خلق نقاشی با استفاده از خاکستر آتش‌فشان/ عکس



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,خلق نقاشی با استفاده از خاکستر آتش‌فشان
یک هنرمند فیلیپینی از خاکستر آتش‌فشان فعالی در این کشور برای خلق تابلوهای نقاشی استفاده می‌کند.

 جانینا سانیکو که در شهری در نزدیکی آتش‌فشان "تال"‌ زندگی می‌کند، خاکسترهای موجود روی گیاهان اطراف این آتشفشان را جمع‌آوری می‌کند، آن‌ها را با آب مخلوط می‌کند و با استفاده از محصول نهایی آن تابلوهای نقاشی خلاقانه خلق می‌کند که برخی از آن‌ها صحنه‌های ویرانگری این آتش‌فشان کوچک اما خطرناک را به تصویر می‌کشند.

 

پس از آنکه "تال" ـ یکی از فعال‌ترین آتش‌فشان‌های فیلیپین ـ حدود یک هفته پیش طغیان کرد، بیش از ۱۴۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه‌، مدارس و مزارعشان شدند.

 

به گزارش ایسنا، "سانیکو" که یکی از ترویج‌کنندگان استفاده از رنگ‌های طبیعی برای خلق نقاشی است، می‌گوید: بسیاری از نقاشی‌های خود را به فروش رسانده و سود حاصل از آن را به خانواده‌هایی که در پی طغیان این آتشفشان مجبور به ترک‌ خانه‌هایشان شده‌اند، اهدا کرده است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,خلق نقاشی با استفاده از خاکستر آتش‌فشان

 

این هنرمند ۲۴ ساله در گفت‌وگو با رویترز بیان کرد: "از زمانی که این خاکسترها روی زمین نشست، مطالعه و تحقیق خود را آغاز کردم. سپس تصاویر آثار خودم را در شبکه‌های مجازی به اشتراک گذاشتم و با استقبال وسیع مردم مواجه شدم."

 

"سانیکو" که از مواد طبیعی مختلفی همچون "قهوه" برای نقاشی کردن استفاده کرده،‌ معتقد است استفاده از خاکستر به عنوان یکی از مواد نقاشی آبرنگ چالش‌های خود را داشته است.

 

کارشناسان، میزان خطر آتش‌فشان "تال" را از ۰ تا ۵، ۴ تشخیص داده‌اند؛ این به آن معناست در هر ساعت از روز امکان فوران این آتشفشان وجود دارد.

 

آتش‌فشان "تال" که فقط ۳۱۱ متر ارتفاع دارد،‌ به عنوان یکی از کوچک‌ترین آتش‌فشان‌های فعال جهان شناخته می‌شود. فوران این آتش‌فشان در سال ۱۹۱۱،‌ جان بیش از ۱,۳۰۰ نفر را گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------