یکی از اسطوره های محبوب مردم است و پتانسیل جذب خیلی از غیر سینماروها را هم دارد و «متری شیش و نیم» هم نظر به پیش زمینه ای که کارگردانش با «ابد و یک روز» در ذهن تماشاگران ساخته و جذابیت های خود فیلم، از شانس داران فتح گیشه هستند.

از سویی سهیلی که طی این سالها قلق گیشه حسابی دستش آمده، روی اقبال تلویزیونی پسرش سینامهراد از ناحیه پخش سریال «پدر» هم بر توفیق «ژن خوک» حساب باز کرده. ضمن اینکه او با دو فیلم «گشت ارشاد» نشان داد از سلیقه مخاطبان عام سینما شناخت دارد.

در کل این سه فیلم می توانند با تکیه بر همین امتیازات، فروش تضمین شده ای را رقم بزنند و بخوبی با کمدی ها رقابت کنند و چه بسا در یک اتفاق ساختارشکنانه، از آنها سبقت بگیرند.

از آنسو «زندانی‌ها»، «رحمان ۱۴۰۰» و «چهار انگشت» در جبهه کمدی ها خودنمایی می کنند. ژانری که طی دو- سه سال اخیر در سینمای ایران حرف اول را زده است. در این بین عجیب نیست اگر از ده نمکی به عنوان کارگردانی که هر فیلمش در گیشه حاشیه ساز شده، توقع فیلمی پرتماشاگر داشت. «رحمان ۱۴۰۰» با کنار گذاشتن ستاره های محبوبش، مهران مدیری و محمدرضا گلزار، فیلمنامه ای دارد که اگر مثل نوشته های قبلی بابک کایدان از آب درآمده باشد، باید در طنازی آن تردید داشت!

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,فیلمهای سینمایی ایران


«تگزاس» و «آینه بغل» به عنوان دو کمدی پرفروشی که او یکی از نویسندگان سناریوی آنها بوده، در واقع اصلاً فیلم های بامزه نبودند و با تکیه به ظرفیت های دیگری فروختند. بعید نیست «رحمان ۱۴۰۰» هم با سطح اندکی از شوخی ها، وجه کمدی خود را مدیون ترکیب مدیری و گلزار باشد.

در ضلع سوم، کمدی «چهار انگشت» قرار دارد. اگر این فیلم هم شرایطی مانند «خانم یایا» داشته باشد که از همین الان فاتحه اش در رویارویی با ترکیب جالب اکران نوروز خوانده شده است. با این وصف این فیلم جواد عزتی را به عنوان یکی از عناصر کلیدی در داغ بودن گیشه به همراه دارد که می تواند یک تنه خیلی ها را به سمت سالن های سینما بکشاند.


رجوع بانی فیلم به سیستم مکانیزه فروش بلیت در زمان تنظیم مطلب حاضر در عصر جمعه ۲۴ اسفند، اما اطلاعات نسبی جالبی را در پی داشت. با ورود به پنل سینماهای نمایش دهنده آثار اکران نوروز که از امروز کلید می خورد، به تعداد بیشتری از صندلی های فروش رفته برای فیلم «رحمان ۱۴۰۰» در مقایسه با «چهارانگشت» آن هم در یک سانس مشترک امروز بر می خوریم. استارتی که فعلاً گویای پیش افتادن احتمالی زوج گلزار و مدیری در مقابل زوج عزتی و جعفری باشد!

بدتر آنکه در همین پردیس تا عصر دیروز دو فیلم «غلامرضا تختی» و «متری شیش و نیم» در بهترین سانس شبانه تنها سه بلیت فروخته بودند!

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,فیلمهای سینمایی ایران

 

در مجموع اما می توان پیش بینی یک رقابت نزدیک و تنگاتنگ را میان کمدی ها و درام های غمگین و جدی در اکران نوروز ۹۸ متصور بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------