آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصویر کمتر دیده شده سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

فیلم سینمایی «مفت بر» به تهیه کنندگی حسین فرحبخش و کارگردانی عادل تبریزی آماده نمایش شد. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از…

کم مانده مهران رجبی مدرس فیزیک کوانتوم شود!



مهران رجبی ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
پس از حوادث بعد مرگ مهسا امینی و اعتراضات آن،برخی از سینماگران در حوادث اخیر ترجیح دادند، سکوت کنند .مهران رجبی شرایط پیش آمده را فرصت برای خودش دانست و حتی اتهاماتی را متوجه همکاران سابق خودش کرد. 

به گزارش آرمان ملی: «مهران رجبی و حسن عباسی، داور جشنواره عمار شدند.» جشنواره مردمی فیلم عمار یک جشنواره فیلم و مستند است که دیماه هر سال در ایران برگزار می‌‌شود. مرحوم نادر طالب‌‌زاده و وحید جلیلی از متولیان برگزاری این جشنواره بودند و حامیانش از جریان پایداری هستند. بی‌‌تردید انتخاب مهران رجبی که سابقه بازیگری زیادی در فیلم‌‌ها و سریال‌‌های طنز دارد به‌عنوان داور جشنواره عمار دلیلی جز تقدیر از سیاست‌‌های او ندارد.

 

 

در حالی‌که برخی از سینماگران در حوادث اخیر ترجیح دادند، سکوت کنند .مهران رجبی شرایط پیش آمده را فرصت برای خودش دانست و حتی اتهاماتی را متوجه همکاران سابق خودش کرد.

 

مهران رجبی اظهارداشت: همکاران ما بسیار درجه یک هستند اما برخی‌‌شان هم مرعوب فضای مجازی شده‌‌اند و ما می‌‌دانیم که این حرکتی که سازمان‌دهندگانش سرویس‌‌های جاسوسی و امنیتی کشورهای مقابل هستند، هیچ ابایی ندارد که دختران و پسران ما از دنیا بروند. آنها حتی خوشحال هم می‌‌شوند. در این عرصه به‌دلیل همین فعالیت عمده فضای مجازی و بمبارانی که در این فضا شده است خبر دارم و شنیده‌‌ام که خیلی از همکارانم مورد هجمه قرار گرفته‌‌اند که چرا حرفی نمی‌‌زنند. توهین می‌‌شنوند که چرا سخنی نمی‌‌گویند و واکنشی ندارند و اصلا همین که این اعتراض به آنها با توهین صورت می‌‌گیرد یعنی باطل است. درنهایت بخشی مرعوب شده‌‌اند و نتوانستند اعلام موضع کنند که حتما موضع آنها در جهت اعتلای کشورمان و استقلال و تمامیت ارضی ایران موثر است و در جوانان کشور تاثیر دارد.» 

 

همه جا رجبی

از سوی دیگر یکباره فعالیت‌‌های او شتاب و افزایش پیدا کرد و حضورش در تعدادی از برنامه‌‌های صداوسیما به سوژه طنز تبدیل شد. مانند قدرت‌‌ا... ایزدی که به آقا رشید معروف است در مواجهه با این سوال که «اگر خودت یک تیم فوتبال داشته باشی چطور می‌‌چینی و چه کسانی را انتخاب می‌‌کنی، خانم و آقا، بازیگر و موزیسین فرقی ندارد؟ اصلا در دروازه چه کسی را می‌‌گذاری؟» گفت: «یک نفر را برای کل بازی می‌‌گذارم و آن مهران رجبی است، چون همه پُستی را بازی می‌‌کند و همه‌جا می‌‌رود.»

 

البته مهران رجبی در 30 آذر درباره اظهارات اینچنینی گفته بود: «اگر حرف‌‌های این عده را بر پایه حسد ندانیم، آنها دوست دارند، مطلبی عنوان کنند که لال از دنیا نروند. یک موضوع این است. به‌نظرم بهتر است ۱۰ درصد از این سخنان را بر پایه حسد برداشت کرد.  بیشتر این واکنش‌‌ها را باید بر پایه ندانستن و جوگیرشدن گذاشت و برای کسب فالوئر است که دست به چنین کارهای کودکانه‌‌ای می‌‌زنند.»

 

در ماه‌‌های اخیر بر منتقدان مهران رجبی افزوده شده چنانکه حتی وقتی برای حضور در برنامه روز دانشجو به دانشگاه آزاد اصفهان رفت؛ دانشجویی به او گفت: «توی صداوسیما دیگه برنامه‌‌ای نمونده بود که اومدی اینجا؟»

 

تابناک هم چنین به انتقاد از او پرداخته است: «در روزهایی که صدا و سیما ستارگان اجرای خود را از دست داده و دیگر خبری از مجری‌‌های محبوبی که بینندگان را پای تلویزیون می‌‌نشاندند نیست، مهران رجبی، بازیگر ۶۰ ساله کشورمان اجرای برنامه «پیرانه سر» شبکه سلامت را نیز بر عهده گرفته است.

 

این بازیگر در شب‌‌های پاییزی امسال با اجرای برنامه «خودمونی» در شبکه سه نیز حضور دارد و همزمان سریال «آزادی مشروط» مسعود ده‌‌نمکی و تکرار سریال «سه‌‌ در چهار» با بازی او به ترتیب از شبکه‌‌های یک و آی‌‌فیلم در حال پخش است.»

 

می‌‌توان این گمانه را مطرح کرد که برخی اقدامات مهران رجبی برای جلب حمایت است و در این مسیر موفق هم بوده. چنانکه روزنامه شهرداری نوشت: «با آغاز ناآرامی‌‌ها در ایران، برخی چهره‌‌های سینمایی و تلویزیونی سوار بر موج احساسات عمومی، به موضع‌‌گیری و به‌‌نوعی تشویق به ادامه اعتراضات پرداختند. در این میان اما عده‌‌ای از چهره‌‌های سینمایی و تلویزیونی که درگیر فضای به‌‌وجود آمده نشده بودند، با سیل ناسزاگویی‌ها، تهدیدها و تهمت‌‌ها مواجه شدند. یکی از این چهره‌‌ها، مهران رجبی، بازیگر سینما و تلویزیون کشور بود که مواضع شفاف وی پیرامون حوادث اخیر به‌‌ مذاق معاندان خوش نیامد و به تهدید و ارعاب وی پرداختند.»

 

  حضور در بهارستان

 جدی‌‌ترین گمانه‌‌ای که در تحلیل رفتارهای مهران رجبی می‌‌توان مطرح کرد، برنامه او برای ورود به مجلس دوازدهم است. او به‌‌خوبی توانسته در میان اصولگرایان مدعی انقلابی‌‌گری خودنمایی کند و از سوی دیگر نشان داد از انتقاد به رقیب ابایی ندارد.

 

بنابراین مهره خوبی برای حضور در لیست انتخاباتی است. نکته قابل تامل شباهت‌‌های رفتاری او با محمود احمدی‌نژاد است به‌عنوان نمونه بدون درنظرگرفتن فضای موجود اظهارات قابل تاملی می‌‌کند. اگر احمدی‌‌نژاد می‌‌گفت «آب رو بریز اونجا که می‌سوزه»، مهران رجبی هم در برنامه زنده تلویزیونی خطاب به یکی از شرکت‌‌کنندگان برنامه مهمونی بیان کرد: «کدام فرزند شما قالتاق‌‌تره؟!»

 

او رابطه خوبی هم با احمدی‌نژاد داشت و به‌راحتی درخواستش را با او در میان می‌‌گذاشت مانند سال 91 که به‌همراه برخی سینماگران با احمدی‌نژاد که هنوز رئیس‌‌جمهور بود، دیدار کرد و به او پیشنهاد داد که به هر کدام از سینماگران مشکل‌‌دار ۵۰۰ میلیون بدهد.

 

رحمت‌‌ا... بیگدلی؛ فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: حسن عباسی، فوق دیپلم حسابداری و مهران رجبی با سابقه بازیگری در سریال‌‌های تلویزیونی داور جشنواره فیلم عمار شدند! با این فرمان حسن عباسی و مهران رجبی به‌‌زودی سرلیست انتخابات تهران و مدرس فیزیک کوانتوم خواهند شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------