آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

آواز کلاسیک با سازهای الکتریک!



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,سالارعقیلی

دوشنبه 7 مرداد ماه، جدیدترین آلبوم سالار عقیلی در فضایی متفاوت از آلبوم‌های قبلی‌اش منتشر خواهد شد. آلبوم 8 قطعه‌ای «نگار»، شش قطعه آوازی دارد. نخستین قطعه این آلبوم در آخرین روز تیرماه منتشر شد و اشعار آن را سعید رمضانی سروده است. جالب این که سالار عقیلی در این آلبوم به جای موسیقی سنتی ایرانی به سراغ یک تجربه نو و موسیقی ارکسترال مدرن رفته است. در «نگار» سازهای جدیدی مانند آکاردئون، گیتار الکتریک و کاخن همنشین صدای سالار عقیلی شده است و حال باید دید حاصل این همنشینی چه خواهد بود. او در گفت‌‌وگوی‌ خود با خراسان از فضای متفاوت این آلبوم گفت که در ادامه آن را خواهید خواند.


اعتماد به یک آهنگ ساز جوان
هشت قطعه با حال و هوایی متفاوت از سالار عقیلی که همه می‌شناسیم در راه است. او در این آلبوم به یک آهنگ ساز جوان اعتماد کرده و در این باره می‌گوید: «اول فکر می‌کردم شایان کریمی نمی‌تواند موسیقی این آلبوم را بسازد. بعد که موسیقی را برایم فرستاد متوجه شدم باید با آهنگ سازهای جوان هم کار کرد. این اولین تجربه رسمی و همکاری او با یک خواننده است. به نظرم در شرایطی که شبیه بودن موسیقی‌ها، آفت آثار موسیقایی شده است باید به آهنگ سازهای جوان هم میدان داد تا آثار متفاوتی رقم بخورد.»


چرایی توالی 2 آلبوم
از زمان انتشار آلبوم قبلی سالار عقیلی با عنوان «در وادی عشق» 17 روز می‌گذرد. او با اشاره به ناخواسته بودن این اتفاق دلایل انتشار آلبوم‌ها طی مدت زمان کوتاهی از انتشار آلبوم قبلی را این طور بیان می‌کند: «این سوال همیشگی منتقدان است که چرا پشت سر هم آلبوم منتشر می‌کنید. راستش خود خواننده‌ها هم دوست ندارند آلبوم‌هایشان این طور منتشر شود اما مشکلاتی پیش می‌آید که مانع یک روند منظم در انتشار آلبوم است. به طور مثال زمان تولید آلبوم «در وادی عشق» که به تازگی منتشر شد، به پنج سال پیش برمی‌گردد. در حالی که قرار بود این آلبوم در نهایت یک سال بعد از تولید در دسترس مخاطبان قرار گیرد. این مشکلات شامل هرچیزی می‌تواند باشد، به مشکل خوردن مجوز، مشکلات تهیه‌کننده یا ناشر در تولید آلبوم و... . گاه یک خواننده دو سال کار نمی‌کند اما تاریخ انتشار آثارش طوری ا‌ست که مخاطب فکر می‌کند خواننده به طور دایم در حال خواندن قطعه و آلبوم جدید است.»


از پارسا خائف ها حمایت می کنم
در عین حال سالار عقیلی نسخه‌ای برای دوای این درد دارد و می‌گوید: «تنها راه‌حل این مشکل این است که خواننده خود مالک یک شرکت نشردهنده اثر باشد و به واسطه آن، خودش آثارش را منتشر کند مانند استاد شجریان که البته ایشان در موسیقی جزو استثناها هستند.» او در پایان از پارسا خائف نوجوان 14 ساله آذری گفت. سالار عقیلی معتقد است باید از پارساهای ایران حمایت شود و همان‌طور که در برنامه تلویزیونی «عصر جدید» گفته است دوست دارد تا هرجا که می‌تواند حامی این نوجوان باشد.

 

 روزنامه خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------