دور جدید کنسرت‌ها با پایان رمضان



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,کنسرت

با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، در حالی موسیقیدان‌ها و خوانندگان خود را برای دور جدید اجراهای زنده آماده می‌کنند که اخبار مرتبط با افزایش قیمت بلیت برخی کنسرت‌ها، بسیاری را نگران کرده است؛ این افزایش قیمت‌ اگرچه تا حد زیادی متاثر از تورمی است که اقتصاد کشور را فراگرفته، می‌تواند به دلیل قانون جدیدی باشد که هزینه برگزاری را افزایش می‌دهد.

 

به تازگی قانونی تصویب شده است که براساس آن ۱۰درصد از درآمد حاصل از کنسرت‌ها به خزانه دولت واریز می‌شود؛ قانونی که واکنش‌های زیادی را در میان اهالی موسیقی در پی داشته است تا جایی که تعداد زیادی از فعالان این حوزه به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه اعتراضی نوشتند و حتی در مخالفت با آن مدیر و مدیر روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت ارشاد استعفا کردند.

 

به گزارش خبرآنلاین، با اینکه مقایسه قیمت بلیت کنسرت بعضی از خواننده‌ها خبر از افزایش حدود ۳۰هزارتومانی در کف و سقف قیمت بلیت کنسرت‌ها داشته است، برخی برگزار‌کنندگان این کنسرت‌ها دلایل دیگری نیز علاوه بر قانون جدید، برای این افزایش بها اعلام می‌کنند؛ از جمله این دلایل می‌توان به تغییرات کیفی و پیشرفته‌تر چون نورپردازی و جلوه‌های بصری اشاره کرد. با همه اینها شاید برای قضاوت کردن درباره تاثیر این افزایش بلیت‌ها بر استقبال مخاطب کمی زود باشد و باید دید گروه‌های مختلف اعم از سنتی، پاپ و کلاسیک چه‌میزان می‌توانند علاقه‌مندان به موسیقی را به سالن‌ها بکشانند.

 

همان‌طور که انتظار می‌رود گروه‌های موسیقی پاپ بیشترین اجراها را در نیمه دوم خرداد ماه و اوایل تیر خواهند داشت. احسان خواجه‌امیری، فرزاد فرزین و گروه هوروش به ترتیب در روزهای ۲۱، ۲۳ و ۲۵ خرداد در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی کنسرت خود را برگزار خواهند کرد و علاقه‌مندان به اجرای گروه دال نیز می‌توانند ۲۹ خرداد به تماشای آن در تالار وحدت بنشینند. در نخستین ماه تابستان‌ نیز گروه‌های مختلف پاپ به اجرای برنامه خواهند پرداخت که از مطرح‌ترین آنها می‌توان به اجرای سیمین غانم برای بانوان اشاره کرد. این کنسرت ششم تیرماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

 

علاقه‌مندان به موسیقی کلاسیک به ویژه ارکستر سمفونیک از ۲۲ تا ۲۴ خرداد فرصت دارند تا از اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی و کنسرت ارکستر ملی ایران با اجرای رهبر میهمان سهراب کاشف و با خوانندگی حسام‌الدین سراج لذت ببرند؛ هر دوی این اجراها در تالار وحدت برپا می‌شود. همچنین در همین تالار ۱۱ تیرماه کنسرت ارکستر پایتخت و کر تنال به رهبری شهرام توکلی و میلاد عمرانلو به صحنه خواهد رفت. دوستداران موسیقی محلی به ویژه موسیقی گیلان نیز در ۱۶ تیرماه می‌توانند شاهد کنسرت ناصر وحدتی در تالار وحدت باشند. این خواننده در این کنسرت همانند اجراهای قبلی با قطعاتی فولکلور و شاد ساعات فرح‌بخشی را برای مخاطبان فراهم می‌کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------