گیوم موسو پرفروش‌ترین نویسنده ۲۰۲۲ فرانسه شد



 گیوم ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
«گیوم موسو» با فروش بیش از یک میلیون نسخه کتاب در فرانسه در سال ۲۰۲۲، عنوان پرفروش‌ترین نویسنده سال را کسب کرد. 

به گزارش همشهری  آنلاین،ناشر  گیوم موسو  از این اتفاق به عنوان یک دستاورد بی‌سابقه برای نویسنده‌ای یاد کرد و گفته است که تا به حال نشده که هیچ نویسنده ۱۲ سال متوالی رتبه یک کشورش باشد.

 

کتاب‌های موسو به یش از ۴۵ زبان ترجمه شده و در مجموع ۳۵ میلیون نسخه از کتاب‌های وی در سراسر جهان فروخته شده است.

 

گیوم موسو که هر سال یک کتاب منتشر می‌کند سال ۲۰۲۲ بیستمین رمانش را با عنوان «آنجلیک» منتشر کرد. این رمان که آغاز پاییز وارد بازار کتاب فرانسه شد، داستانی تعلیق‌آمیز دارد و در پاریس و ونیز می‌گذرد و شخصیت اصلی آن پلیسی بازنشسته است.

  

موسو ۴۸ ساله در سال ۲۰۰۳ تصادفی شدید را تجربه کرد و همین تصادف موجب شکل گیری رمان «و پس از...» شد که در مورد مردی است که از مرگ بازگشته است. وی سال ۲۰۰۴ با انتشار این کتاب به پرفروش‌ترین نویسنده فرانسوی بدل شد و این موفقیت را هر سال با کتاب‌های دیگرش چون «دختر کاغذی»، «سنترال پارک»، «دختر و شب»، «آوای فرشته» «زندگی مخفیانه نویسندگان» و «ناشناخته‌های سن» دنبال کرده است.

 

البته موسو این عنوان را با فروش کتاب‌های مختلف خود کسب کرده است.

 

اگر بخواهیم یک کتاب به تنهایی را از نظر فروش بررسی کنیم عنوان پرفروش‌ترین کتاب‌ها را باید بررسی کنیم.

 

این در حالی است که در آغاز ۲۰۲۲ کتاب‌فروشان و ناشران فرانسوی با انتشار آماری که حکایت از افزایش ۱۲.۵ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۲۰ داشت، تنها در آغاز سال یعنی در ماه‌های ژانویه و فوریه انتشار ۵۴۵ عنوان رمان جدید را در برنامه گذاشتند که به معنی افزایشی نزدیک به ۱۰درصدی در مقایسه با سال پیش از آن بود.

 

در آغاز سال تحصیلی جدید یعنی در ماه‌های آگوست و سپتامبر نیز ۴۹۰ رمان با وجود نگرانی‌هایی که برای قیمت و کمبود کاغذ وجود داشت منتشر شد.

 

اما فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۲۲ فرانسه نیز این‌چنین است:

 

جوئل دیکر نویسنده ۳۷ ساله سوییسی با کتاب «ماجراهای آلاسکا سندرز» که ششمین رمان وی است، بیش از ۴۵۰ هزار نسخه فروخت.

 

گیوم موسو نیز ۳۶۰ هزار نسخه از رمان جدیدش «آنجلیک» که بیستمین رمانش است، فروخت.

 

پی‌یر لوماتر با «دنیای بزرگ» هرچند در چاپ اول ۱۲۰ هزار نسخه از این کتاب را به بازار فرستاد اما پس از ۱۱ ماه در انتهای سال فروش این کتاب به بیش از ۳۲۰ هزار نسخه رسید.

 

جولیانو د امپولی مشاور سیاسی سابق رییس شورای ایتالیا نیز با اولین رمانش با عنوان «مغ کرملین» که در فهرست جوایز ادبی سال از جمله گنکور حضور داشت و برنده جایزه آکادمی فرانسه شد و ظهور مقاومت‌ناپذیر افسری از کا.گ.ب را روایت می‌کند که توسط مردانی در سایه به قدرت می‌رسد، با بیش از ۳۰۰ هزار نسخه فروش در جایگاه پرفروش‌های فرانسه ایستاد.

 

ویرجینی دسپنت با «احمق عزیز او» ۲۴۰ هزار نسخه فروش کرد و بریژیت ژیرو که با «سریع زندگی کردن» برنده جایزه گنکور ۲۰۲۲ شد نیز ۲۰۰ هزار نسخه از رمانش را به فروش رساند. این نویسنده ۵۶ ساله در این رمان به زنجیره وقایعی می‌پردازد که منجر به مرگ شوهرش در حادثه‌ تصادف با موتورسیکلت در سال ١۹۹۹ شد.

 

ویرژینی گریمالدی که از سال ۲۰۱۵ با وقار به مسیر خود ادامه می‌دهد و هر بار بالاتر از پیش می‌ایستد با فروش ۱۸۰ هزار نسخه‌ای از هشتمین رمانش «این را خواهیم داشت» در این فهرست جای دارد.

 

لویی فردیناند سلین اما فضای پرفروش‌ها را تغییر داده و با انتشار کتابی داستانی با عنوان «جنگ» که تاکنون منتشر نشده بود و ماه می در فرانسه به بازار آمد با فروشی ۱۷۰هزار نسخه‌ای در فهرست پرفروش‌ها ایستاده است.

 

نیکلا ماتیو پس از این که سال ۲۰۱۸ با کتاب «فرزندانشان پس از آنها» برنده جایزه گنکور شد، موفقیت دیگری را با انتشار رمان جدیدش «کانمارا» تجربه کرد و ۱۷۰ هزار نسخه از آن به فروش رسیده است.

 

سیلوین تسون با «سفید» نیز موفق شد تا فروشی ۱۷۰ هزار نسخه‌ای را ثبت کند.

 

املی نوتومب، لیلا سلیمانی و ژان تلو نیز با آماری بالای ۱۰۰ هزار نسخه فروش در رده‌های بعدی این فهرست جای دارند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------