آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

رقابت ۲ فیلم ایرانی در جشنواره بنگلادش



 سازمان سینمایی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
فیلم‌های «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و «تک تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری، راهی جشنواره داکا بنگلادش شدند. 

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان سینمایی سوره فیلم‌های سینمایی ضد به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تک تیرانداز به کارگردانی علی غفاری، در بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم داکا به نمایش درمی‌آیند.

 

این جشنواره از ۱۴ تا ۲۲ ژانویه برابر با ۲۴ دی تا ۲ بهمن ماه در بخش دنیای سینما شهر داکای کشور بنگلادش برگزار می‌شود و بیان جسورانه آن، مقاومت در برابر انحطاط، ابتذال و تجاری‌گرایی است که جریان اصلی صنعت فیلم بنگلادش را فراگرفته است.

 

جشنواره جهانی داکا یکی از معتبرترین رویدادهای سینمایی در بنگلادش است و تا حد زیادی به شکل گیری فرهنگ فیلم ملی سالم و مثبت کمک کرده است.

 

موضوع اصلی این جشنواره «فیلم بهتر، مخاطب بهتر و جامعه بهتر» است و هرساله توسط انجمن فیلم رنگین‌کمان برگزار می‌شود که از سال ۱۹۷۷ در راستای ترویج فرهنگ سالم سینما در کشور بنگلادش و بزرگداشت جریان اصلی جهانی در فیلم و ارتباط اجتماعی آن، اختصاص یافته است.

 

فیلم سینمایی ضد به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی یک درامِ سیاسی است که داستان یک عشق را در دلِ حوادث سیاسی روایت می‌کند. این فیلم سعی کرده حوادث پرالتهاب زمستان ۵۹ تا تابستان ۶۰ ایران را به نمایش بگذارد.

 

تک تیرانداز به تهیه کنندگی ابراهیم اصغری فیلمی قهرمان محور است که برشی کوتاه از حضور حماسی شهید عبدالرسول زرین، بهترین تک‌تیرانداز دوران دفاع مقدس را در قالب یک داستان اکشن روایت می‌کند.

 

همچنین الهه طه‌ئی، مدیر مرکز بین الملل سازمان سینمایی سوره نیز امسال یکی از داوران بخش «فیلم‌های معناگرا» این جشنواره خواهد بود. پخش بین الملل این دو فیلم سینمایی برعهده مرکز بین الملل سازمان سینمایی سوره است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------