علی نصیریان:برای اسدزاده طلب آمرزش می‌کنم/ بخشی از تاریخ فرهنگ و هنر این کشور از دست رفت



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,علی نصیریان وداریوش اسدزاده
علی نصیریان با اشاره به درگذشت داریوش اسدزاده گفت: «واقعاً متاسفم. این خبر را از شما دریافت می‌کنم. بخشی از تاریخ فرهنگ و هنر این کشور از دست رفت و من از این بابت بسیار متاسفم. چه چیزی می‌توانم بگویم. دوستان‌مان یکی‌یکی از کنار ما می‌روند. چه می‌توان کرد و باید گفت دنیا همین است.»

به گزارش اعتمادآنلاین،  داریوش اسدزاده امروز در سن 96 سالگی درگذشت. هنرمندی که به جرات می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین افراد حوزه ادبیات نمایشی در ایران بود. آخرین نقش‌آفرینی او در فیلم «نیوکاسل» به کارگردانی محسن قصابیان رقم خورد. اسدزاده اخیراً «حکایت دریا» را با بهمن فرمان‌آرا کار کرده بود که این فیلم هم تا چند روز آینده اکران می‌شود. علی نصیریان یکی از هم‌نسلان داریوش اسدزاده در واکنش به این اتفاق، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، موضوعاتی را مطرح کرد که در ادامه خواهید خواند:

علی نصیریان، بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر، در واکنش به درگذشت داریوش اسدزاده گفت:‌ «واقعاً متاسفم. این خبر را از شما دریافت می‌کنم. بخشی از تاریخ فرهنگ و هنر این کشور از دست رفت و من از این بابت بسیار متاسفم. چه چیزی می‌توانم بگویم. دوستان‌مان یکی‌یکی از کنار ما می‌روند. چه می‌توان کرد و باید گفت دنیا همین است.»

نصیریان ادامه داد: «برای اسدزاده طلب آمرزش می‌کنم. او به اندازه یک عمر بر تئاتر، سینما و تلویزیون تاثیر گذاشت. آخرین همکاری ما در فیلم «حکایت دریا» به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا بود. سر فیلمبرداری این فیلم بسیار سرحال و شاد بود. البته ما همکاری خیلی زیادی با هم نداشتیم. در چند سریال، و فکر می‌کنم یک تئاتر، با هم همکاری داشتیم. انسان نازنینی را از دست دادیم و بابت آن به جامعه هنری تسلیت می‌گویم. او فردی بامتانت و البته تاثیرگذار بود.»

داریوش اسدزاده، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، متولد یکم آذرماه 1302 در کرمانشاه بود. او در 20 سالگی وارد عرصه بازیگری شد و سال‌ها در مقام بازیگر، نویسنده و کارگردان در تئاتر تهران (نصر) فعالیت کرد. او طی دهه‌های 40 و 50 شمسی در بیش از 50 فیلم سینمایی ایفای نقش کرد.

اسدزاده، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را ترک کرد و سال 1365، پس از 10 سال اقامت در آمریکا، بازگشت و در دو سریال «سمندون» و «خانه سبز»، و فیلم‌های سینمایی زیادی مثل «دو نیمه سیب»، «همسر»، «قلاده‌های طلا»، «یتیم‌خانه ایران»، «زمان از دست‌رفته» و «بوی کافور، عطر یاس» بازی کرد. آخرین فیلم او هم «حکایت دریا» به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------