رقابت ۵ کارگردان مرد برای انتخاب بهترین کارگردان‌ سال آمریکا



کارگردان‌های آمریکا ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
با معرفی نامزدهای جوایز انجمن‌ کارگردان‌های آمریکا، ۵ کارگردان مرد با هم رقابت می‌کنند. 

به گزارش  مهر به نقل از ورایتی، بار دیگر در فهرست نامزدهای انجمن کارگردان‌های آمریکا (DGA) ۵ کارگردان مرد با هم رقابت می‌کنند.

 

در بخش اصلی فیلم سینمایی نامزدها عبارتند از: دنیل کوان و دنیل شاینرت برای «همه چیز همه‌جا یکباره»، تاد فیلد برای «تار»، جوزف کوشینسکی برای «تاپ گان: ماوریک»، مارتین مک دونا برای «اشباح اینیشرین» و استیون اسپیلبرگ برای «فابلمن‌ها».

 

با وجود اینکه فیلم‌های تحسین‌شده‌ای از کارگردان‌های زن مانند سارا پولی برای «زنان حرف می‌زنند» ، جینا پرینس-بایتوود برای «شاه زن»، چینونیه چوکو برای «تیل» و ماریا شریدر برای «او گفت» در میان فیلم‌ها امسال وجود داشتند اما از نظر رای‌دهندگان DGA شکست خوردند. گلدن گلوب نیز جایزه کارگردانی خود را دیروز به اسپیلبرگ داد و در فهرست نامزدهایش هیچ کارگردان زنی حضور نداشت.

 

شگفتی دیگر نبودن نام جیمز کامرون برای «آواتار: راه آب» و باز لورمن برای «الویس» در میان نامزدهاست.

 

سال پیش اسپیلبرگ با فیلم «داستان وست‌ساید» نامزد این جایزه بود و در کنار جین کمپیون برای «قدرت سگ»، کنت برانا برای «بلفاست»، دنی ویلنوو برای «تل‌ماسه» و پل توماس آندرسون برای «لیکوریش پیتزا» رقابت کرده بود و البته جین کمپیون برنده میدان بود.

 

با این حال در بخش کارگردانی اولین فیلم این امر جبران شد و شارلوت ولز با «افترسان»، آلیس دیوپ با «سن اومر»، آدری دیوان با «اتفاق»، جان پاتون فورد برای «امیلی جنایتکار» و آنتونتا آلامات کوسیجانوویچ برای «مورینا» نامزد شدند.

 

انجمن کارگردان‌ها پیشتر نامزدهای بخش تلویزیونی خود را معرفی کرده بود که «ایستگاه یازده» و «جداسازی» و «دیلی شو» از جمله این نامزدها بودند.

 

مراسم اهدای جوایز DGA امسال ۱۸ فوریه (۲۰ بهمن) در هتل بورلی هیلتون در بورلی هیلز برگزار می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------