خرس طلای افتخاری در دستان خانم بازیگر (+تصاویر)



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,خرس طلای افتخاری
خرس طلایی افتخاری جشنواره فیلم برلین طی مراسمی به هلن میرن، بازیگر ۷۴ ساله بریتانیایی اهدا شد.

 هلن میرن بازیگر کهنه‌کار بریتانیایی روز گذشته در مراسمی در کاخ برلیناله جایزه خرس طلای افتخاری یک عمر دستاورد این دوره جشنواره را دریافت کرد. این مراسم که با حضور کارلو شاتریان مدیر هنری و ماریته ریسنبیک مدیر اجرایی برگزار شد، با نمایش فیلم "ملکه" (۲۰۰۶) به کارگردانی استفن فریرز همراه بود که جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای او در نقش الیزابت دوم ملکه بریتانیا به همراه داشت.

 

بازیگر ۷۴ ساله همچنین در جشنواره برلین ۲۰۲۰ موضوع یک بخش یادبود است که با نمایش تعدادی از معروف‌ترین فیلم‌های او ازجمله "آشپز، دزد، همسرش و عاشق او" و "ایستگاه آخر" همراه است.

 

میرن که در لندن به دنیا آمده است، برای "ایستگاه آخر" (۲۰۰۹) نیز نامزد اسکار بهترین بازیگر زن شد و برای فیلم‌های "جنون شاه جرج" (۱۹۹۴) و "گاسفورد پارک" (۲۰۰۱) در بخش اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل شانس دریافت جایزه را داشت. او یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب، چهار جایزه‌امی، دو جایزه جشنواره فیلم کن و یک جایزه جشنواره فیلم ونیز را هم در کارنامه دارد و برای بازی در ملکه الیزابت در نمایش "تماشاگر" (۲۰۱۵) برنده جایزه تونی بهترین بازیگر زن نقش اصلی یک نمایش شد. او یک جایزه اولیویر نیز دریافت کرده است و یکی از جوان‌ترین کسانی بود که به کمپانی رویال شکسپیر پیوست

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,خرس طلای افتخاری

 

به گزارش هنرآنلاین، میرن پیش از دریافت جایزه خرس طلای افتخاری در یک نشست مطبوعاتی که شاتریان نیز در آن حضور داشت شرکت کرد و به پرسش‌های نمایندگان رسانه‌ها پاسخ داد.

 

او در بخشی از این نشست با اشاره به این که خود را نه یک ستاره سینما بلکه یک بازیگر می‌داند، درباره نوع انتخاب نقش‌ها گفت: باید یک راز هولناک را با شما در میان بگذارم، که اجازه ندارید به کسی بگویید. فقط باید بین من و شما باشد. قول می‌دهید؟!

 

میرن ادامه داد: وقتی یک فیلمنامه را می‌خوانم، اول از همه به صفحه آخر می‌روم تا ببینم شخصیت من در صفحه آخر هست یا نه (خنده حضار). به خودم زحمت نمی‌دهم از صفحه اول بخوانم. مستقیم به صفحه آخر می‌روم. اگر شخصیت من آنجا باشد، نشانه خوبی است. بعد برمی‌گردم و از صفحه اول شروع به خواندن می‌کنم. اگر در صفحه آخر نباشد ورق می‌زنم تا ببینم آخرین بار کجا بوده است. و اگر در یک صحنه شگفت‌انگیز باشد، مثلاً یک صحنه خودکشی فوق‌العاده دراماتیک که همه دارند گریه می‌کنند و در داستان نقش مهمی دارد، بله، باز برمی‌گردم و از اول شروع به خواندن می‌کنم، اما اگر شخصیت ناگهان ناپدید شود و تو متوجه نشوی چرا، چطور، کجا، خواندن فیلمنامه از ابتدا فایده‌ای ‌ندارد برای این که یک نقش خوب نیست.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,خرس طلای افتخاری

 

هفتادمین جشنواره فیلم برلین ۲۰ فوریه (اول اسفند) آغاز شد و تا ۱ مارس (۱۱ اسفند) ادامه دارد. مراسم اختتامیه و معرفی برندگان این دوره جشنواره شنبه‌شب برگزار می‌شود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,خرس طلای افتخاری
 
 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------