گزارشی کوتاه از پشت صحنه «پس از آزادی» / سریال باشه آهنگر سال آینده روی آنتن می‌رود



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال پ ازآزادی
در آستانه پایان فیلمبرداری سریال «پس از آزادی»، سری به پشت صحنه آن زدیم و با عوامل گفت‌وگو کردیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، قرارمان با مدیر برنامه ریزی سریال «پس از آزادی» غروب بود؛ زیرا شب کار بودند و از ساعت ۱۹ تا پاسی از شب کار می‌کردند. برف می‌آمد، سرمای شدید و تاریکی هوا ابتدا ترسی در دل می‌انداخت که در این شرایط چطور باید چند ساعتی سرپا باشیم؟

 

از درب هشتم بوستان ولایت تا لوکیشن سریال، نزدیک به ۱۰ دقیقه راه بود. دردل شب خلوت بوستان، فقط یک نفر به استقبال آمد و پرسید کجا می‌روید؟ به او گفتم لوکیشن سریال؛ آن فرد متعهد هم تا نزدیکی پایگاه مرا همراهی کرد.

 

با نزدیک شدن به محل قرار دیگر خبری از تاریکی مطلق نبود؛ نورافکن‌های بزرگ بالای ساختمان نیروی انتظامی بوستان نصب بود. با دیدن این ساختمان ابتدا گمان کردم که آدرس را اشتباه آمده ام؛ اما وقتی سراغ آقای لبافی نژاد مدیر برنامه ریزی سریال را گرفتم گفتند راهروی اول اتاق دست چپ.

 

پرسان پرسان اتاق او را پیدا کردم، در زدم و در بدو ورود به اتاق آقای سعدی تهیه کننده پروژه را هم دیدم. سلام و احوالپرسی کردیم. من نشستم و به صحبت‌های این دو همکار که درباره لوکیشن شهر مشهد بحث می‌کردند، گوش دادم. بعد از برنامه ریزی سفر، آقای سعدی از اتاق خارج شد و به لوکیشن اصلی یعنی خانه فروغ رفت.

 

من و آقای لبافی نژاد هم پس از کمی گفت‌وگو درباره وضعیت سینما، بازیگران و... به خانه فروغ رفتیم تا با عوامل دیدار کنیم.

 

خانه‌ای ویلایی و آجری با حیاطی بزرگ و زیبا؛ طراحی و چیدمانی که کاملاً برگرفته از فرهنگ و معماری ایرانی است؛ با ورود به این منزل حال و هوای خانه‌های قدیمی تهران با حوض وسط حیاط در ذهن تداعی می‌شود. این خانه زیبا متعلق به فروغ قصه «پس از آزادی» است. آقای لبافی نژاد گفت که سریال را با سناریوی ۱۰ قسمتی آغاز کرده و چون این منزل لوکیشن اصلی است، آن را ساخته اند.

 

با ورود به منزل قریب به ۳۰ نفر را دیدیم که در حال جنب و جوش و کار بودند. ما به آشپرخانه رفتیم؛ یعنی جایی که محمدعلی باشه آهنگر کارگردان، حسین باشه آهنگر بازیگر و دستیار کارگردان، نویسنده و آقای سعدی حضور داشتند و از مانیتور ضبط پلان را کنترل می‌کردند. رویا جاویدنیا در نقش فروغ، سام کبودوند در نقش سهیل و آلاله زارع در نقش مهشید مقابل دوربین قرار گرفته و در حال تمرین بودند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال پ ازآزادی

 

با جمله معروف صدا، دوربین، حرکت؛ سهیل بر روی صندلی نشست و دیالوگ خود را گفت؛ در ادامه فروغ و مهشید کمی با هم مجادله کردند و با عبارت «کات» ضبط تمام شد. اما انگار پلان به دل کارگردان ننشست و او دستور تمرین و ضبط مجدد داد. تا جای دوربین، پروژکتور و... را تغییر دهند، چند دقیقه‌ای طول کشید. من هم از فرصت استفاده کردم و با هماهنگی مدیر صحنه مصاحبه‌ای با سام کبودوند گرفتم.

 

آقای کبودوند درباره نقشتان در سریال «پس از آزادی» توضیح دهید.

سریال با داستان دو دوست که رفاقت دیرینه‌ای دارند، آغاز می‌شود. کارگاهی را باهم تاسیس کردند و مشکلاتی بین آن‌ها پیش می‌آید و قصه وارد فاز جدیدی می‌شود. من نقش یکی از این دو دوست را بازی می‌کنم. نقش دوست دیگر را هم مرتضی اسماعیل کاشی برعهده دارد.

 

چطور با نقش سهیل ارتباط برقرار کردید؟ آیا به نقش‌های قبلی تان شباهت دارد؟

خیر، این نقش متفاوت‌تر است و شخصیت دوگانه‌ای دارد. از روز اول که با آقای باشه آهنگر صحبت کردم و احترام خاصی برایشان قائل هستم، جنس کارشان را می‌شناختم و جایگاه هنری او را می‌دانستم. اعتماد کردم و خوشبختانه ارتباط بسیار خوبی در طول کار با یکدیگر داریم و این همکاری جزو افتخارات من است و امیدوارم این ارتباط ادامه داشته باشد.

 

نقشی که خودتان خیلی دوست داشتید و به شهرت شما کمک کرد، چه بود؟

نقش سهیل در این سریال یکی از بهترین نقش‌هایی است که من بازی کرده ام. البته سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» اثر آقای مازیار میری هم کار خوبی بود. همین طور نقشی که در «تاریکی شب روشنایی روز» آقای قاسم زاده بازی کردم را هم خیلی دوست داشتم.

 

کار جدید دیگر در تئاتر، سینما و تلویزیون دارید؟

بله درگیر اجرای نمایش «نیمه تاریک ماه» هستم و در آینده یک کار جدید تئاتری هم خواهم داشت.

 

 

 

 

 

پس از مصاحبه، مجدد سهیل را صدا کردند تا ادامه ضبط را انجام دهند. من هم که تقریباً ۲ ساعت مهمانشان بودم نحوه کار آن‌ها را با دقت تماشا می‌کردم. اما تیک تاک ساعت که ۱۵ دقیقه مانده به ۱۰ را نشان می‌داد و همچنین سرمایی که در خانه فروغ حاکم بود و باعث شده بود که هرکسی به محض خلوت شدن سرش خودش را به هیتر گرما برساند و به آن بچسبد. این بر روی من هم تاثیر گذاشت و تصمیم به ترک خانه فروغ گرفتم.

 

مجدد به اتاق آقای لبافی نژاد رفتم و بار دیگر با تهیه کننده و مدیر برنامه ریزی هم صحبت شدم. این بار به هر ترفندی که بود از تهیه‌کننده درباره زمان پخش سریال سوال کردم. او هم با حوصله پاسخ داد و در نهایت گفت: شام را پیش ما بمان.

 

اما من از او تشکر کردم و بعد از خداحافظی با عوامل سریال به دل تاریکی و خلوت بوستان بازگشتم...

 

گفتنی است عوامل سریال پس از آزادی هم اکنون در بوستان ولایت مشغول فیلمبرداری هستند. خسرو شهراز، قاسم زارع، مرتضی اسماعیل کاشی، رضا داوودنژاد، اندیشه فولادوند و... هم در جدیدترین ساخته باشه آهنگر حضور دارند و برای دیده شدن از قاب شبکه یک سیما در سال آینده آماده می‌شوند.

 

یادآور می شود عکس ها توسط پویا شاه جهانی گرفته شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------