آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

۵ تابلویی که دنیای هنـــر رابه هم ریخت!



طی دهه‌های گذشته آثار هنری زیادی در قالب تابلوی نقاشی خلق شده‌است که هنوز برخی از آن‌ها، رازهای مگوی زیادی دارد. از میان همه این آثار، به سراغ پنج تابلو رفتیم که به هیچ حال نمی‌توان منکر تاثیرگذاری آن‌ها بر تاریخ هنر و خلق آثار هنری دیگر شد؛ پنج تابلویی که هر کدام به نوعی، با آمدن خود، دنیای هنر را تکان دادند و هنوز هم همان‌قدر مورد سوال و توجه‌ هستند.

۱- مونالیزا -داوینچی

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,۵ تابلویی که دنیای هنـــر رابه هم ریخت!


تابلوی نقاشی مونالیزا را بی‌شک می‌توان یکی از مشهورترین آثار نقاشی تاریخ دانست که هنوز محققان را وادار می‌کند در پی کشف حقیقت لبخندش باشند. لئوناردو داوینچی که دانشمندان به تازگی متوجه شدند او با هر دو دست قادر به نقاشی بوده، مونالیزا یا همان لبخند ژوکوند را بین سال‌های ۱۵۰۳ تا ۱۵۱۹ خلق کرده است. این تابلو هم‌اکنون در موزه لوور پاریس نگه‌داری می‌شود.

۲- شب پرستاره- ونگوگ

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,۵ تابلویی که دنیای هنـــر رابه هم ریخت!


این تابلو برخلاف بیشتر تابلوهای غم‌انگیز ونگوگ، یکی از آن دلنشین‌هاست. رنگ‌های استفاده شده در این نقاشی و چینش آن‌ها هنوز مورد سوال هنرمندان معاصر است و راز آن را هیچ کس جز ونگوگ نمی‌داند. گفته شده او این تابلو را در سال ۱۸۸۹ خلق کرده است و اکنون از آن، در موزه هنرهای معاصر آمریکا نگهداری می‌شود. نسخه چاپ سنگی نقاشی «بر دروازه ابدیت» این نقاش، در گنجینه موزه هنرهای معاصر کشورمان موجود است.

۳- جیغ- مونک

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,۵ تابلویی که دنیای هنـــر رابه هم ریخت!


تابلوی جیغ جزو آن دسته نقاشی‌هاست که حتی روی جلد کتاب هم آن را دیده‌ایم. معروف‌ترین تابلوی ادوارد مونک نقاش نروژی در سال ۱۸۹۶ که نشان‌دهنده عصبانیت انسان جهان مدرن است. مونک این تابلو را به دنبال یک پیاده‌روی عصرگاهی، در حالی که بیمار بوده، کشیده است و درباره آن می گوید:«ابرها را به رنگ خون واقعی کشیدم، رنگ‌ها جیغ می‌کشیدند. این بود که جیغ پدید آمد.»

۴- گرنیکا-پیکاسو

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,۵ تابلویی که دنیای هنـــر رابه هم ریخت!


از پابلو پیکاسوی اسپانیایی که سبک کوبیسم را پدید آورد تابلوهای زیادی دیده‌ایم اما این یکی سیاه و سفید است. او این تابلو را  ۸۲ سال پیش با الهام از بمباران دهکده گرنیکا در شمال اسپانیا و در خلال جنگ داخلی اسپانیا، روی بوم آورده است. این تابلوی پیکاسو را می‌توان جزو تابلوهای ضدجنگ نیز دانست.

۵- تداوم حافظه-دالی

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,۵ تابلویی که دنیای هنـــر رابه هم ریخت!


سالوادور دالی هموطن پیکاسو بود. با این تفاوت که او را بیشتر با سبک سوررئال (فراواقع‌گرایی) می‌شناسند. او تابلوی تداوم حافظه را که هم‌اکنون در اختیار موزه هنر مدرن نیویورک است، در سال ۱۹۳۱ کشید. دالی با الهام از نظریه نسبیت انیشتین، این تابلوی خارق‌العاده را خلق کرد: ساحلی با ساعت‌های در حال ذوب شدن.

 

 روزنامه خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------