نوش داروی فطر برای نجات گیشه



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,فیلم های سینمایی

اکران ماه رمضان رمقی نداشت. تصورهای اولیه از اکران نیم شبانه فیلم‌ها که پیش‌تر با عنوان افطار تا سحر شناخته می‌شد، محقق نشد و گیشه سینماها فروش چندانی را تجربه نکرد. اگرچه بلیت فیلم‌ها تا پیش از زمان افطار به‌صورت نیم‌بها عرضه می‌شد و طبیعتا بخش قابل توجهی از فروش‌های ماه رمضان به همین خاطر کاهش پیدا کرده است، اما به‌طور کلی استقبال عمومی از فیلم‌های روی پرده در ماه رمضان زیاد نبود.

 

به باور بسیاری از کارشناسان چیدمان نادرست فیلم‌ها، عدم حمایت وتبلیغات کافی برای نیم‌بها بودن بلیت و اکران ویژه تا پاسی از شب و... از مهم‌ترین عواملی است که فروش غیرقابل انتظار و پایین ماه رمضان را رقم زده است. بر همین اساس انتظار می‌رود که با تغییر فیلم‌های روی پرده، بازار اصطلاحا تکان بخورد و روند کم‌رمق فروش متوقف شود. این هفته با فرارسیدن عید فطر سینماها پوست‌اندازی می‌کنند. عید فطر یکی از زمان‌های پیک فروش در سینمای ایراناست. از چهارشنبه ۱۵ خرداد همزمان با عید، شش فیلم «شبی که ماه کامل شد»، «سرخپوست»، «زهرمار»، «ما همه با هم هستیم»، «دختر شیطان» و «آقای سانسور» روی پرده سینماها می‌روند تا پرده جادویی بتواند بار دیگر نفسی تازه کند. در این بین دو فیلم شبی که ماه کامل شد و سرخپوست، سال گذشته در جشنواره فیلم فجر بسیار مورد توجه قرار گرفتند. زهرمار نیز اولین بار در جشنواره فجر نمایش داده شد.

 

سه فیلم ما همه با هم هستیم، دختر شیطان و آقای سانسور پیش از این جایی نمایش داده نشده‌اند.

 

شبی که ماه کامل شد

چهارمین ساخته نرگس آبیار در مقام کارگردان است. این فیلم سینمایی روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهراناست که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالی است که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایراناست. در این مسیر برادرش با او همراه می‌شود اما در میانه راه، اتفاقاتی برای آنها رقم می‌خورد. در این فیلم هوتن شکیبا، الناز شاکردوست، پدرام شریفی، فرشته صدر عرفایی و آرمین حیدریان به ایفای نقش‌ پرداخته‌اند. شبی که ماه کامل شد در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در ۱۳ بخش نامزد دریافت سیمرغ شد و توانست سیمرغ بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای شکیبا، بهترین بازیگر نقش اول زن برای شاکردوست، بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای صدر‌عرفایی و بهترین چهره‌پردازی را از آن خود کند.

 

سرخپوست

فیلم جدید نیما جاویدی بعد از ملبورن. اگر طرفدار بازی نوید محمد‌زاده هستید این فیلم را از دست ندهید چرا که این بار او با ظاهری کاملا متفاوت و بازی از جنسی دیگر به روی پرده سینماها خواهد آمد. علاوه بر او پریناز ایزدیار، ستاره پسیانی، آتیلا پسیانی، مانی حقیقی و حبیب رضایی نیز در این پروژه سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند. قصه فیلم درباره زندانی است در یکی از شهرهای کشور که باید طی مدت زمانی کوتاه تخلیه شود، اما در میان جابه‌جایی زندانی‌ها، یک زندانی فرار می‌کند و...

 

ما همه با هم هستیم

یکی از پربازیگرترین فیلم‌های سینمای ایران به کارگردانی کمال تبریزی. داستان فیلم در بستری کمدی روایت می‌شود و ماجرای سقوط یک هواپیما همراه با مسافرانی است که رازهای مختلفی دارند؛ راز‌هایی که قرار نیست تا ابد پنهان بمانند. محمدرضا گلزار، مهران مدیری، مهناز افشار، لیلا حاتمی، ویشکا آسایش، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی، سروش صحت، حسن معجونی، مهران غفوریان، نادر فلاح، سیروس گرجستانی، شیرین آقارضاکاشی و... در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. باید دید این فیلم پربازیگر تا چه اندازه می‌تواند در گیشه موفق عمل کند و آیا می‌تواند رکورد فیلم‌های پرفروش را جابه جا کند یا نه.

 

دختر شیطان

قربان محمدپور که پیش از این سلام بمبئی را با همکاری مشترک سینمای بالیوود ساخت این بار نیز به سراغ تولید یک محصول مشترک میان سینمای هند و ایران رفته و دختر شیطان را روانه سینماها خواهد کرد. در  فیلم قبلی این کارگردان محمدرضا گلزار و بنیامین بهادری به ایفای نقش پرداختند و محمدپور این بار سراغ حمید فرخ‌نژاد رفته است. ایشا روات، جکی شروف، گلشن گروور، سیمران میشکروتی، محمدرضا شریفی‌نیا و فردین حفیظی از دیگر بازیگران اصلی فیلم هستند. دختر شیطان داستان یکی از بچه‌های ابلیس است که می‌خواهد توبه کند و شرط پذیرش توبه‌اش آن است که به یک آدم بی‌گناه سجده کند. دختر شیطان وارد زمین می‌شود و به دنبال یک آدم بی‌گناه می‌گردد. این فیلم نیز مانند فیلم قبلی محمدپور از موسیقی هندی بهره می‌برد.

 

آقای سانسور

نخستین تجربه سینمایی علی جبارزاده در مقام نویسنده و کارگردان فیلمی اجتماعی با رگه‌هایی کمدی است. بهاره رهنما، بهرام افشاری، محمدرضا فروتن، بهنوش بختیاری، محمود پاک‌نیت، امید روحانی، گیتی قاسمی، امیر کربلایی‌زاده، آریانا مثنوی، علی مثنوی، حسن نوری، صحرا اسدالهی، شاهین باباپور، علی ضیایی، امیراشکان مثنوی و علی برقی بازیگران آقای سانسور هستند. غلامرضا گمرکی تهیه‌کنندگی فیلم را برعهده دارد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: تا حالا شده زندگی اطرافیانت رو بدون سانسور ببینی؟!

 

زهرمار

نخستین تجربه کارگردانی جواد رضویان در سینماست که در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با نظرات متفاوتی مواجه شد. در این فیلم سیامک انصاری، شبنم مقدمی، شقایق فراهانی، سیامک صفری، نسیم ادبی، علیرضا استادی، رضا رویگری، حسین محب‌اهری، سیامک ادیب، برزو ارجمند و آدرینا توشه به هنرنمایی پرداخته‌اند. در خلاصه داستان زهرمار آمده است: رضا مردی که امروز به‌عنوان یک فرد ارزشی شناخته می‌شود گذشته‌ای دارد که او را رها نمی‌کند و همین گذشته برای او ایجاد دردسر می‌کند. پخش فیلم توسط شرکت سینمایی نمایش گستران انجام می‌شود.

 

روزنامه دنیای اقتصاد

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------