بازیگران «پیتوک» کمکی به فروش فیلم نکردند/ فقط دستمزد می‌گیرند!



 بازیگران پیتوک,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
سید مجید صالحی کارگردان فیلم سینمایی «پیتوک» با ابراز نارضایتی از شرایط اکران و فروش این فیلم سینمایی از عدم همراهی بازیگران فیلم در فرآیند اطلاع‌رسانی و تبلیغات برای جذب مخاطب گلایه کرد. 

سیدمجید صالحی کارگردان فیلم سینمایی «پیتوک» در گفتگو با  مهر، درباره شرایط اکران این فیلم گفت: واقعیت این است که توزیع ناعادلانه سانس‌ها و سالن‌ها و عدم نظارت بر فرآیند پخش فیلم‌ها، آسیب‌زننده است. همین امروز بروید تعداد سالن‌ها و مخاطبان فلان فیلم ۶ میلیارد تومانی را ببینید، خواهید دید با معدل هر سانس ۳۰ نفر آن فیلم در حال اکران است! از این نظر تفاوتی میان این فیلم با فیلم دیگری که یک دهم آن فروخته است، وجود ندارد.

 

این سینماگر که فیلمش در ۸۸ سالن سینمایی در حال اکران است، ادامه داد: بروید ببینید سانس‌های نمایش فیلم من در این سالن‌ها چگونه است؟ در یک پردیس سینمایی من دو سانس ۲۳:۵۰ شب و ۱۱ صبح دارم! آخرین باری که شما ۱۱ صبح به سینما رفته‌اید، کی بوده است؟ روزهای وسط هفته، کسی که کارمند است و باید صبح سر کار برود، چرا باید سانس ۲۳:۵۰ به سینما بیاید و تا ساعت ۲ نصف شب به تماشای فیلم من بنشیند؟ متأسفانه شرایط سینمای مستقل در چرخه اکران اینگونه است! ۷۰ درصد سانس‌هایی که به فیلم ما داده‌اند، قبل از ساعت ۵ عصر است و این واقعاً برای اکران یک فیلم خنده‌دار است!

 

صالحی با انتقاد از اکران همزمان ۱۱ فیلم سینمایی ادامه داد: برخی فیلم‌ها پیش‌تر در جشنواره حضور داشته‌اند و یا تیم تبلیغاتی قوی‌تری دارند اما فیلم ما از جریان سینمای مستقل می‌آید و واقعیت این است که امکان رقابت در جریان تبلیغات و پخش را با فیلم‌های دیگر نداریم. سرمایه‌گذار فیلم ما اساساً توان رقابت در این بازار را ندارد و وضع نابسمان تبلیغات هم مزید بر علت شده است. زمانی شهرداری در زمینه بیلبوردهای تبلیغاتی و تلویزیون در زمینه پخش تیزر حمایت‌هایی می‌کردند اما امروز اینگونه نیست. در این شرایط وقتی ناگهان ۱۱ فیلم به‌صورت همزمان اکران می‌شود، کار فیلم ما سخت می‌شود.

 

 بازیگران پیتوک,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

وی درباره وضعیت فروش فیلم هم تأکید کرد: اصلاً وضعیت فروش فیلم ما مناسب نیست. وقتی همزمان ۱۱ فیلم در حال تبلیغات هستند، طبیعتاً تبلیغات فیلم ما دیده نمی‌شود. این شرایط اجازه نمی‌دهد فیلم‌ها به درستی دیده شوند و انتخاب برای مردم هم سخت‌تر می‌شود. در این شرایط فیلمی مثل «پیتوک» که پشتوانه‌ای ندارد بیشتر آسیب می‌بیند. نباید شرایط به‌گونه‌ای باشد که سینمای مستقل نابود شود.

 

کارگردان «پیتوک» با اشاره به اینکه بعد از سال‌ها کار در بخش‌های مختلف سینما به واسطه اولین فیلمش، با شرایط پیچیده اکران در سینماها آشنا شده است، گفت: چرخه اکران باندهای مربوط به خود را دارد که گویی شرایط فیلم‌ها در آن در دست هیچکس نیست. بازی متفاوت بازیگران شاخص را می‌توانید در فیلم من شاهد باشید اما حضور این بازیگران هم کمکی به فیلم نکرده است. گله‌ها در این زمینه زیاد است و همه جوره مهجور مانده‌ایم.

 

اگر یک بازیگر بخشی از دستمزد خود را نگیرد، همه جا سروصدا به راه می‌اندازد و از ما جواب می‌خواهند اما چرا یک بازیگر نباید از اکران فیلمش حمایت کند؟ بازیگر باید فیلم را متعلق به خود بداند. برای اکران این فیلم بازیگران خیلی حمایت نکردند

 

وی با اشاره به اینکه از این شرایط ناامید نشده و قصد ساخت فیلم بعدی خود را دارد، گفت: شرایط ناعادلانه اکران آزاردهنده و ناراحت‌کننده است. «پیتوک» فیلم اول سینمایی من است اما شاهد نابودی آن هستم. به‌عنوان یک کارگردان از این شرایط گلایه دارم. اگر یک بازیگر بخشی از دستمزد خود را نگیرد، همه جا سروصدا به راه می‌اندازد و از ما جواب می‌خواهند اما چرا یک بازیگر نباید از اکران فیلمش حمایت کند؟ بازیگر باید فیلم را متعلق به خود بداند. برای اکران این فیلم بازیگران خیلی حمایت نکردند. ما چرا بازیگر چهره برای فیلم خود می‌آوریم؟ در این دو سال گذشته اما کدام‌یک از بازیگران فیلم من، اسمی از آن را آورده‌اند؟

 

صالحی با اشاره به برخی مشکلات مالی در فرآیند تولید «پیتوک» اظهار کرد: من کارگردان هستم و تهیه‌کننده باید در این زمینه‌ها توضیح بدهد اما بالاخره در این زمینه مشکلاتی پیش آمد که شاید موجب دلخوری برخی عوامل هم شده باشد. در میان بازیگران هادی حجازی‌فر که همزمان درگیر سه پروژه دیگر هم بود، برای اکران فیلم لطف کرد و حاضر شد، اما کدام بازیگر فیلم ما فروش میلیاردی داشته‌اند؟

 

وی افزود: من فیلم «پیتوک» را در ژانری ساخته‌ام که سال‌ها در سینمای ایران نبوده، این یک فیلم قهرمان‌محور است و کاش منتقدان درباره نقاط ضعف آن صحبت کنند. من فیلم آپارتمانی نساخته‌ام. سراغ فضایی رفته‌ام که سال‌ها در سینمای ایران فراموش شده بود. طبق عادات شکل‌گرفته در سینما هم پیش‌بینی می‌کردیم فیلم با استقبال آن‌چنانی مواجه نشود و زمان می‌برد تا مخاطب را مجدد به این فضا جذب کنیم و به او خوراک بدهیم. با این وجود توزیع و اکران ناعادلانه بیش از هر چیزی به این فیلم ضربه زد. بازخورد مخاطبان‌مان هر چند اندک بوده اما بد نبوده است.

 

این کارگردان درباره آخرین حضور سینمایی زنده‌یاد اشکان منصوری در این پروژه سینمایی به‌عنوان بازیگر هم گفت: این روزها جای اشکان بسیار در میان ما خالی است. او همواره حامی ما و یکی از دوستان صمیمی من بود که کار را با هم آغاز کردیم. هنوز که هنوز است، گاهی که دلم می‌گیرد پیام‌هایش را می‌خوانم و گوش می‌دهم. در آن روزها بسیار کمک حال ما بود. می‌گفت دوست دارم در فیلم بعدی تو هم بازی کنم اما نشد به آنچه آرزویش را داشت برسد. این واقعیت ما را اذیت می‌کند.

 

سیدمجید صالحی در پایان درباره تشابه نام خود با یکی از بازیگران سینمای ایران و حواشی آن هم توضیح داد: علاوه‌بر تشابه اسم، ما نسبت خانوادگی هم با یکدیگر داریم و این کارمان را کمی سخت‌تر هم کرده است، برخی رسانه‌ها خبر فیلم من را با تصویر مجید صالحی کار کرده بودند و این مشکلات در حال حاضر وجود دارد!

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------