چند حاشیه از اسکاری که چندان جذاب نیست



اسکار ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

به گزارش شرق؛ تنها چند ساعت مانده به برگزاری اسکار امسال، چند حاشیه توجه‌ها را به این مراسم جلب کرده است. البته این مراسم هر سال سعی می‌کند بتواند جایگاه خود را در بین مخاطبان حفظ کند. 

 

۱۲ مارس ۲۰۲۳ (بامداد دوشنبه ۲۲ اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می‌شود و امسال فیلم «همه‌ چیز همه جا به یکباره» با کسب ۱۱ نامزدی اسکار شانس بالایی برای درخشش در جوایز اسکار دارد و فیلم آلمانی «در جبهه غرب خبری نیست» و «بنشی‌های اینیشرین» نیز هرکدام ۹ نامزدی دریافت کرده‌اند.

 

 امسال قیمت تبلیغات این برنامه به دلیل پیش‌بینی استقبال‌نکردن کاهش یافته است. سال گذشته کمپانی دیزنی، ۱.۷ تا ۲.۲ میلیون دلار برای هر آگهی ۳۰‌ثانیه‌ای در حین پخش تلویزیونی اسکار دریافت می‌کرد؛ اما امسال بین 1.6 تا 2.2 میلیون دلار قیمت داده شده است که با قیمت دلار که الان حدود 40 هزار تومان است، نزدیک سه میلیارد تومان هزینه آن خواهد شد. پوشش تلویزیونی مراسم اسکار با پخش حدود ۶۰ تا ۷۰ آگهی تبلیغاتی ۳۰‌ثانیه‌ای همراه است که متوسط هزینه هرکدام، دو میلیون دلار می‌شود. به گزارش ای‌بی‌سی که متعلق به کمپانی دیزنی و پخش‌کننده رسمی جوایز سالانه آکادمی اسکار است، تمام تبلیغات تلویزیونی فروخته شده است.

 

 پایان فرش قرمز در اسکار آغاز شد. اولین بار است که فرشی به رنگ بژ زیر پای میهمانان قرار داده شده است. به گزارش هالیوود ریپورتر «لیزا لاو» از مدیران مجله «ووک» و «رائول اویلا» از مت‌گالا امسال تصمیم گرفتند فرش قرمز را به چالش بکشند. حضور میهمانان این مراسم از ساعت چهار بعدازظهر درحالی‌که هوا هنوز روشن است، آغاز می‌شود؛ درحالی‌که همه لباس رسمی شبانه پوشیده‌اند. امسال رنگ بژ از بین پنج رنگ انتخاب شد تا تغییر روز به شب به آهستگی رخ دهد. این رنگ یادآور شن‌های ساحلی در هنگام غروب خورشید است. ارائه‌دهندگان این ایده معتقدند این اولین تجربه در تغییرات سنت‌هاست و تغییرات دیگر هم به‌مرور انجام می‌شود.

 

 دیگر تغییر امسال این است که امسال آکادمی به مطبوعات و رسانه‌های حاضر در محل اعلام کرده که همه کت و شلوار یا لباس مشکی یا تیره با کراوات سیاه بپوشند.

 

 «گلدی هان» 77‌ساله در مصاحبه مفصلی با «ورایتی» گفته است: «اسکار قبلا جذابیت داشت. سنتی نیستم، اما شوخی‌ها گاهی اوقات توهین‌آمیزند و من دلم برای حرمت‌ها تنگ شده. مسائل سیاسی شده‌اند. دوست دارم مردم شگفت‌زده شوند. دوست دارم مردم دوباره معتقد شوند. دوست دارم مردم بیشتر بخندند؛ اما نه با هزینه‌کردن از دیگری».

 

 بخش اجرای آهنگ‌های نامزد‌شده در اسکار از سوی خوانندگان آنها از بخش‌های جذاب این مراسم است که به نظر می‌رسد امسال با فروغ کمتری برگزار شود.

 

لیدی گاگا که برای فیلم نامزد شده است، عذرخواهی کرده و اعلام کرده امکان اجرا در مراسم را ندارد. ریحانا دیگر خواننده آمریکایی قرار است آهنگی را که برای فیلم «پلنگ سیاه 2» خوانده، اجرا کند. این آهنگ نامزد اسکار بهترین ترانه است و او برای اولین بار نامزد اسکار شده است.

 

 امسال نحوه نامزدی یکی از بازیگران نقش اول زن بسیار شائبه‌برانگیز شده است.

 

 سیلی‌ای که ویل اسمیت سال قبل بر صورت مجری نواخت، سبب شده تا اسکار تدابیر جدیدی را برای اجرای این مراسم  در نظر بگیرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------