درآمد ۷۲۵ میلیون دلاری در ۱۰ روز



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,درآمد ۷۲۵ میلیون دلاری در ۱۰ روز
محصولات هالیوودی سینما در سال ۲۰۱۹ با فروش ۳۰ میلیارد دلاری در سالن‌های سینمای جهان درآمد عظیمی را نصیب صاحبان صنعت سرگرمی کردند.

به گزارش خبرآنلاین، پرفروش‌ترین فیلم هفته پیش طبق انتظار «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» بود که در تعطیلات کریسمس در سینماهای جهان یکه‌تازی کرد و با فروش ۲۶۳ میلیون دلاری هفته پیش در حالی که ۱۰ روز از آغاز اکرانش می‌گذرد، میزان فروشش را به رقم رویایی ۷۲۵ میلیون دلار رساند.

به این ترتیب بدون تردید باید دیزنی را سلطان بی چون و چرای سینمای جهان در سال ۲۰۱۹ نامید. «خیزش اسکای‌واکر» آخرین فیلم دیزنی است که امسال روی پرده می‌رود و به احتمال قریب به یقین بیش از یک میلیارد دلار فروش خواهد داشت.

دیگر اثر پرفروش روی پرده دیزنی انیمیشن «یخ‌زده ۲» است که هفته پیش هم در جمع فیلم‌های پرفروش بود و به رکورد یک میلیارد و ۲۱۷ میلیون دلار رسید. قسمت اول فیلم در مجموع یک میلیارد و ۲۷۴ میلیون دلار فروخت.

شکست‌خورده‌های بزرگ
موزیکال «گربه‌ها» که امید داشت در تعطیلات کریسمس و حضور خانواده‌ها در سینِما رشد فروشی چشمگیر را تجربه کند، بازنده بزرگ هفته پیش بود و در دومین هفته اکران، آن هم در تعطیلات کریسمس فقط ۸ میلیون دلار فروش داشت.

به این ترتیب فیلم ۱۰۰ میلیون دلاری «گربه‌ها» با بازی جودی دنچ و تیلور سوئیفت تبدیل به یکی از زیان‌ده‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ شد.

کلینت ایستوود هم با فیلم جدیدش «ریچارد جول» روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. «ریچارد جول»‌ هفته پیش در رده دهم جدول پرفروش‌های آمریکای شمالی بود و تا اینجای کار ۱۵ میلیون دلار از بلیت‌فروشی به دست آورده است.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,درآمد ۷۲۵ میلیون دلاری در ۱۰ روز


تازه‌های موفق اکران
«زنان کوچک» یکی از پرسر و صداترین فیلم‌های این روزهای سینِما به کارگردانی گرتا گرویگ است. در این فیلم با بازی اما واتسون و سیرشا رونان داستانی مشهور از دنیای ادبیات را روی پرده سینِما می‌بینیم.

فیلمی که قهرمانانش زن هستند و بر اساس داستانی از یک نویسنده زن به کارگردانی یک هنرمند زن ساخته شده است، در افتتاحیه فراتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شد و در چهار روز فروشی ۳۰ میلیون دلاری داشت. البته که بیش از ۷۰ درصد تماشاگران فیلم هم زنان بودند.

خانواده‌هایی که هفته پیش به تماشای «گربه‌ها» نرفتند ترجیح دادند به تماشای انیمیشن«جاسوسان در لباس مبدل» بروند. در این انیمیشن ویل اسمیت و تام هالند صداپیشگی نقش‌های اصلی را به عهده داشتند.

«جاسوسان در لباس مبدل» پنجمین فیلم پرفروش‌ گیشه بود.

مدعی اسکار درخشان در گیشه
فیلم «۱۹۱۷» اثر تحسین شده سم مندس که از مدعیان جایزه اسکار است، هفته پیش در ۱۱ سینِما روی پرده رفت و بیش از یک میلیون دلار فروش داشت.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,درآمد ۷۲۵ میلیون دلاری در ۱۰ روز


آدام سندلر هم فیلم «جواهرات تراش‌نخورده» را روی پرده داشت که با فروش ۷ میلیون دلاری در نزدیک به ۳ هزار سالن سینِما هفتمین فیلم پرفروش گیشه شد.

از دیگر آثار پرفروش می‌توان به «جومانجی: مرحله بعد» مرحله بعد اشاره کرد که هفته پیش نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار گیشه داشت و فروش جهانی‌اش به بیش از ۷۰۰ میلیون دلار رسید. عمل‌کرد فیلم تا اینجای کار از قسمت اول بهتر است و به نظر می‌رسد که ‌رکورد فروش آن را خواهد شکست.

درآمد رویایی هالیوود
بر اساس اطلاعات کام‌اسکور برای نخستین بار در تاریخ درآمد هالیوود از گیشه جهانی سینما بیش از ۳۰ میلیارد دلار می‌شود. این در حالی است که گیشه آمریکای شمالی به عنوان بزرگترین بازار سینمای جهان در پایان سال ۲۰۱۹ به رقم ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسید که نسبت به سال قبلش ۴ درصد کمتر است.

ناگفته پیداست که این افزایش درآمد از گیشه کشورهای دیگر از جمله چین، کره‌جنوبی، فرانسه، ژاپن و آلمان به دست آمده است.

ارزش کلی بازار سینمای جهان نیز در سال ۲۰۱۹ فراتر از ۴۱ میلیارد دلار شده است که هالیوود با ۳۰ میلیارد دلار بخش اعظم آن را در اختیار دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------