رونمایی از اولین مستند به تهیه‌کنندگی اوباما



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,باراک اوباما
«باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا به همراه همسرش «میشل اوباما» اولین تجربه خود را به عنوان تهیه‌کننده مستند در شبکه نتفلیکس رونمایی کردند.

به گزارش ایسنا،  «باراک اوباما» که سال گذشته به همراه همسرش یک قرارداد همکاری با کمپانی نتفلیکس به عنوان تهیه‌کننده امضاء کرده بودند با تاسیس کمپانی «هایر گراوند» اولین مستند خود را به نام «کارخانه آمریکایی» را در شبکه نتفلیکس به نمایش گذاشتند.

مستند «کارخانه آمریکایی» به موضوع جهانی‌سازی و رقابت تجاری میان آمریکا و چین می‌پردازد و داستان آن درباره یک میلیاردر چینی به نام «کائو دوانگ» است که در اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی، یکی از کارخانه‌های تعطیل شده جنرال موتورز را در ایالت اوهایو خریداری کرد تا بتواند شعبه آمریکایی کمپانی بزرگ ساخت شیشه اتومبیل خودش به نام «فویائو» را تاسیس کند به همین دلیل تعدادی نیرو از چین به آمریکا آمدند و در کنار دو هزار کارگر آمریکایی مشغول به کار شدند. در ابتدا همه چیز خوب به نظر می‌رسد اما در ادامه تفاوت‌های فرهنگی میان کارمندان ارشد چینی و کارگران آمریکایی مشکل‌ساز می‌شود.

این مستند به کارگردانی مشترک «استیون بوگنار» و «جولیا ریچرت» اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم ساندنس تجربه کرد و موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی از این رویداد سینمایی شد و از حالا به عنوان یکی از شانس‌های اسکار مستند شناخته می‌شود.

مستند «کارخانه آمریکایی» به ۲۸ زبان ترجمه شده و از تاریخ ۲۱ اوت (۳۰ مرداد) در اختیار ۱۳۹ میلیون کاربر نتفلیکس در ۱۹۰ کشور جهان قرار گرفته است.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------