رائفی‌پور باید از اهالی موسیقی عذرخواهی کند



 جشنواره موسیقی فجر ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

به  گزارش شرق ؛ دبیر هنری سی‌و‌هشتمین جشنواره موسیقی فجر در آستانه برگزاری این جشنواره اقدام به بازنشر ویدئویی قدیمی از اظهارات علی‌اکبر رائفی‌پور، حاوی الفاظی ناشایست و رکیک درباره هنرمندان موسیقی پرداخته و ادامه همکاری با جشنواره را به عذرخواهی رسمی او از اهالی موسیقی منوط دانست؛ در پی انتشار این ویدئو در فضای مجازی با محتوای «توهین به هنرمندان حوزه موسیقی» که با واکنش برخی دیگر از اهالی موسیقی از‌جمله نامه سه عضو شورای هنری ارکستر ملی ایران خطاب به وزیر فرهنگ همراه بود، محمد‌مهدی اسماعیلی دستور پیگیری ویژه را در‌این‌باره صادر کرد. محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از انتشار این محتوای ویدئویی با ابراز تأسف در‌خصوص انتشار چنین ویدئویی درباره هنرمندان موسیقی کشور، با تأکید بر اینکه وزارت فرهنگ هیچ توهینی را به جامعه هنری نجیب ایران برنمی‌تابد، خطاب به اداره کل حقوقی این وزارتخانه دستور پیگیری حقوقی و قضائی این مسئله را صادر کرد. در نامه سه عضو شورای هنری ارکستر ملی ایران خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به انتشار اظهارات علی‌اکبر رائفی‌پور درباره موسیقی در فضای مجازی، اعتراض شده است.

 

در بخشی از نامه که سه عضو شورای هنری ارکستر ملی -‌بهزاد عبدی، امیر بکان و علی رحیمیان‌- آن را نوشته‌اند، آمده است: «احتراما به عرض می‌رساند، چندی است که فردی معلوم‌الحال (رائفی‌پور)، در مجامع مختلف از‌جمله دانشگاه‌ها، مساجد و غیره، نشست‌هایی با مضامین مشخص برگزار می‌کند و در مورد همه مسائل مبتلا‌به کشور، از‌جمله سیاست داخلی، خارجی، اقتصاد، فرهنگ و هنر، رسانه، ادبیات، فیزیک نظری، شیمی آلی، سیاه‌چاله‌ها، مذاهب، مسائل آخرالزمانی، متافیزیک و... و (همه‌چیز‌دان)، اظهارنظر می‌کند و در این جلسات با ادبیاتی نامتعارف و سخیف، اهالی علم و فرهنگ و هنر را هر‌از‌گاهی مورد خطاب و عتاب قرار می‌دهد.

 

البته در صحبت‌های این‌گونه افراد که ناشی از کم‌سوادی و هیجانات درونی و حب و بغض و حسادت نسبت به فرهیختگان کشور است، کاملا مشهود است و صدالبته، عقده‌گشایی این فرد چندان برای اهل فن، مهم و قابل اعتنا نیست، ولی نفس بازگو‌کردن این قبیل سخنان در نشست‌ها با چه هدفی انجام می‌شود و این شخص از کدام مرجع و مأخذ پشتیبانی می‌گردد؟ این فرد در اظهاراتی (که گویی مدت‌ها قبل در جلسه‌ای مطرح کرده که خب از عمق فاجعه نمی‌کاهد)،

 

قاطبه اهل هنر و اختصاصا هنر موسیقی را با دایره واژگانی بسیار غیراخلاقی، «هرزه» خطاب کرده است! و نیز در ادامه سخنان خود اقدام به تمسخر هنر موسیقی و موسیقی‌دانان نموده است! شورای هنری ارکستر ملی ایران بر حسب وظیفه خود در حفظ میراث شنیداری این سرزمین و حفظ شئونات و کرامت هنرمندان شریف موسیقی کشور، این سخنان سخیف و موهن را به‌شدت محکوم کرده و از وزیر محترم ارشاد و همچنین دیگر نهادهای صنفی همچون خانه هنرمندان، خانه موسیقی، انجمن موسیقی، دفتر موسیقی و همچنین نهادهای نظارتی قوه قضائیه، درخواست برخورد قاطع با این شخص را که آزادانه اقدام به هتاکی به اهالی فرهنگ و علم و هنر می‌نماید، دارد. امید است با ورود و پیگیری وزیر محترم به این موضوع، مقدمات عذرخواهی رسمی و کتبی فرد مورد نظر از اهالی شریف و نجیب موسیقی مهیا گردد».

 

البته رائفی‌پور به اندازه کافی در بیان اتهامات و کلمات زشت به افراد مختلف سابقه سیاه و بدی دارد‌. او در این سال‌ها به بازیگران، بازیکنان فوتبال و خانواده‌هایشان و اینک هنرمندان موسیقی الفاظ زشتی را نسبت داده است. هرچند دستگاه‌های مسئول با سعه صدر با او برخورد می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------