۱۵۹ مستند رقیب در اسکار ۲۰۲۰/ «در جستجوی فریده» به فهرست راه یافت



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,اسکار
آکادمی اسکار در حالی از دریافت ۱۵۹ فیلم بلند برای بخش مستند ۲۰۲۰ خبر داد که فیلم ایرانی «در جستجوی فریده» یکی از این مستندهاست.

به گزارش مهر،  شمار مستندهایی که امسال برای شرکت در بخش مستند بلند به آکادمی اسکار معرفی شده‌اند، ۱۵۹ فیلم است. «در جستجوی فریده» به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی نیز یکی از آثاری است که در این شاخه جای گرفته است.

از این میان شماری از فیلم‌ها هنوز لازم است تا در لس‌آنجلس و نیویورک اکران شوند تا قابلیت شرکت در رقابت اسکار امسال را داشته باشند.

این در حالی است که هر یک از این مستندها ممکن است در بخش‌های دیگر نیز مورد توجه قرار گیرند و حتی وارد رقابت فیلم بلند شوند.

شماری از فیلم‌های مطرح مستند امسال مانند «آپولو ۱۱»، «آنها پیر نمی‌شوند»، «لیندا رونشتات: طنین صدای من»، «تونی موریسون: تکه‌هایی که من هستم»، «دیه‌گو مارادونا»، «دختران»، «کارخانه آمریکایی»، «سیتیزن کی»، «بزرگ‌ترین مزرعه کوچک»، «ناپدیدشدن مادرم»، «لبه دموکراسی»، «غزه»، «سرزمین عسل»، «جوزف پولیتزر: صدای مردم»، «میم مثل مالزی»، «ملاقات با گورباچوف» از جمله آثاری هستند که در این فهرست جای گرفته‌اند. 

فهرستی متشکل از ۱۵ فیلم از میان این فهرست ۱۶ دسامبر انتخاب و معرفی خواهد شد.

نامزدهای نود و دومین اسکار دوشنبه ۱۳ ژانویه ۲۰۲۰ معرفی می‌شوند.

اسکار ۲۰۲۰ یکشنبه ۹ فوریه در دالبی تیاتر برگزار می‌شود. این مراسم از طریق شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی مستقیم پخش و در بیش از ۲۲۵ کشور روی آنتن می‌رود.

سال پیش «فری سولو»  ساخته الیزابت چی واسارهیلی، جیمی چین، اوان هیس و شانون دیل برنده اسکار شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------