بازگشت ناگهانی «خندوانه» و رقابت با پربیننده ها



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,رامبدجوان

 روز سه‌شنبه مدیران و برنامه‌سازان شبکه نسیم در جلسه هم‌اندیشی که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، شرکت کردند. محمد احسانی مدیر شبکه نسیم در حاشیه این جلسه، بالاخره از زمان احتمالی بازگشت برنامه «خندوانه» خبر داد. طبق گفته او قرار است فصل جدید «خندوانه» اسفند روی آنتن برود و در این فصل شاهد تغییرات تازه‌ای در بخش‌های مختلف آن باشیم. بازگشت ناگهانی «خندوانه»، خبر از یک رقابت بسیار داغ با دیگر برنامه‌های پربیننده تلویزیون و نوید بازگشت شبکه نسیم به روزهایی را می‌دهد که در نظرسنجی پرمخاطب‌ترین شبکه‌های تلویزیون در صدر بود.


اعلام ناگهانی زمان پخش «خندوانه»
درباره علت این که چرا بازگشت «خندوانه» را ناگهانی دانستیم، باید بگوییم روابط عمومی شبکه نسیم، دو روز قبل از این جلسه هم‌اندیشی، یعنی روز یک شنبه 8 آذر خبری را درباره تغییر ساعت پخش برنامه‌های خود در زمستان منتشر کرد و به برنامه جدید شبکه یعنی «دورهمی» هم اشاره کرده بود اما هیچ خبری از زمان پخش فصل جدید «خندوانه» نبود و غیبت این خبر مهم به معنی این بود که تا نوروز سال 99، «خندوانه» پخش نخواهد شد. قبل از آن هم در خبری که 12 آذر منتشر شد، قائم‌مقام شبکه نسیم قول حفظ برند «خندوانه» را داده بود، اما گفته بود هرگاه زمانش برسد تولید خواهد شد. تا این که روز سه‌شنبه مدیر شبکه نسیم، ناگهان از آماده‌سازی دکور و تدارک اتاق فکر برای تغییرات تازه برنامه خبر داد.


رقابت سخت «خندوانه» با «عصر جدید»
فصل جدید برنامه «خندوانه»، از اسفند، چهار شب در هفته پخش خواهد شد و برنامه «دورهمی» هم سه شب پایانی هفته روی آنتن می‌رود، بنابراین برنامه محبوب «خندوانه» به طور همزمان با برنامه پربیننده دیگر شبکه یعنی «دورهمی»، پخش خواهد شد. اما کار سختی که «خندوانه» در پیش دارد، رقابت بسیار سخت با سری دوم مسابقه پرمخاطب «عصر جدید» است. این مسابقه قرار است هفته اول اسفند از شبکه سه روی آنتن برود. اگر «عصر جدید» مانند سری اول، شنبه‌ و یک شنبه‌شب پخش شود، «خندوانه» این دو شب، برای جلب نظر مخاطب رقابت تنگاتنگی با «عصر جدید» خواهد داشت.


بازگشت پرمخاطب‌ها به کنداکتور
به خاطر دارید آخرین برنامه تلویزیون که بیشتر از 50 درصد بیننده داشت، مسابقه «عصر جدید» بود و پس از پایان این مسابقه، تقریبا در پنج ماه گذشته، تلویزیون هیچ برنامه پرمخاطب خاصی روی آنتن نداشته است. شاهد این موضوع هم نظرسنجی تازه مرکز تحقیقات رسانه ملی است که در آن پرمخاطب‌ترین برنامه تلویزیون، «اعجوبه‌ها» بود و آن هم تنها 29 درصد بیننده داشت! حالا ناگهان سه برنامه پربیننده‌ تلویزیون یعنی «دورهمی» و بعد «خندوانه» و «عصر جدید»، قرار است دوباره به جدول پخش شبکه نسیم و سه برگردند. این سه برنامه همگی بالای 50 و بلکه 60 درصد مخاطب دارند و حضورشان در روزهایی که پرمخاطب‌ترین برنامه تلویزیون کمتر از 30 درصد مخاطب جذب می‌کند، اتفاق مهمی خواهد بود.

 

روزنامه خراسان

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------