توضیح لیلا حاتمی درباره حذفش از سریال «نهنگ آبی»



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,لیلا حاتمی

«لیلا حاتمی» بازیگر مجموعه «نهنگ آبی» به مخاطبانش درباره‌ی "نقش، حضور و غیبتش" در این سریال شبکه خانگی توضیحاتی ارایه کرد.

 بازیگر سینما و تلویزیون - در متنی که اختصاصاً در اختیار ایسنا گذاشت، نوشت:

 

«لازم می‌دانم درباره‌ی نقش، حضور و غیبتم در سریال «نهنگ آبی» چند نکته را با تماشاگرانی که "آناهیتا" و من را در این سریال دنبال کرده‌اند، در میان بگذارم.

 

حضور من در این سریال با این قول و قرار صورت گرفت که این نقش در بازنویسی فیلمنامه رشد و عمق پیدا کند. وعده دادند نویسنده‌ای در راه است اما هرگز نویسنده‌ی در راه، به این پروژه نرسید و نویسنده‌ی اصلی سریال و تهیه‌کننده نیز نیازی در جدی گرفتن درخواست‌های من حس نکردند، یا مشغله‌های مربوط به فیلم دیگرشان، این امکان را به آنها نمی‌داد.

 

پافشاری من از یک سو و حوصله‌ی کم طرف‌های مقابل برای چنین اموری تا آنجا پیش رفت که توان ادامه‌ی همکاری از من سلب شد. بعد از تلاطم‌های بسیار فرساینده و مطلقاً بی‌نتیجه، توافق کردیم من و "آناهیتا" از سریال خارج شویم و طرحی برای داستان و خروج این شخصیت صورت بگیرد، با این تعریف " آناهیتا" مصمم می‌شود اسرار شرکت را فاش کند اما قدرت پشت پرده‌ی شرکت، او را از پا در می‌آورد و همین تعریف، نوشته و فیلمبرداری شد.

 

با مرگ "آناهیتا" من هم از گروه جدا شدم اما سازندگان این سریال باز بر خلاف توافق‌مان، سرنوشت دیگری برای "آناهیتا" در نظر گرفتند و گویا او را تا اطلاع ثانوی، غیب کرده و فراری داده‌اند.

 

سرنوشتی ناموزون برای "آناهیتا" که دیگر من نقشی در ایفای آن نداشتم و کاملاً غافلگیر شدم. شکل خروج "آناهیتا" از داستان، اهمیت‌اش برای من، غیر از نقش و ملاحظات شغلی، در این بود که با تماشاگری که نقش را دنبال کرده بود، مراسم خداحافظی را به جا آورد اما در شکل کنونی به نظر می‌آید من سریال را بدون ملاحظه و احساس تکلیف نسبت به تماشاگر رها کرده‌ام و به این دلیل ناپیدا شده‌ام. چنین کاری خلاف اصول و حساسیت‌های من است. اگرچه نوشتن این یادداشت تغییری در چیزی ایجاد نمی‌کند، اما حداقل می‌تواند سهم من، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده را از این تقصیر روشن‌تر کند.»

 لیلا حاتمی ۹۸/۰۳/۰۵

 

سریال «نهنگ آبی» به کارگردانی فریدون جیرانی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان هر هفته در شبکه نمایش خانگی با مجوز سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال توزیع است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------