موزه فلسطین در آمریکا افتتاح شد/ عکس



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,موزه مردم فلسطین درآمریکا

موزه مردم فلسطین، نمایش اسناد فرهنگی تاریخی و آثار هنری هنرمندان فلسطینی سراسر جهان را در قلب ایالات متحده آغاز کرد.

 اولین موزه فلسطینی واقع در واشنگتن روز شنبه (پانزدهم ژوئن) افتتاح شد. موزه مردم فلسطین(MPP) با شعار "بی‌شمار روایت، یک قلب" شامل دو بخش می‌شود. نمایشگاه موقت این موزه، آثار پنج هنرمند با تم"تفسیر جدیدی از آینده" به نمایش می‌گذارد و در بخش دیگر، نمایشگاه دائمی این موزه تاریخ و فرهنگ مردم فلسطین را چهار بخش متفاوت به نمایش می‌گذارد.

موزه مردم فلسطین حدوداً یک سال پس از افتتاح اولین موزه فلسطینی در ایالات متحده (در ایالت "کنتیکت") روز شنبه درهایش را به روی علاقه‌مندان گشود. طرح اولیه ساخت این موزه در سال ۲۰۱۵ مطرح شد.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، "بشری ناصر" بنیان‌گذار و مدیر این موزه بیان کرد: "وقتی برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ به واشنگتن آمدم، تحتتأثیر یادبودها و موزه‌های این شهر قرار گرفتم. در همان زمان به دنبال مکانی بودم که داستان فلسطینی‌ها را بازگو کند اما چیزی نیافتم."

"ناصر" با کمک گروه کوچکی نمایشگاه متحرکی را در سال ۲۰۱۵ تأسیس کرد و به همراه آثار هنری هنرمندان فلسطینی به دانشگاه‌ها، کلیساها و دیگر مراکز فرهنگی سفر کرد. اکنون موزه دائمی "مردم فلسطین" اسناد تاریخی فلسطین را به نمایش می‌گذارد.

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,موزه مردم فلسطین درآمریکا


یکی از متصدیان این موزه بیان کرد: "قصد داریم تمرکز این موزه بر نمایش آثار روایت مردم فلسطینی و شرایط گذشته و حال این کشور باشد و این کار را نه از دیدگاه سیاسی بلکه از دیدگاه مردم انجام خواهیم داد."‌

یکی از آثار نمایشی مهم ین نمایشگاه، تابلوهای نقاشی خلق شده با استفاده از ورقه‌های طلاست که توسط "الشربینی" خلق شده‌اند.

این موزه از بیستم ژوئن از پنجشنبه تا شنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۶ عصر به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------