۹٫۵ میلیارد خرج فجر جهانی ۳۷ شد؛ دستاوردها چه بود؟!



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,جشنواره فیلم فجر

 بر طبق جدول مشروح هزینه های انجام شده در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر مشخص شد که این رویداد در مجموع ۹٫۵ میلیارد تومان هزینه داشته است. حال اینکه آیا برگزاری این رویداد با چنین هزینه گزافی، آیا دستاورد خاصی هم برای سینمای ایران داشته یا خیر محل تردید است و نیاز به بررسی دارد.

این جدول در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، جزئیات هزینه های انجام شده در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در ۳۳ بند تنظیم و منتشر شده است. جالب آنکه همچنان در این جدول موارد قابل توجه و عجیبی همچون هزینه بیش از ۲۰۰ میلیون تومانی برای هزینه های پشتیبانی و لباس و بی سیم راهنمایان، ۸۰ میلیون تومان برای تهیه گیفت های جشنواره که لزوم تهیه آنها هم روشن نیست و یا صرف بیش از ۱۲۲ میلیون تومان برای هزینه ایاب و ذهاب مهمانان اغلب خارجی از فرودگاه دیده می شود. مهمانانی که به جای فیلم های ایرانی، بیشتر شاهد فیلم های کم اهمیت و دست چندم خارجی بودند!

مروری بر جزییات این جدول همچنان هزینه های بالایی در بندهای مختلف آنرا نشان می دهد که در مقایسه با دستاوردهای آن بسیار هنگفت بوده اند و در شرایط نامناسب ارزی کشور، بویژه در آن مقطع بار مالی سنگینی را به سینمای ایران تحمیل کرده اند.

 

بانی فیلم

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------