آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

پخش این سریال‌ها در صداوسیما ممنوع بوده است



یکی از جذابیت‌های شبکه آی فیلم از روزی که شروع به کار کرد تا الان پخش سریال قدیمی و خاطره‌انگیز بود. 

به گزارش برترین‌ها؛  یکی از جذابیت‌های شبکه آی فیلم از روزی که شروع به کار کرد تا الان پخش سریال قدیمی و خاطره‌انگیز بود. در این میان برخی آثار آنقدر تکرار شدند که جذابیت‌شان را از دست داده‌اند و در مقابل برخی آثار قدیمی پرمخاطب هستند که به دلیل حواشی بازیگرانشان به نوعی به محاق رفته‌اند و آی‌فیلم با وجود درخواست‌های مکرر مخاطبانش، آن‌ها را پخش نمی‌کند. نگاهی داشته‌ایم به آثار ارزشمندی که روزی از قاب تلویزیون پخش شدند و حالا به دلایل مختلف اجازه پخش ندارند با ما همراه باشید

 

نرگس

 سریال قدیمی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

نرگس نام سریالی تلویزیونی به کارگردانی سیروس مقدم است که در تابستان ۱۳۸۵ از شبکهٔ ۳ سیما پخش گردید. نرگس و نسرین دو خواهر بودند که پدرشان را از دست داده و با مادرشان زندگی می‌کردند و نسرین دختر ناسازگاری بود که قصد ازدواج با بهروز را داشت شوکت پدر بهروز مردی ثروتمند و زورگو بود و مخالف ازدواج بهروز در ایران. با تمام مشکلات و موانع بهروز و نسرین با هم ازدواج کردند و با مشکلات بسیاری که شوکت برای آن‌ها ایجاد کرد روبرو شدند نرگس که از ابتدا مخالف ازدواج نسرین با بهروز بود در مقابل شوکت و خانواده‌اش بسیار مقاومت کرد و شوکت نیز برای تلافی مشکلات زیادی برای نامزد نرگس، احسان ایجاد کرد و به بهانه برقراری روابط تجاری با برادرش بهروز را به خارج از کشور فرستاد و بهروز نسرین را طلاق داد و بادخترعمویش در خارج از کشور ازدواج کرد و نسرین به تنهایی دخترش بهار را بزرگ کرد. این سریال به دلیل انتشار فیلم خصوصی از بازیگر نقش زهره «زهرا امیرابراهیمی» در شبکه‌های اجتماعی در فهرست سریال‌های تحریم شده توسط سازمان صدا و سیما قرار گرفت.

 

کمکم کن 

 سریال قدیمی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

کُمَکَم کن یک مجموعه تلویزیونی مذهبی به کارگردانی قاسم جعفری و نویسندگی سید جلال الدین دری محصول سال ۱۳۸۳ است و اولین مجموعه تلویزیونی بود که با موضوعات ماورایی از تلویزیون ایران پخش شد و راه را برای ساخت مجموعه‌های اینچنینی هموار کرد و داستان جوانی با بازی حمید گودرزی را روایت می‌کرد که طی یک تصادف به کما رفت. چند جوان دیگر هم در همان زمان به کما رفته بودند که از این بین دو نفر به هوش آمدند تا کارهای اشتباه بقیه را جبران کنند. این سریال نیز به دلیل حضور زهرا امیرابراهیمی و عدم امکان حذف نقش وی، در فهرست تولیدات رسانه‌ای صدا و سیما که ممنوع شده‌اند قرار گرفته و هیچگاه بازپخش نشده‌ است.

 

حلقه سبز 

 سریال قدیمی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

حلقه سبز نام دومین مجموعهٔ تلویزیونی ابراهیم حاتمی کیا پس از خاک سرخ است. این سریال در سال ۱۳۸۶ از شبکه ۳ سیما پخش شد. در ابتدای پخش، سریال چنین مورد انتقاد می‌شد که پخش سریال موجب کاهش انگیزهٔ افراد برای اهدا عضو می‌شود ولی پایان شگفت‌انگیز و غیرقابل پیش‌بینی سریال موجب تغییر نظر خیلی از منتقدین این مجموعه شد. این سریال در واقع داستان سفری جالب به اعماق معنا و مفهوم واقعی حیات است. داستان این سریال در مورد جوانی است معلول که دچار مرگ مغزی شده و پزشکان در صدد انتقال قلب او به یک گیرنده قلب بر می‌آیند. روح حسن مخالف این کار است زیرا می‌داند در این صورت باید به عالم دیگری هجرت کند. یک دانشجو پزشکی به نام گلبهار قادر به دیدن و ارتباط با روح حسن است. او در قبال درخواست حسن برای انتخاب گیرنده قلبش به حسن کمک می‌کند… که با توجه به اتفاقات اخیر و حاشیه‌هایی که توسط حمید فرخ‌نژاد رقم زده شد دیگر مجوز پخش ندارد.

 

پدرسالار 

 سریال قدیمی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

مجموعه تلویزیونی محصول سال ۱۳۷۲–۱۳۷۴ به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اکبر خواجویی یکی از ماندگارترین سریال‌های پس از انقلاب است. داستان مجموعه درباره پدر میانسالی به نام «اسدالله خان» است. اسدالله‌خان پدری مهربان، خانواده‌دوست، دلسوز و در عین حال سختگیر و پرصلابت است. به باور او همهٔ پسرانش پس از ازدواج می‌بایست در خانه بسیار بزرگ او زندگی کنند. او چنین سیاستی را در مورد دو دخترش «مهری» و «زری» در پیش نگرفته و به همین جهت آن‌ها دارای زندگی مستقلی هستند. کتایون ریاحی در این سریال کاراکتر «زهرا» عروس بزرگ اسدالله خان را ایفا می‌کند. این سریال بارها و بارها از صداوسیما بازپخش شده و حالا با کشف حجاب کتایون ریاحی و به واسطه حضور این بازیگر دیگر رنگ آنتن را به خودش نمی‌بیند. 

 

یوسف پیامبر

 سریال قدیمی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

یوسف پیامبر، یک مجموعه تلویزیونی ایرانی بر پایه داستان زندگی حضرت یوسف به نویسندگی و کارگردانی فرج‌الله سلحشور است. نخستین قسمت این سریال ۴۵ قسمتی در ۷ تیر ۱۳۸۷ در شبکه یک پخش شد. در یوسف پیامبر، بازیگرانی نظیر مصطفی زمانی در نقش یوسف، کتایون ریاحی در نقش زلیخا و محمود پاک‌نیت در نقش یعقوب، در کنار سایر بازیگران نظیر جعفر دهقان، عباس امیری، جهانبخش سلطانی، رحیم نوروزی، مهوش صبرکن، الهام حمیدی، پروانه معصومی و لیلا بلوکات ایفای نقش کرده‌اند. این سریال نیز از جمله آثار پر مخاطبی است که به واسطه حضور کتایون ریاحی اجازه بازپخش ندارد.

 

پهلوانان نمی‌میرند 

 سریال قدیمی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

پهلوانان نمی‌میرند مجموعه‌ای تلویزیونی به کارگردانی حسن فتحی ساخته سال ۱۳۷۴ است که از شبکه دوم ایران پخش شده‌است. این مجموعه، داستانی در زمان قاجار را روایت می‌کند در شهر تهران که پهلوانان ورزش باستانی مورد اعتماد و احترام همه مردم بودند. ناگهان پهلوان اول پایتخت کشته می‌شود. در ادامه شخصیتهای دیگری چون پهلوان جواد کشته می‌شوند. مجموعه تلویزیونی یک داستان جنایی با الهام از سبک جنایی آگاتا کریستی است که در فضای تاریخی دوران قاجاریه رخ می‌دهد و در مواردی به مستندات تاریخی (شخصیت سید محمد واعظ و قتل گریبایدوف، کنسول روس) اشاره دارد؛ داستان مجموعه تلویزیونی دارای پیچیدگیهای جنایی و نیز کشمکش‌های روحی شخصیت‌هایی چون پهلوان نصرت و شیخ حسین پهلوان است که بیننده را به‌خوبی با خود همراه می‌سازد. کاراکتر «فاطمه» در این سریال با بازی کتایون ریاحی در یادها ماندگار شده است و حالا این سریال هم از گردونه پخش خارج خواهد شد.

 

پدر 

 سریال قدیمی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

پدر یک مجموعۀ تلویزیونی ایرانی است که به کارگردانی بهرنگ توفیقی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا نوشته شده است که در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ تولید شده‌ است. که زندگی پسری به نام حامد را روایت می‌کند که در خانوادهٔ مذهبی حاج علی تهرانی(که وضع مالی خوبی دارند) زندگی می‌کند.

 

او هم‌دانشگاهی‌ای به نام لیلا دارد که دختری ثروتمند و غیرمذهبی است. طی یک حادثه لیلا می‌خواهد آبروی حامد را به کمک دوستانش و نامزدش(پسر عمویش) ببرد ولی سرانجام لیلا و حامد درگیر یک رابطهٔ عاشقانه می‌شوند و با هم ازدواج می‌کنند. این ازدواج موجب تغییرات بسیاری در شخصیت و شیوهٔ زندگی لیلا می‌شود. لیلا باردار می‌شود ولی حامد، پدر و مادرش طی یک تصادف فوت می‌کنند و ... .این مجموعه نیز با توجه به حواشی بازیگر سریال ریحانه پارسا برای همیشه در فهرست سریال های تحریم شده و در بایگانی صدا و سیما قرار گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------