دختر بروسلی، تارانتینو را به گفت و گو دعوت کرد



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,تارانتینو
شانون لی، دختر بروس لی می‌گوید حاضر است با تارانتینو در مورد جنجال‌های فیلم «روز و روزگاری در هالیوود» صحبت کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، فیلم سینمایی «روز و روزگاری در هالیوود» اخیرا پنج نامزدی در جوایز گلدن گلوب دریافت کرده و موفقیت خوبی را هم در گیشه‌های فروش پشت سر گذشته است.

این فیلم با حضور ستارگانی مثل برد پیت و لئوناردو دی کاپریو، بدون اکران در کشور چین توانست فروشی ۳۷۰ میلیون دلاری را رقم بزند. ابتدا قرار بود این فیلم در تاریخ ۲۵ اکتبر اکران شود اما پس از شارون لی، دختر بروس لی، یک شکایتنامه به مدیرت ملی فیلم چین ارسال و به نحوه به تصویر کشیدن پدرش در این فیلم اعتراض کرد.

در ماه اکتبر هم کارگردان این فیلم، کوئنتین تارانتینو تایید کرد که این فیلم را برای آرام کردن شرایط و سانسور‌های کشور چین دوباره تدوین نخواهد کرد.

لی در هجدهمین دوره جوایز سالانه که به آمریکایی –آسیایی‌ها در صعنت سینما اختصاص داد، اعلام کرد: همانطور که قبلا اعتراض کرده بودم، در این جا نیز اعتراض می‌کنم. اما واقعا تصمیم آن‌ها (مدیریت ملی فیلم چین) برای کاری که بافیلم انجام دادند، تصمیم خودشان بود.

توقیف این فیلم در کشور چین تنها به خاطر شکایت دختر بروس لی هنوز تایید نشده و به تصویر کشیدن خشونت هم باید در موضوع اکران نکردن این فیلم در نظر گرفت. تارانتینو قبلا فیلم سینمایی «جنگوی زنجیر گسسته» را در سال ۲۰۱۲ پس از آنکه مقامات چینی اکران فیلم را به عقب انداخته بودند دوباره تدوین و ویرایش کرد.

شانون لی معتقد است در این فیلم پدرش یک مغرور به تصویر کشیده شده است، اما تارانتینو در کنفرانس خبری مسکو از فیلمش دفاع کرد. سکانس جنجالی فیلم زمانی است که بروس لی با نقش آفرینی مایکل مو در مورد توانایی هایش در مقابل محمد علی اغراق می‌کند و پس از آن یک مبارزه را به شخصیت خیالی کلیف بوث با بازی برد پیت می‌بازد.

لی همچنین گفت: من واقعا فکر میکنم این فیلم به بروس لی صدمه زده است. فکر می‌کنم به بازیگران آسیایی صدمه زده و این بسیار شرم آور است.

او همچنین اضافه کرد اگرچه تا به حال با تارانتینو صحبت نکرده و تارانتینو هم تمایلی به این صحبت ندارد. اما خودش همیشه برای صحبت کردن در این مورد آماده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------