آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

پردرآمدترین هنرپیشه‌های سال ۲۰۲۲ چه کسانی هستند؟



گران‌ترین بازیگر ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
گران‌ترین بازیگر مرد ۱۰۰و گران‌ترین بازیگر زن ۵/ ۱۲میلیون دلار دستمزد گرفتند

به  گزارش دنیای اقتصاد؛خبر دستمزد نجومی تام‌ کروز، بازیگر مطرح هالیوود، در روزهای گذشته توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. این بازیگر برای نقش‌آفرینی در فیلم جدید «تاپ گان: ماوریک» حداقل ۱۰۰میلیون دلار دستمزد گرفته که همین مساله او را به پردرآمدترین بازیگر امسال تبدیل کرده است. اما آنچه بیش از این رقم، موجب شگفتی شده تفاوت عایدی او با درآمد مارگو رابی پردرآمدترین بازیگر زن سال است که تنها ۵/ ۱۲میلیون دلار به دست آورده است و این تفاوت فاحش بین درآمد بازیگران مرد و زن در سال‌های گذشته نیز تکرار شده و بارها موجب اعتراض مدافعان حقوق زنان و بسیاری از بازیگران شده است.

 

فاصله نجومی ستاره‌ها

در تحقیقاتی که سه سال پیش در همین زمینه انجام گرفته ، سه استاد دانشگاه در رشته اقتصاد با تجزیه و تحلیل دستمزدهایی که ۲۴۶ بازیگر مرد و زن از بازی کردن در ۱۳۴۳ فیلم هالیوودی بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۵ گرفته‌ بودند، به این نتیجه رسیده‌اند که میانگین دستمزد مردان حدود ۱/ ۱میلیون دلار بیش از دستمزد زنان است و این تفاوت در ۳۵ سال گذشته همچنان ثابت مانده و دستخوش دگرگونی نشده است. علاوه بر این نابرابری، نوعی دیگری از تبعیض جامعه زنان بازیگر را تهدید می‌کند و آن رابطه مستقیم میان افزایش فاصله دستمزدها با بالا رفتن سن است. فاصله دستمزدهای مردان و زنان بازیگر در سنین جوانی حدود یک میلیون دلار است اما وقتی سن از ۵۰ می‌گذرد، فاصله ناگهان تا چهار میلیون دلار افزایش می‌یابد. یکی از اقتصاددان‌ها این جهش معنادار و عجیب را به «ارزش زیبایی در بازار سینما» ربط می‌دهد و معتقد است زیبا بودن می‌تواند یک معیار مهم در کم و زیاد شدن دستمزد باشد؛ مشکلی که تاکنون حل نشده و برخی معتقدند مدیریت صنعت سینمای جهان را مردان در دست دارند و ریشه‌های نابرابری جنسیتی نخواهد خشکید.

 

پردرآمدترین بازیگر مرد

فیلم «تاپ گان: ماوریک» تاکنون با فروشی افزون بر 2/ 1میلیارد دلار، پرفروش‌ترین فیلم کارنامه هنری «تام کروز» را در گیشه رقم زده‌ است. بر اساس گزارش‌ها مجموع دستمزد این بازیگر 60ساله علاوه‌بر درصدی از فروش گیشه و همچنین سود حاصل از اکران آتی آن در سامانه‌های نمایش آنلاین به بیش از ۱۰۰میلیون دلار خواهد رسید. کروز پیش‌پرداخت ۱۳میلیون دلاری برای بازی در فیلم اکشن «تاپ گان» دریافت کرده اما بخش قابل‌توجه سود مربوط به قرارداد اوست که شامل درصدی از فروش گیشه نیز می‌شود.

 

«تاپ گان: ماوریک» در گیشه جهانی تاکنون 24/ 1میلیارد دلار فروخته که ۶۲۰میلیون دلار از سینماهای آمریکا حاصل شده و استقبال مخاطبان از این فیلم همچنان ادامه دارد. این فیلم پرفروش‌ترین فیلمی است که تاکنون در سال جاری میلادی اکران شده و نهمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای آمریکا نیز هست. داستان قسمت جدید «تاپ گان» که با بودجه ۱۷۰میلیون دلاری ساخته شده، درباره «پیت میشل» (تام کروز) است که پس از ۳۰ سال فعالیت به عنوان خلبان برتر نیروی دریایی، در معرض یک آزمایش جدید قرار می‌گیرد. قسمت اصلی فیلم «تاپ گان» به کارگردانی تونی اسکات در سال ۱۹۸۶ به سینما آمد و به فروش جهانی ۳۵۰میلیون دلار دست یافت.

 

دستمزد ۱۰۰میلیون دلاری تام کروز یکی از بزرگترین دستمزدهای یک بازیگر برای حضور در یک فیلم است که با دستمزد ۱۰۰میلیون دلاری ویل اسمیت برای «مردان سیاه‌پوش ۳» برابری می‌کند. دنیل کریگ نیز برای بازی در دو قسمت از فیلم «چاقوکشی» بیش از ۱۰۰میلیون دلار دستمزد دریافت کرده است. پرداخت چنین دستمزدهای نجومی به بازیگران در حال حاضر به‌ندرت روی می‌دهد، چرا که فیلم‌های ابرقهرمانی برای بسیاری از مخاطبان سینمای امروز جذابیت بیشتری از بازیگران نامدار دارد. تام کروز برای بازی در دو قسمت بعدی از فیلم «ماموریت غیرممکن» نیز چنین قراردادی بسته و بخش کوچکی از دستمزد خود را به صورت پیش‌پرداخت و بخش عمده آن را از فروش گیشه کسب خواهد کرد.

 

پردرآمدترین بازیگر زن

مارگو رابی، بازیگر فیلم «باربی» با دستمزد 5/ 12میلیون دلار در این هفت ‌ماهی که از سال میلادی گذشته به عنوان گران‌ترین بازیگر زن هالیوود در سال ۲۰۲۲ شناخته شده است. از زمانی که عکس‌های اولیه از فیلم «باربی» به کارگردانی گرتا گرویگ منتشر شد، درباره این فیلم صحبت می‌شد، چون طرفداران تلاش داشتند که بفهمند این فیلم دقیقا درباره چه چیزی است. اکنون، دلیل جدیدی وجود دارد که فیلم «باربی» تیتر اخبار را به خود اختصاص داده؛ آن هم حضور مارگو رابی است. مارگو رابی که در فیلم «باربی» ایفای نقش اصلی را برعهده دارد، با دریافت دستمزد 5/ 12میلیون دلاری برای بازی در نقش باربی به گران‌ترین بازیگر زن هالیوود سال ۲۰۲۲ تبدیل شد. با این حال این بازیگر در جمع بازیگران مرد و زن به صورت مشترک با چند بازیگر دیگر در مقام هشتم قرار گرفته است.

 

دیگران

در فهرست پر‌درآمدهای امسال، پس از تام کروز نام بازیگرانی چون ویل اسمیت، لئوناردو دی‌کاپریو، برد پیت و دووین جانسون به چشم می‌خورد که در سال‌های متمادی جزو این فهرست بوده‌اند. هر چند رقم دستمزد 100میلیون دلاری تام کروز نظرها را به خود جلب کرده اما این رقم بی‌سابقه نبوده است. پیش از این نیز خود تام کروز با «جنگ دنیاها» به مبلغ 100میلیون دلار دست یافته بود. البته با توجه به اینکه هنوز نیمی از سال باقی مانده است بعید نیست بتواند به درآمدی بیش از این دست یابد.

 

با همه اینها تا کنون تام کروز نتوانسته رکورد تاریخ سینما برای بیشترین دستمزد در یک فیلم را که از آن بروس ویلیس است بشکند. بروس ویلیس جزو آن دسته بازیگرانی است که بیشتر به خاطر بازی در فیلم‌های اکشن نظیر «جان‌سخت» شهرت دارد. اما بازی متفاوت و فوق احساسی ویلیس در فیلم «حس ششم» توانست مبلغ 115میلیون دلار را به دارایی‌های او بیفزاید. دستمزد اولیه ویلیس حدود 20میلیون دلار بود اما وی بعدها 17درصد از فروش کل فیلم را نیز مطالبه کرد و سرانجام این مبلغ تاریخی را برای او رقم زد.

 

گران‌ترین بازیگر ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------