آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش…

کدام بازیگران شانس پوشیدن لباس مرد عنکبوتی را از دست دادند؟



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,مرد عنکبوتی
تعداد زیادی از بازیگران سطح اول هالیوود برای رسیدن به نقش مرد عنکبوتی با یکدیگر رقابت داشته اند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، نقش پیتر پارکر که به مرد عنکبوتی مشهور است، تا کنون در فیلم‌های سینمایی که توسط هالیوود ساخته شده سه بازیگر متفاوت داشته است.

 

در ابتدا سه گانه‌ای به کارگردان سم ریمی ساخته شد که توبی مگوایر در نقش اصلی این فیلم بازی می‌کرد. فیلمی که انقلابی در فیلمسازی به وجود آورد و باعث شد میلیون‌ها مخاطب به این فیلم‌های سینمایی علاقه‌مند شوند. سپس کمپانی سونی این فرانچایز را بازسازی و اصطلاحاً ریبوت کرد که این بار اندرو گارفیلد برای نقش مرد عنکبوتی انتخاب شد. البته این فیلم سینمایی کمتر از قسمت‌های قبلی رضایت مخاطبان را به همراه داشت.

 

اخیراً کمپانی سونی برای ادغام این شخصیت با دنیای سینمایی مارول همکاری کرده است تا تام هالند که پیش از این دوبار در فیلم‌های اختصاصی مرد عنکبوتی و همچنین انتقام جویان حضور داشته است، دوباره بتواند این نقش را بازی کند.

 

در هر یک از این موارد انتخاب بازیگر خیلی راحت انجام نشد؛ مگوایر، گارفیلد و هالند هر کدام با لیستی از بازیگران برای رسیدن به این نقش رقابت کرده اند که در ادامه با تعدادی از آن‌ها آشنا می‌شویم:

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,مرد عنکبوتی

جیمز فرانکو

در دنیای فیلم‌های ابرقهرمانی معمول است بازیگرانی که قرار است در نقشی قهرمانی بازی کنند و به آن نمی‌رسند، در نهایت نقش یک شرور را بازی می کنند. تام هیلدستون پیش از نقش آفرینی در لباس شخصیت شرور لوکی، گزینه نقش ابرقهرمانی ثور بود. هیث لجر و کیلیان مورفی که هر دو نقش شرور را در فیلم‌های بتمن داشتند، هم  قرار بود در نقش خود بتمن حاضر شوند. مدت‌ها پیش از این موارد، جیمز فرانکو برای نقش پیتر پارکر (مرد عنکبونی) تست داده بود که در نهایت نقش شرور هری آزبورن به او رسید.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,مرد عنکبوتی

تام کروز

زمانی که کمپانی کنون فیلمز قصد داشت در دهه هشتاد میلادی مرد عنکبوتی را به پرده نقره‌ای بیاورد، در ابتدا فیلمی را توسط توب هوپر کارگردان فیلم «کشتار با ارّه برقی در تگزاس» که بعداً به جوزف زیتو رسید در مرحله تولید گذاشت. انتخاب اصلی این استودیو برای نقش مرد عنکبوتی تام کروز بود که با فیلم تجارت پرمخاطره در آن زمان به شهرت رسیده بود.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,مرد عنکبوتی

آلدن ارنرایک

۵ سال پس از داستان اصلی مرد عنکبوتی کمپانی سونی تصمیم گرفت که سه گانه اش را ریبوت کند. در آن زمان الدن ارنرایک که بازیگر ناشناخته یا حداقل معروفی نبود، با مارک وب کارگردان فیلم مرد عنکبوتی در سال ۲۰۱۲ ملاقاتی برای پیوستن به این فیلم داشت. البته او به این نقش نرسید و در نهایت توانست با موفقیت در فیلم «درورد بر سزار» در کنار ستارگانی همچون جاش برولین و جرج کلونی نقش آفرینی کند و توانست نقش مهمی در فیلم «جنگ ستارگان» به دست آورد.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,مرد عنکبوتی

تیموتی شالامی

زمانی که مارول با سونی در حال مذاکره بود تا نسخه جدیدی از مرد عنکبوتی را بسازد، تیموتی شالامی پیش از آنکه نقش به تام هالند برسد در لیست گزینه‌ها برای این نقش حضور داشت. شالامی به مخاطبان خود گفته بود: دوباره فیلمنامه را خواندم و با وحشت کامل آن را ترک کردم. او پس از آن در فیلم‌های «مرا با نام خودت صدا بزن» و «لیدی برد» که از فیلم‌های مهم هستند، نقش آفرینی کرد.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,مرد عنکبوتی

لئوناردو دی کاپریو

زمانی که سم ریمی در مراحل اولیه تولید اولین فیلم سینمایی مرد عنکبوتی بود، نام لئوناردو دی کاپریو هم در لیست اولیه گزینه‌ها برای نقش مرد عنکبوتی نیز دیده می‌شد. البته او نیز به دلایلی به این نقش نرسید.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,مرد عنکبوتی

جاش هاچرسون

تهیه کنندگان فیلم «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» جاش هاچرسون را برای بازی در نقش پیتر پارکر در نظر گرفته بودند. هاچرسون تا آن زمان به عنوان یک بازیگر کودک در فیلم‌های «زاتورا: یک ماجرای فضایی» و «ماجراجویی در مرکز زمین» بازی کرده بود و حالا به بازی در فیلمی که از او یک ستاره درخشان بسازد، نیاز داشت. البته در پایان او در فیلم سینمایی «بازی‌های گرسنگی» نقش آفرینی کرد که در سال ۲۰۱۰ و همان سالی که مرد عنکبوتی ساخته شد، به اکران رسید.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,مرد عنکبوتی

جیک جیلنهال

درست پیش از آنکه فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی ۲» به مرحله تولید برسد، توبی مگوایر در هنگام فیلمبرداری «سیبیسکوت» آسیب شدیدی دیدی. به نظر می‌رسید که او به فیلمبرداری «مرد عنکبوتی» نرسد. سونی نیز تمایلی به تعویق اکران این فیلم نداشت هر چند به قیمت عوض شدن بازیگر اصلی اش تمام شود. گزینه اصلی برای این جایگزینی جیک جیلنهال بود که در صورت نرسیدن مگوایر به پروژه جیک جانشین او شود. البته مگوایر به موقع درمان شد و به فیلم رسید. جیک جیلنهال هم در سال ۲۰۱۹ در فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی: دور از خانه» نقش شخصیت مقابل پیتر پارکر را بازی کرد.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------