ناامیدی کارگردان انیمیشن 'آخرین داستان'/ توقع گرفتن جایزه اسکار ندارم!



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,انیمیشن آخرین داستان
اشکان رهگذر کارگردان انیمیشن "آخرین داستان" با اشاره به راه یافتن فیلمش به اسکار گفت: اگر شانس یاری کند شاید بتوانم جزء لیست ۵ نفره باشم اما اینکه با اولین فیلم خود، در اسکار جایزه بگیرم تقریبا غیرممکن است.

 اشکان رهگذر  با اشاره به پیش بینی خود از درخشش فیلمش در اسکار گفت: "آخرین داستان" در دو بخش بهترین انیمیشن و بهترین فیلم، برای اولین بار وارد لیست اولیه اسکار شده اما بعید می دانم به مراحل بالاتر برود و جزء ۵ فیلم نهایی قرار گیرد. اگر شانس یاری کند شاید بتوانم جزء لیست ۵ نفره باشم اما اینکه با اولین فیلم خود، در اسکار جایزه بگیرم غیرممکن است.

 

او با اشاره به دلیل ساخت انیمیشن از شاهنامه فردوسی بیان داشت: از سن کودکی شاهنامه برای من سرگرمی بود. از همان بچگی وقتی کارتون و فیلم‌های فانتزی اسطوره‌ای می‌دیدم، همیشه فکر می‌کردم چه جالب می‌شود اگر راجع به شاهنامه چنین کاری انجام شود. وقتی وارد حوزه انیمیشن شدم این برایم تبدیل به یک دغدغه شد، چون متوجه شدم سینمای ما یک مقدار نسبت به شاهنامه کم‌لطف است. درنتیجه فکر کردم به عنوان یک ادای دین اگر بخواهم یک کاری انجام بدهم حتما باید راجع به شاهنامه باشد. درواقع ساخت انیمشین از شاهنامه را یک رسالت برای خود می دانستم.

 

رهگذر در ادامه افزود: برخلاف تصورات شخصیت های "آخرین داستان" منفی و ضدقهرمان نیستند. ما سرگذشت طهمورث، هوشنگ، جمشید و.... را روایت می کنیم تا به ضحاک می رسیم. ضحاک انیمیشن من بسیار محبوب تر از ضحاک منفور و تلخ شاهنامه است. بعد از پادشاهی ضحاک به فریدون می رسیم و دوران پادشاهی او را روایت می کنیم. در کنار این پادشاهان روزبه، ماندانا، فرانک و... هم هستند که به عنوان شخصیت های مثبت ایفای نقش می کنند.

 

به گزارش آفتاب نیوز، این کارگردان به حضور ستاره ها به عنوان صداپیشه در "آخرین داستان" اشاره کرد و بیان داشت: نخستین هدفی که از انجام این کار داشتم این بود ویس اَکتینگ را در ایران شروع کنم. معمولا این رشته با دوبله اشتباه گرفته می شود و عموما تصور می کنند هردو یک چیز است، درصورتی مقوله جدا از هم هستند و ویس اکتینگ را بازیگران مشهور انجام می دهند.

 

او افزود: هدف دیگرم این بود وقتی مخاطب در سینما به تماشای فیلم می نشیند با صدای آشنا روبه رو نشود برای مثال همه ما می دانیم آقای والی زاده چه تیپ شخصیتی را صداگذاری می کند و در آخر بُعد تجاری این ماجرا برایم اهمیت داشت که اتفاقا بسیار هم کمک کرد.

 

اشکان رهگذر در انتقاد به زمان اکران انیمیشن خود گفت: دلیل اینکه "آخرین داستان" نفروخت سانس و ساعت بدی بود که به آن دادند اگر فیلم در شرایط مناسب اکران می شد قطعا می توانست بهتر بفروشد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------