آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

طلسم ۹۱ ساله آکادمی اسکار شکست



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,اسکار
فیلم «آنگل» به کارگردانی «بونگ جون هو» اولین فیلم خارجی در تاریخ این جوایز سینمایی نام گرفت که جایزه اسکار بهترین فیلم را از آن خود می‌کند.

به گزارش بهار، این فیلم که با اولین نمایش جهانی خود در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ اولین نخل طلای سینمای کره‌جنوبی را کسب کرده بود با درخشش در فصل جوایز سینمایی به ایستگاه پایانی یعنی جوایز اسکار رسید و توانست رکوردی تاریخی را از خود بر جای بگذارد. «آنگل» اولین فیلم غیرانگلیسی زبان است که سرانجام توانست جایزه اصلی بهترین فیلم جوایز سینمایی اسکار را کسب کند. این فیلم جوایز بهترین کارگردانی، فیلم بین‌المللی و فیلمنامه اصلی را نیز به خانه برد. انتخاب «اَنگل» به عنوان برنده شاخه بهترین فیلم اسکار از افزایش تنوع در میان اعضای آکادمی حکایت دارد که پس از چند سال اعتراض به برگزاری اسکار سفید روی داده است و ظاهرا هالیوود سرانجام در تلاش است که وابستگی خود را به داستان روایت شده از سوی سینماگران سفیدپوست کاهش دهد. پیش از این هیچ فیلمی از محصولات سینمای کره جنوبی به جمع نامزدهای شاخه‌های مختلف جوایز اسکار راه نیفتاده بود و «کوواک سین» تهیه «آنگل» نیز پس از کسب جایزه اسکار بهترین فیلم عنوان کرد که احساس می‌کنم لحظه‌ای تاریخی در حال شکل گرفتن است.

 

اسکار_سفید در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، هالیوود را ناگزیر کرد که حاشیه راندن سیستماتیک اقلیت‌های نژادی را مورد بازبینی قرار دهد و پس از عدم نامزد شدن بازیگران غیرسفیدپوست در شاخه‌های بازیگری برای دو سال پیاپی در نهایت آکادمی تصمیم گرفت تا شمار اعضای خود، از اقلیت‌های نژادی را دو برابر کند. سال گذشته آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار ۸۴۲ نفر از فعالان سینمایی را از ۵۹ کشور جهان برای عضویت در این نهاد سینمایی دعوت کرد. 

 

«اَنگل» پیش از این از سوی گلدن گلوب و بفتا به عنوان بهترین فیلم خارجی سال معرفی شد و همچنین اولین فیلم آسیایی نام گرفت که موفق به کسب جایزه بهترین تیم بازیگری از انجمن بازیگران آمریکا می‌شود.این فیلم هفتمین ساخته بلند «بونگ جون هو» و روایتگر داستان خانواده چهار نفره «کیم» از طبقه کارگر جامعه است که یک به یک به درون خانواده بسیار ثروتمند «پارک» نفوذ می‌کنند. درابتدا پسر خانواده به عنوان معلم خصوصی انگلیسی وارد خانواده «پارک» می‌شود و پس از آن زمینه آمدن خواهرش را به عنوان یک درمانگر فراهم می‌کند. پدر و مادر خانواده «کیم» نیز در قالب راننده و آشپز به تدریج بخشی از  زندگی این خانواده متمول می‌شوند.

 

«بونگ جون هو» پیش از این فیلم‌های «برف شکن» (۲۰۱۳) و «اوکجا» (۲۰۱۷) را به زبان انگلیسی ساخته بود اما فیلم «اَنگل» به طور کامل در کره جنوبی اتفاق می‌افتد و هیچ دیالوگ انگلیسی در فیلم وجود ندارد و به همین دلیل این فیلم در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی (غیرانگلیسی) جوایز اسکار نیز نامزد است، نامزد شدن در دو شاخه بهترین فیلم و بهترین فیلم بین‌المللی نیز دستاوردی بزرگ برای این فیلم آسیایی است.در طول تاریخ ۹۱ ساله برگزاری جوایز اسکار تنها ۱۲ فیلم غیرانگلیسی توانسته‌ بودند به جمع نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم راه یابند اما هیچ یک موفق به کسب جایزه نشده‌ بودند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------