آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

آثار شهره لرستانی از آرشیو حذف می‌شود؟



  شهره لرستانی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

روزنامه فرهیختگان به بهانه تغییر جنسیت شهره لرستانی، بازیگر سینما و تلویزیون و تغییر نام وی به «مازیار لرستانی» به احتمال آرشیو فیلم‌های «شهره لرستانی» واکنش نشان داده است.

 

در بخشی از این یادداشت آمده: 

* در زمانه‌ای که اینترنت باعث شده هر فیلم و سریالی، حتی مهجورترین کارها را بتوان با یک سرچ ساده پیدا کرد و به تماشا نشست، این‌که اثری از تلویزیون پخش بشود یا نشود، به‌طور طبیعی نباید دغدغه مردم باشد. اما ما کلی فیلم و سریال داریم که قبلا مجاز بودند و روی آنتن رفته‌ یا حتی در خود تلویزیون تولید شده‌اند، اما حالا به‌دلیل رفتاری که یکی از عوامل آنها انجام داده، دیگر پخش نمی‌شوند.

 

* دقت کنیم که به‌واسطه همین نوع رفتارها چه تصویر کلی و فراگیری از رسانه ملی ایجاد شده است؛ تصویر یک قیچی بزرگ که بدون هیچ ظرافت و تدبیری تا به هرچیز مشکوک شده، آن را به‌همراه حاشیه بزرگ از اطراف به‌طور غلطی می‌برد و دور می‌اندازد، حتی لازم نیست بودن چیزی که شاید بحث یک اثر و موضوع را ندارد ثابت شود، کافی است به آن مشغول شوند تا دهانه قیچی باز و بسته شود. هیچ‌وقت در حذف هیچ‌چیز تردیدی به خودشان راه نمی‌دهند و حوصله دردسر ندارند اما از آن‌طرف برای نگه‌داشتن چیزی ممکن نیست کوچک‌ترین تلاشی کنند.

 

* این البته فقط مربوط به محصولات فرهنگی نیست و در زمینه انعکاس اخبار هم چنین وضعی را داریم و از آنجا که صداوسیما رسانه رسمی حاکمیت در ایران محسوب می‌شود این نوع رفتارها تصویر کلی حکومت را در ذهن مردم به شکلی نامناسب شکل می‌دهد. راستش این است که همه خبرها به گوش مردم می‌رسد اما اینکه صداوسیما آنها را اعلام کند یا نه، خودش پیام متفاوتی ایجاد می‌کند، درمورد محصولات فرهنگی هم همین‌طور است. اخیرا موردی اتفاق افتاده که مقداری جامعه را دچار شک کرده، یکی از هنرپیشه‌های زن سینمای ایران تغییر جنسیت یا به تعبیر دقیق‌تر تطبیق جنسیت داده و نامش از شهره به مازیار عوض شده است.

 

* اما چرا تا مخاطب ایرانی می‌شنود که چنین اتفاقی رخ داده، بلافاصله ممکن است بپرسد تکلیف فیلم‌ها و سریال‌هایی که او با نام شهره بازی کرده بود، چه می‌شود؟ مردم گذشته از قضاوت‌های عمومی راجع‌به اینکه چنین کاری درست است یا غلط، شرعی است یا نیست و امثال این مسائل، ممکن است بپرسند آیا دیگر تلویزیون آثار قبلی این هنرپیشه را پخش خواهد کرد یا نه؟

 

* او خودش وقتی این خبر را رسمی اعلام می‌کرد، حرف‌هایی زد که مشخص بود بیشتر از هر چیز دغدغه آینده کاری‌اش را دارد؛ این‌که بتواند با هویت مازیار همچنان در سینمای ایران فعالیت کند؛ اما مردم نگرانی دیگری هم داشتند. خاطراتی هستند که روزی مشروع بوده و حالا ممکن است نامشروع قلمداد شوند؛ حتی با اینکه کار آن هنرپیشه قانونی و مشروع بوده!

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------