۵۰ فیلم مهم ۲۰۲۳- بخش پایانی؛ جن‌گیر می‌آید



  فیلم ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
سال ۲۰۲۳، مملو از پروژه‌های بزرگی است که هر یک از آنها به دلایلی قادر خواهند بود تا مخاطبان بسیاری را به سمت سالن‌های تاریک بکشانند.  

به گزارش ایرنا، تداوم سرایت ویروس کرونا در سال ۲۰۲۲ و احتیاطی که کمپانی‌ه ا برای عدم‌نمایش آثار مهم‌شان طی ۲ سال اخیر به خرج داده‌اند سبب شده تا سینمای ۲۰۲۳، سرشار از نام‌های بزرگ و معتبر باشد. آن‌قدر معتبر که در هر گونه، چندین فیلم مهم حضور دارند که این ترافیک، امسال را به سالی پرخاطره برای عشاق سینما تبدیل خواهد کرد.

 

ایرنا طی سلسله‌گزارش‌هایی، ۴۰ فیلم مهم‌تر اکران ۲۰۲۳ را مورد بررسی اجمالی قرار داد. امروز، سری پنجم و پایانی این گزارش منتشر می‌شود که در ادامه، نظر شما را به مطالعه آن جلب می‌کنیم.

 

۴۱. ماموریت غیرممکن؛ قسمت اول روزشمار مرگ

طرفداران سری فیلم‌های ماموریت غیرممکن برای تماشای هفتمین قسمت این دنباله، باید ۶ ماه دیگر صبر کنند تا قسمت اول جدیدترین این فیلم‌ها تحت‌عنون روزشمار مرگ، به روی پرده برود. سری دوم این دنباله نیز سال آینده میلادی اکران خواهد شد.

 

کریستوفر مک‌کوری که دو قسمت فوق‌العاده این دنباله را کارگردانی کرده، حالا به نخستین کارگردانی تبدیل شده که ۳ قسمت از ماموریت‌های غیرممکن را کارگردانی می‌کند.

 

برای این اکشن جاسوسی، حدود ۳۰۰ میلیون دلار هزینه شده است و پارامونت پیکچرز بسیار امیدوار است تا این قسمت نیز به‌مانند قسمت قبلی این مجموعه (فال‌اوت)، بیش از ۴ برابر هزینه تولید بفروشد.

 

۴۲. بلو بیتل

دی‌سی با بلو بیتل، قدرت‌نمایی بزرگی را در سال ۲۰۲۳ تجربه خواهد کرد. فیلمی که مراحل تولید آن از سال ۲۰۱۸ آغاز شد و حالا قرار است اواخر مردادماه به نمایش درآید.

 

جیمی ریس، نامی شناخته‌شده برای سینمادوستان است که حالا قرار است در نسخه توسعه‌یافته دی‌سی، روایت‌گر نوجوانانی مکزیکی باشد که موجودی بیگانه شبیه به سوسک را پیدا می‌کند که به او، زرهی با قابلیت‌های گسترده می‌دهد.

 

این فیلم ابرقهرمانی که توسط برادران وارنر پخش می‌شود، یکی از بخت‌های اصلی گیشه سینماها در سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

 

۴۳. برادران سوپر ماریو

دوستداران فراوان بازی ماریو، گوش به زنگ باشند چرا که از ۱۸ فروردین، سومین اقتباس از این بازی مشهور و بسیارمحبوب، روانه سینماهای سراسر جهان می‌شود. نخستین اقتباس از این بازی در سال ۱۹۸۶ و دومین مورد آن در سال ۱۹۹۳ روی داد و جالب آن‌که، هر ۲ اثر ، با اقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

 

خط روایی این انیمیشن، به‌مانند اتفاق‌های بازی است با این تفاوت که ماریوی لوله‌کش، برای نجات جان شاهزاده جوان، در یک لابیرنت زیرزمینی گرفتار می‌شود و حالا علاوه بر نجات جان شاهزاده، باید فکری هم به حال رهایی خود کند.

 

این انیمیشن با صدای کریس پرت، قطعا دوست‌داشتنی خواهد شد و یونیورسال، حساب جداگانه‌ای از این حیث، در جهت فروش بهتر بین‌المللی باز کرده است.

 

۴۴. جن‌گیر

۲۰۲۳، هر تعداد فیلم ترسناک مهم هم که داشته باشد، باید یک جاهایی در صدر جدول را به فیلم جن‌گیر اختصاص دهد. فیلمی با شهرت بین‌المللی که از سال ۲۰۲۰ که خبر تولید آن اعلام شد، به سوژه مهمی برای دوست‌داران سینمای وحشت تبدیل شد.

 

جن‌گیر جدید که دنباله مستقیم شاهکار ویلیام فریدکین در سال ۱۹۷۳ است، اواخر مهرماه سال آِینده به روی پرده می‌رود. فیلمی که نخستین فیلم از یک سه‌گانه با همین عنوان است و به‌عنوان ششمین فیلم تاریخ مجموعه جن‌گیر شناخته می‌شود.

 

فیلم درباره کودکی است که جن‌زده می‌شود و پدر او مایوسانه در پی فردی است که چنین تجربه‌ای را پشت‌سر گذاشته است. نکته مهم این فیلم، حضور شخصیت شیطانی پازوزو است که در آثار قبلی فرانچایز حضور داشته و حالا در این فیلم، ایفاگر نقشی اصلی خواهد بود.

 

۴۵. بازی‌های گرسنگی: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها

سینمادوستان قطعا فیلم بازی‌های گرسنگی در سال ۲۰۱۲ را به یاد دارند. مجموعه‌فیلم‌هایی با تم اکشن ویران‌شهری که حسابی سروصدا کرد و توانست بیش از ۶ برابر هزینه تولید خود بفروشد.

 

حالا تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها، پیش‌درآمد آن مجموعه‌فیلم است که از چهره‌های چندان شناخته‌شده‌ای در مقام بازیگر بهره نبرده است و بیشترین شانس آن در همین پیش‌درآمدی آن مجموعه‌فیلم‌ها است.

 

البته نباید از داستان این پنجمین فیلم از دنیای بازی‌های گرسنگی به سادگی عبور کرد چرا که قرار است داستان کوریولانوس اسنو را در ۱۸ سالگی و پیش از آن‌که به فردی ظالم تبدیل شود را روایت کند.

 

۴۶. آکوامن و پادشاهی گم‌شده

فیلم ابرقهرمانی آکوامن و پادشاهی گم‌شده، پنجمین فیلم جیمز ون در سال ۲۰۲۳ است که این‌بار این نابغه را در مقام کارگردان می‌بیند و قرار است در آخرین روزهای سال میلادی جاری به روی پرده برود.

 

آکوامن که پس از بتمن در برابر سوپرمن و لیگ عدالت، خود سوژه یک فیلم مستقل در سال ۲۰۱۸ بوده، حالا و پس از فروش ۶ برابری قسمت اول، در داستانی جدید، چالش مهم دیگری را تصویر کرده است.

 

همان برند آکوامن کافی است تا استقبال چشم‌گیری از قسمت دوم آن صورت بگیرد. نام جیمز ون هم دیگر برند موردتائید سینمادوستان در سراسر جهان است. علاوه بر این ۲ برند، فیلم، از یک تیم بازیگری خوب بهره‌مند است که شامل جیسون موموآ، امبر هرد، ویلم دفو، پاتیک ویلسون و نیکول کیدمن می‌شود.

 

۴۷. مارول‌ها

سی‌وسومین فیلم جهان سینمایی مارول، دنباله ۲ فیلم محبوب کاپیتان مارول و خانم مارول است. ۲ فیلمی که در گیشه، فروش بسیار خوبی را تجربه کردند و حالا قرار است سه‌گانه خود را با یک فروش خوب، تکمیل کنند.

 

این فیلم ابرقهرمانی را نیا داکوستا کارگردانی کرده است و بازیگران چهره‌ای چون بری لارسون و ساموئل.ال.جکسون در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

با توجه به اقبال ۲ فیلم قبلی این مجموعه، والت دیزنی بسیار امیدوار است که این فیلم نیز توفیق سری‌های گذشته خود را به دست آورد. فیلمی که نمایش جهانی آن از اوایل مردادماه سال آینده آغاز خواهد شد.

 

۴۸. فرار مرغی: طلوع ناگت

اواسط آبان‌ماه سال آینده قرار است از دومین قسمت انیمیشن فرار مرغی رونمایی شود. فیلمی که از سال ۲۰۰۰ به سینمادوستان معرفی شد و مورد استقبال گسترده‌ای قرار گرفت.

 

در این قسمت از این استاپ‌موشن، مخاطب با جینجر مواجه است که پس از یافتن یک پناهگاه آرام برای گروه، متوجه می‌شود که خطری بزرگ او و تیمش را تهدید می‌کند و به همین دلیل، به دنبال راه‌حلی برای فرار از این تهدید است.

 

تندی نیوتن و زکری لی‌وای، صداپیشگان اصلی این قسمت هستند. نتفلیکس امیدوار است با پخش این استاپ‌موشن پرطرفدار، مخاطبان بسیاری را به سمت آن جذب کند.

 

۴۹. راهبه ۲

هر کمپانی وقتی قسمت اول یک فیلم، بیش از ۱۶ برابر هزینه تولید خود، بفروشد، قطعا به سراغ فصل دوم آن اثر می‌رود. نیولاین در سال ۲۰۱۸، فیلم راهبه را به روی پرده فرستاد که این فیلم با هزینه تولید ۲۲ میلیون دلار، حدود ۳۶۶ میلیون دلار فروخت.

 

در فصل دوم این فیلم که قسمت نهم فرانچایز کانجورینگ (احضار) است، جیمز ون که مغز متفکر این پروژه است به‎‌همراه پیتر سفرن، باز در مقام تهیه‌کننده حضور دارند و برادران وارنر نیز به‌مانند قسمت نخست، پخش این فیلم را به عهده دارد که سونامی آن فیلم، حالا و پس از ۵ سال، دوباره تکرار شود.

 

این فیلم ترسناک، در ادامه قسمت نخست ساخته شده و در فضای دهه ۵۰ میلادی، داستان قتل یک کشیش را نمایش می‌دهد که سبب گسترش بدی می‌شود و نیروی شیطانی راهبه دوباره به سراغ خواهر آیرین می‌رود.

 

۵۰. لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته

اواسط مردادماه سال آینده، سری جدیدی از انیمیشن ابرقهرمانی لاک‌پشت‌های نینجا به روی پرده می‌رود. فیلمی که دومین سری از دنیای نینجاها محسوب می‌شود که بر اساس تم نوجوان بودن لاک‌پشت‌ها ساخته شده است.

 

سری نخست این فیلم، سال گذشته میلادی توسط نتفلیکس منتشر شد که با استقبال خارق‌العاده‌ای همراه بود. حالا پخش قسمت دوم این مجموعه به پارامونت سپرده شده است که باید دید تا چه اندازه موفق‌تر از نتفلیکس عمل خواهد کرد.

 

هفتمین فیلم دنیای لاک‌پشت‌های نینجا را جف رو کارگردانی کرده که پیش از این برای کارگردانی میچل‌ها در برابر ماشین‌ها مورد تحسین قرار گرفته بود و حالا در تجربه‌ای بزرگ‌تر به سراغ این برند ابرقهرمانی آمده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------