علت فروش پایین فیلم برد پیت فاش شد/ ماجراهای پشت پرده 'باشگاه مشت‌زنی'



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,فیلم باشگاه مشت زنی
ادوارد نورتون یکی از بازیگران اصلی 'باشگاه مشت‌زنی' که در حال حاضر یکی از فیلم‌های مطرح تاریخ سینماست، معتقد است سازندگان فیلم برای پرفروش شدن آن تلاش زیادی نکردند.

فیلم "فایت کلاب" حالا به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های دهه نود میلادی شناخته می‌شود و خیلی‌ها هنوز تا امروز هم از آن نقل قول می‌کنند اما وقتی که این فیلم نخستین بار در سال ۱۹۹۹ روی پرده‌های سینما رفت، نظرات مختلفی را در منتقدان برانگیخت و عملکرد متوسطی در باکس آفیس داشت.

 

ادوارد نورتون که در این فیلم کنار برد پیت و هلنا بونهام کارتر نقش‌آفرینی کرد، گفت دلیل این موفق نبودن باکس آفیسی تا حدودی به خاطر افرادی بوده است که مسئولیت معرفی فیلم را بر عهده داشتند.

 

نورتون در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: به نظرم تعدادی از افرادی که مسئول بازاریابی فیلم بودند خیلی علاقه‌ای به فروش بالای آن نداشتند چون نمی‌خواستند این ایده را قبول کنند که فیلم بامزه است و به نظرم حس می‌کردند فیلم دارد به نحوی آنها را محکوم می‌کند. این فیلم به شدت از بیماری‌های اجتماعی از جمله مصرف‌گرایی و مردانگی آسیب‌زا انتقاد می‌کند و همچنین با توجه به اینکه پیچش‌ها و خطوط داستانی خاصی دارد، بازاریابی آن کار سختی بود.

 

نورتون ادامه داد: به نظرم اگر بیشتر حس فردی را داشتید که در فیلم نقش رئیس من را ایفا می‌کند، آن وقت خیلی از فیلم خوشتان نمی‌آمد. اما در عین حال به طور کلی هضم کردن آن هم سخت بود.

 

به گزارش مهر، این بازیگر که به تازگی فیلم "بروکلین بی مادر" را کارگردانی کرده، نویسنده آن بوده و در آن نقش‌آفرینی هم کرده است، اقرار کرد که پاسخ‌های اولیه نسبت به "فایت کلاب" او را ناامید کرد اما انتشار دی‌وی‌دی آن باعث شناخته شدن بیشتر پیغام فیلم شد.

 

وی عنوان کرد: تجربه جالبی بود چون همه ما عاشق فیلم بودیم و خیلی نسبت به آن حس اطمینان می‌کردیم، بنابراین کمی دردناک بود. هرگز نمی‌توان کامل حس خود را از عملکرد اولیه فیلم در زمان اکران جدا کرد اما بعد همه‌مان تجربه خیلی خاصی داشتیم وقتی که دیدیم این فیلم چه رابطه‌ای با مردم ایجاد کرده و این تمام چیزی است که آدم وقتی وارد صنعت فیلم می‌شود آرزویش را در سر دارد.

 

نورتون اضافه کرد: فیلم ابتدا از نظر مالی هم موفق نبود و هرگز در بخش جوایز حضور نداشت اما در نهایت "فایت کلاب" تبدیل به فیلمی شد که یک نسل را تصویر می‌کند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------