آخرین اخبار فرهنگی - هنری

سینمای ایران,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۷ فیلم‌ که مثل «بیبدن» بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده‌اند

در سینمای ایران پرداختن به پرونده‌های جنایی به اندازه هالیوود رواج ندارد، چراکه موانعی زیادی در مسیر به تصویر کشیدن آنها…

ناگفته های کارگردان «گیله وا» از سختی های ساخت سریال/ عاشوری: حدود ۵۰ کتاب مطالعه کردم



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,سریال گیله وا
کارگردان گیله وا از سختی های ساخت سریال و چگونگی انتخاب نقش میرزا کوچک خان صحبت کرد.

اردلان عاشوری نویسنده و کارگردان در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران، پیرامون سریال «گیله وا»گفت:سال ۹۰ کتاب «قحطی بزرگ» محمد قلی مجد را می‌خواندم که روایتگر بخش‌های حساس و مهم از تاریخ معاصر کشور است و  قابلیت قصه دراماتیک را داشت از این رو شروع به تحقیق و پژوهش کردم و در مدت سه سال حدود ۵۰ کتاب در این زمینه مطالعه کردم وفیلمنامه را نوشتم.البته زمان شروع کار حسین تراب نژاد بازنویسی نهایی روی فیلمنامه داشت.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,سریال گیله وا


وی افزود:این سریال قرار است زندگی مردم و دلبستگی یک جوان را نمایش دهد که این عشق در بستر اتفاقاتی مثل جنبش جنگل و قیام میرزا کوچک خان جنگلی و قحطی رخ می‌دهد، اما قرار نیست بستر اصلی سریال این مسائل تاریخی باشد.

کارگردان این اثر توضیح داد: تولید کار تاریخی سختی خاص خود را دارد و بیشتر لوکیشن‌های ما خارجی بود و درطبیعت تصویربرداری داشتیم، اما با داشتن گروه همدل و همراه ساخت سریال «گیله وا» به سرانجام رسید.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,سریال گیله وا


عاشوری عنوان کرد: تصویربرداری «گیله‌وا» در۹۰ جلسه انجام شده،واقعیت این است که «گیله‌وا» از همان ابتدا در ۷ قسمت نوشته و ساخته شد البته در زمان ساخت صحبت‌هایی شد که سریال را به ۱۳ تا ۲۶ قسمت برسانیم، اما قبول نکردم چراکه فیلمنامه را در ۷ قسمت نوشته بودم وکیفیت کار پایین می‌آمد.

این کارگردان پیرامون انتخاب بازیگران عنوان کرد:از ابتدا می‌خواستیم از بازیگران صبور و با تجربه به دور از حاشیه استفاده کنیم که قبول کنند سه ماه از تهران دور باشند و خوشحال هستیم که بهترین‌ها در این سریال حضور پیدا کردند تا بتوانیم برهه‌ای تاریخی از تاریخ کشورمان را همراه با عاشقانه‌ای زیبا روایت کنیم.

عاشوری پیرامون انتخاب بازیگر برای نقش میرزا کوچک خان در «گیله وا» اظهار کرد:بهروز شعیبی که نقش میرزا کوچک خان جنگلی را بازی می‌کند، اولین انتخاب ما برای نقش بودند چراکه محبوب و با تجربه هستند، اما موضوع داستان این سریال تشریح زندگی این قهرمان ملی نیست و فقط در هفت سکانس بازی دارد. اما این سکانس‌ها، سکانس‌های مهمی است، چراکه عملا رهبریت این موضوع در شمال کشور با میرزا کوچک خان بوده و کاراکتر‌های سریال زیر پرچم میرزا مقابل انگلیسی‌ها ایستاده و مقابله می‌کنند.

و‌ی ادامه داد: در بیشتر کار‌ها بیشتر اقتدار میرزا کوچک خان جنگلی به تصویر کشیده شده است و ما در کتاب تاریخ انقلاب جنگل (به روایت شاهدان عینی) تألیف محمد علی گیلک و کتاب سردار جنگل نوشته ابراهیم فخرایی می‌خوانیم که میرزا محجوب و خجالتی بودند از این رو خواستیم در سریال «گیله وا» به این وجه از شخصیت میرزا کوچک خان جنگلی بپردازیم و به واقعیت نزدیک شویم.

 

عاشوری پیرامون زمان پخش سریال خاطر نشان کرد: پخش سریال مدتی به تاخیر افتاد، اما این روز‌ها در بهترین زمان در حال پخش است و بازخورد‌های خوبی در این چندروز از مخاطبان و دوستان دریافت کردم. امیدوارم توانسته باشیم بخشی از تاریخ را برای علاقه مندان به تصویر بکشیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------