فیلم‌های قربانی در اکران



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,فیلم نبات

کارگردان فیلم نبات در یادداشت کوتاهی ضمن اشاره به شرایط اکران فیلمش از مشکلات حوزه اکران برای فیلم‌اولی‌ها می‌نویسد.

«نبات» به‌لحاظ زمانی در شرایط و زمان خوبی اکران نشد و به‌همین خاطر نتوانست انتظار ما را در این مسأله برآورده کند اما بازخورد مردم و صحبت‌های آنها درباره فیلم واقعاً برای من به‌عنوان فیلم خوشایند بود و خوشحالم که قریب به اتفاق از فیلم‌ راضی بودند. نکته اول درباره اکران این بود که ما به‌صورت ناگهانی و بدون برنامه‌ریزی درست و قبلی، وارد اکران در ماه مبارک رمضان شدیم. از طرفی «نبات» در جشنواره فجر هم حضور نداشت و طبیعتاً در سکوتی خبری به سر می‌بردیم و مانند سایر فیلم‌ها از زمان جشنواره در حال تبلیغ فیلم نبودیم. بعد هم که وارد اکران با بلیت‌های نیم‌بها شدیم و سانس‌های بعد از اذان ما خیلی کم بود.

 

ضمن اینکه به‌دلیل اکران ناگهانی، زمان برای آماده کردن پوستر و تیزر بسیار محدود بود و تقریباً بعد از هفت روز اکران تازه تیزر را در صدا‌وسیما پخش کردیم. دو هفته در اکران بودیم که با چند تعطیلی اول خرداد و تعطیلی سینماها برخورد کردیم. دوباره تا سینماها راه افتاد به تعطیلی اواسط خرداد رسیدیم. در این بین بلیت‌هایی به جای «نبات» پیش‌فروش شده بود و ما بیشتر سینماها را در تهران درطول یک شب از دست دادیم و با کمک پخش و شورای صنفی این مسأله را حل کردیم و در نهایت با آمدن عید فطر فیلم‌هایی که از زمان جشنواره در حال تبلیغ بودند به اکران درآمدند. این امکان وجود داشت که تعدادی سانس‌های فوق‌العاده و تک‌سانس را برای نبات نگه داریم ولی هیچ اقدامی در این رابطه نشد.

 

موضوع اصلی به نظر من اینجاست که در بحث اکران عدالت برقرار نیست و این افراد بسیاری را در سینما کلافه و مأیوس کرده است. امیدوارم شاهد نظم‌ پیدا کردن این حوزه بشویم تا اگر یک شخص یا اشخاصی قصد قربانی کردن فیلمی را داشتند به این راحتی راه برای آنها هموار نباشد. در نهایت من از همه کسانی که ما را در تولید، پخش، اکران و تبلیغات حمایت و یاری کردند سپاسگزارم.

 

روزنامه ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------