به بودجه شما حمله می شود چون نمی توانید قوی و پر مخاطب باشید!



 لایحه بودجه,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با سقف کلی ۵۲۶۱ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم بسته شده که نسبت به سال جاری حدود ۱۵۰۲ هزار میلیارد تومان و معادل ۴۰ درصد افزایش دارد، یکی از نکات جالب توجه این بودجه اما افزایش عجیب بودجه صدا و سیما است، نهادی که هر ساله بر خلاف افزایش بودجه اش با کاهش مخاطب رو به به رو بوده است!

به گزارش نواندیش؛ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با سقف کلی ۵۲۶۱ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم بسته شده که نسبت به سال جاری حدود ۱۵۰۲ هزار میلیارد تومان و معادل ۴۰ درصد افزایش دارد، یکی از نکات جالب توجه این بودجه اما افزایش عجیب بودجه صدا و سیما است، نهادی که هر ساله بر خلاف افزایش بودجه اش با کاهش مخاطب رو به به رو بوده است!

 

در قسمتِ ماده واحده و جداول کلان منابع و مصارف بودجه، سهم هر دستگاه سیاست‌گذار از بودجه ۱۴۰۲ به تفکیک سازمان‌های زیرمجموعه آن مشخص شده است. در این میان برای سازمان صدا و سیما به‌عنوان یک دستگاه سیاست‌گذار، که زیرمجموعه‌ای برای آن معرفی نشده، مبلغ ۷.۹۳۸.۰۲۰.۴۰۰.۰۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 

این مبلغ درحالی به سازمان صدا و سیما اختصاص داده شده که در بودجه سال ۱۴۰۱ بودجه ابتدایی، ۵ هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود.

 

همچنین در سال ۱۴۰۰ نیز سهم سازمان صداوسیما برای تولید برنامه‌های صوتی و تصویری از بودجه پیشنهادی، معادل ۲ هزار و ۶۱۹ میلیارد تومان بود.

 

رقمِ حدودی هشت هزار میلیاردی برای سازمان صداوسیما در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که سهمِ این سازمان به مراتب و در مقایسه با دوسال گذشته، افزایش داشته است، افزایشی که با توجه به رویکرد این سازمان و شرایط اقتصادی کشور طبیعی است صدای منتقدان را بلند کند!

 

نکته جالب اما واکنش مسئول روابط عمومی این سازمان به انتقادها بوده است، ایشان در واکنش به انتقادات داخلی گفته اند: به بودجه ما حمله می‌شود چون نمی‌خواهند قوی و پرمخاطب باشیم!

 

حقیقتا کور شود آن دو چشمی که نمی تواند قوی بودن و پر مخاطب بودن صدا و سیما کشورش را ببیند، ما اتفاقا انتقادات مان برای این بوده که چرا با رویکردی نامناسب باعث ریزش مخاطبان خود شدید، این حمله به این دلیل است که با این رویکرد اشتباه نمی توانید قوی و پرمخاطب باشید!

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------