آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش…

پیام احمدی نیا: تلویزیون با حذف بازی هایم به من لطمه زده



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,پیام احمدی نیا
پیام احمدی نیا از جمله بازیگران سریال در حال پخش «وارش» از برخی حذفیات نقش خود در این مجموعه پربیننده گلایه دارد. حذفیاتی که گویا بنا بر تصمیم تلویزیون صورت گرفته و منجر به کنار گذاشته شدن سکانسهایی از «وارش» شده که گویا پخش آنها را در شرایط فعلی جامعه به صلاح ندانسته اند.

پیام احمدی نیا در گفت و گو با بانی فیلم درباره چگونگی همکاری خود با سازندگان سریال «وارش» گفت: محسن حسن پور، دستیار یک احمد کاوری پیشنهاد بازی در این سریال را مطرح کرد و فیلمنامه را خواندم. مواردی در آن بود که نظرم را جلب کرد و پذیرفتم. مهمترین ویژگی «وارش» برای من بحث لهجه کاراکترها بود. هر چند یکبار در حوزه فیلم کوتاه این مسئله را تجربه کرده بودم، اما علاقه داشتم در تلویزیون هم فرصتی برای استفاده از لهجه گیلانی فراهم شود. جالب آنکه نقش من در جریان تصویربرداری، پر و بال رنگ و بوی بهتری هم گرفت و چیزهایی به نقش من اضافه شد که در فیلمنامه اولیه نبود.

 

او افزود: من در «وارش» نقش مردی ماهیگیر به نام بشیر را داشتم که برای احقاق حقوق برادرش که توسط حکومت وقت بیگناه به زندان محکوم شده، دست به قیام می زند. بشیر در جریان حوادث ابتدای انقلاب با بقیه ماهیگیران همراه می شود و پاسگاه را تصرف می کنند و در حمله به چوب بری هم کاراکتر فاسد داستان دستگیر می شود و قیامی مردمی شکل می گیرد.

 

او افزود: البته متأسفم که بیشتر بخشهای مربوط به بازی من در فصل دوم سریال حذف شدند و از اغلب دقایق بازی من گذشتند. شنیده ام این تصمیم تلویزیون بوده و حساسیت هایی برای نمایش تصاویر قیام مردم در سال ۵۷ در سریال «وارش» وجود داشته، ولی برای من علت دقیق این اتفاق روشن نشد. بویژه وقتی بدانید این تصاویر در سرمای زمستان سال گذشته و در گذر از جاده خطرناک لاهیجان ضبط شدند و زحمات زیادی برای این بخشها کشیدیم و خیلی انرژی گذاشتیم. حذف این موارد ابهامات زیادی هم درباره نقش من ایجاد کرد و حجم بازی ام را تا حد یک هنرور کاهش داد که سوالات زیادی را برای بینندگان و همکاران سینمایی ایجاد کرد و بارها در این باره از من سوال کردند.

 

احمدی نیا ادامه داد: نمی دانم چرا هر بار با پروژه ای تلویزیونی همکاری کردم، به شکلی لطمه خورده ام. قبل از این هم سال گذشته در سریال «زندگی از نو» به تهیه‌کنندگی مهدی شفیعی و کارگردانی علی‌محمد قاسمی همین اتفاق افتاد و بعد از ۱۰-۱۲ قسمت ناگهان گفتند نقش تو تمام شده، در حالی که من همچنان قرارداد داشتم!

 

این بازیگر گفت: از این دست مسائل واقعاً متأسفم و می خواهم از مردم عذرخواهی کنم که توقع نداشتند در این نقشهای کوتاه شده و فرعی دیده شوم. بویژه اینکه سال گذشته فیلم «حمال طلا» را در نقش اصلی در جشنواره فجر داشتم. امسال هم که در سریال «هیولا»ی آقای مدیری بازی کردم.

 

او درباره کارهای جدید خود نیز توضیح داد: به تازگی بازی در فیلم «گربه سیاه» را به کارگردانی کریم امینی و تهیه کنندگی بهرام رادان تمام کردم. فیلمی که قرار است اوایل سال آینده اکران شود. فیلم «حمال طلا» را هم بزودی در نوبت اکران دارم. در سریال در دست تولید آقای احمد امینی هم بازی داشته ام، ولی همین اتفاقاتی که به آنها اشاره کردم، مرا از بازی در ادامه سریال دلسرد کرده است. ضمناً اخیراً هم در تله فیلم «شیرکوهستان» به کارگردانی حمیدرضا بنایی که بازسازی زندگی شهید مهدی خندان، فرمانده گردان مقداد است، در نقش این شهید ظاهر شدم.

 

بازیگر سریال «آسپرین» در پایان گفت: شاید جالب باشد بگویم که طی یکسال گذشته در ۲۵ فیلم کوتاه بازی کردم که رکورد خوب و عجیبی است؛ چون به این حوزه اعتقاد دارم و به نظرم کارگردانان مستعد این حوزه در آینده نزدیک، تبدیل به فیلمسازان بلند خواهند شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------