معمای حذف «خانه ما»



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,معمای حذف خانه ما

 فصل هفتم مستندمسابقه «خانه ما» که قرار بود از پنج شنبه روی آنتن شبکه نسیم برود، هفته گذشته بدون اطلاع‌رسانی پخش نشد و «وقتشه» جایگزین آن شد. نکته مهم، آن است که این برنامه حالا دیگر تا دهه اول محرم، فرصت کافی برای پخش ندارد و با احتساب دو مناسبت شهادت، یک قسمت آن از کنداکتور بیرون خواهد ماند. برای اطلاع از دلیل پخش نشدن برنامه، با روابط عمومی شبکه نسیم تماس گرفتیم، اما تنها با یک وعده برای پخش در پنج شنبه هفته جاری مواجه شدیم و دلیل این تغییر کنداکتور اعلام نشد.


وقتی کارگردان هم مطلع نیست
سیداحسان عمادی کارگردان «خانه ما» در پاسخ به دلیل پخش نشدن این برنامه گفت: «ما نسخه اولیه برنامه را اوایل هفته برای بازبینی دادیم. اصلاحیه‌ها هم روز چهارشنبه آمد و ما به سرعت اعمال کردیم و روز پنج‌شنبه به پخش رساندیم. حتی نسخه بدون صدای هومن گامنو را به تلویزیون دادیم اما بدون اطلاع‌رسانی به ما یا مردم، برنامه پخش نشد. خود من هم ساعت 9 شب فهمیدم این اتفاق افتاده است. لطیف‌ترین تعبیری که می‌توانم استفاده کنم، کم‌لطفی در حق برنامه است.»


شبکه نسیم یا معاون سیما؟
برخلاف عمادی، لحن تهیه‌کننده برنامه ظاهراً آن‌قدرها لطیف نیست! روابط عمومی «خانه ما» دیروز عصر در کانال و سایت خود، اطلاعیه‌ای منتشر کرد که با شدیدترین و عجیب‌ترین الفاظ نوشته شده بود. تیتر اطلاعیه را بخوانید: «ضعف مدیریتی معاونت سیما، خانه ما را از پخش بازداشت»! در بخشی از این اطلاعیه هم آمده است: «متأسفانه به دلیل ضعف در قانون‌گذاری و تحت‌فشار قرار گرفتن سیما از سوی هر عامل بیرونی، تلویزیون با گفتمان ضعیفی اداره می‌شود و هر نظر و سلیقه‌  غیرتخصصی از بیرون، پخش و ممیزی را مدیریت می‌کند.» نکته عجیب این اطلاعیه، مخاطب آن است. در حالی که به نظر می‌رسد شبکه نسیم به عنوان شبکه پخش‌کننده مسابقه «خانه ما» باید سیبل این اطلاعیه باشد اما تولیدکننده برنامه، معاونت سیما را هدف گرفته است.


به ستاره مربع‌ها مربوط است؟
تسنیم دیروز در گزارشی، اپلیکیشن «خانه ما» و نظرسنجی از مردم را دلیل این اتفاق دانست. با این حال نوشت: «در اپلیکیشن «خانه ما» اصلاً شبهه‌ای مطرح نیست. این اپلیکیشن در سیستم وَس قرار ندارد و جوایز مردم نیز از محل تولید مستند مسابقه هزینه می‌شود نه این که خود مخاطبان بنا باشد برای ارسال پیامک هزینه‌ای متحمل شوند.» این تنها روایتی بود که درباره این ماجرا دیروز در رسانه‌ها منتشر شد. «وَس» همان سرویس‌های ارزش افزوده است که مدتی پیش حاشیه‌ساز شده بود. با این حساب، ظاهراً ماجرای «خانه ما» به ارزش افزوده مربوط است.

 

 روزنامه خراسان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------