حرف های فرهاد جم در مورد «راز ناتمام»/ عکس



 فرهاد جم,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
فرهاد جم، بازیگر نقش «شهید باهنر» در سریال در حال پخش «راز ناتمام»، دلیل شباهت چهره اش به این شخصیت تاریخ معاصر انقلاب را حاصل زحمات مدیر گریم این مجموعه می داند.

این بازیگر می گوید: «آنچه بیش از هر مقوله دیگری من را در ایفای این نقش کمک کرد، ویدئوهایی بود که از این شخصیت به یادگار مانده است.»

 

به  گزارش ایسنا؛  فرهاد جم، بازیگر نقش شهید باهنر در سریال راز ناتمام درباره شباهتش به این شخصیت و گریمی که در این مجموعه داشت خاطرنشان کرد: «قطعا این حسن انتخاب کارگردان و گروه کارگردانی و دستان هنرمند آقای دارسنج عزیز، مدیر گریم مجموعه «راز ناتمام» است که تا جایی که امکان داشت چهره مرا به شخصیت شهید باهنر شبیه کردند. به هر حال شباهت هایی هم در فیزیک و آناتومی صورت وجود دارد که آقای دارسنج عزیز از آنها استفاده کرد و نزدیک شد.»

 

جم که شامگاه دوشنبه، هفتم شهریور ماه در برنامه «شب فیروزه ای» حاضر شد، در پاسخ به اینکه چقدر زندگینامه شهید باهنر را مطالعه کرده است و به لحاظ حسی سعی کرد به این شخصیت نزدیک شود؟ توضیح داد: سه چهار ماهی که بعد از انجام تست گریم تا شروع تصویربرداری فرصت داشتیم، سخنرانی ها، فیلم ها و گفت و گوهایی که از شهید باهنر در اختیارمان قرار گرفت و موجود بود را می‌دیدیم و تجزیه و تحلیل می‌کردیم. از زندگینامه ایشان گرفته تا هرآنچه که می‌توانستیم بهره ببریم، استفاده کردیم و همین اسناد کمک های بسیار شایانی به ما کرد. همچنین گفت و گو هایی که با کارگردان سریال داشتم خیلی مرا در ایفای نقشم کمک کرد.

 

 فرهاد جم,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

نقش شهید باهنر هم چالش داشت هم وسوسه کننده بود

او سپس درباره دشواری‌ها و حساسیت های ایفای نقش های خاصی مثل شهید باهنر و مسئولیت‌پذیری بازیگر در قبال چنین کاراکترهایی گفت: «دقیقاً این موضوع نکته‌ای است که اکثر بازیگران به آن اذعان دارند و آن این است که وقتی شما در تاریخ معاصر نقشی را می‌پذیرید قطعاً کارتان سخت تر است. کسانی که در حال حاضر سنشان ۵۰ به بالا است، شخصیتی مثل شهید باهنر را دیده اند و این خیلی کار را دشوار می‌کند. از یک طرف یک چالش سخت و از طرفی دیگر وسوسه کننده که آیا می توانید از پس این چالش برآیید یا خیر که باید وارد ماجرا شوید و ببینید چه اتفاق‌هایی می‌افتد.»

 

بازیگر سریال های «همسران»، «تولدی دیگر»، «پول کثیف» و «ستایش ۳» در بخشی دیگر از صحبت هایش درباره اینکه کدام رفتار و وجه شخصیتی از شهید باهنر برایش جذاب تر بود؟ اظهار کرد: «دو ـ سه نکته در ویدیوها و سخنرانی‌های این شخصیت مشاهده کردم. اول اینکه ایشان آرامش و متانتی خاص داشتند، حتی در آن لحظاتی که با ایشان مخالفت می شود. به عنوان مثال در جلساتی که شهید باهنر با آقای بنی صدر داشتند و با اینکه مخالف سپردن وزارت آموزش و پرورش به شهید باهنر بود، اما ایشان در هر حال با همان متانت به جلسه ادامه می دادند و عصبانی نمی شدند.»

 

جم تاکید کرد: «فکر می کنم پیشینه فرهنگی و مطالعاتی ایشان که سال‌های سال در نوشتن دست داشتند، این خصیصه را آنقدر در وجودشان پررنگ کرده بود. نکته بعدی اینکه یک هوش خدادادی و ذکاوتی داشتند که می توانستند درونیات خودشان را در لحظات بسیار حساس پنهان کنند؛ به عنوان مثال در سکانس‌های بخش بازجویی های ساواک، ایشان (شهید باهنر) به راحتی می‌توانستند ماموران ساواک که اغلب هم زبده بودند را به بازی و سخره بگیرند تا بتوانند از آن مخمصه نجات پیدا کنند و ماموریت اصلی شان را انجام بدهند.»

 

 فرهاد جم,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

خانواده شهید باهنر از کار راضی اند

بازیگر نقش شهید باهنر همچنین در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه سریال راز ناتمام تا به حال چقدر موفق بوده و فکر می کنید چقدر ارتباط لازم در مورد شخصیت واقعی شهید باهنر ‌شکل گرفته است؟ گفت: «اتفاقا همین امروز صبح از طرف پسر شهید باهنر، دکتر ناصر باهنر به همراه عوامل سریال دعوت شده بودیم و نکته ای که اشاره داشتند دقیقا همین بود. خانواده شهید باهنر و همسر محترمشان تاکید داشتند که اتفاقی که باید افتاده است؛ بنابراین اینکه احساس می کنید مسئولیتی که روی شانه هایت بود توانستی تاحدودی آن را انجام بدهی به نحوی که همسر و فرزند شهید باهنر با کار ارتباط برقرار کنند، رضایت بخش است. شاید در جزئیات متفاوت باشد؛ به هر حال در سریال سازی تفاوت هایی وجود دارد اما در مجموع وقتی این حرف‌ها را می شنویم احساس دلگرمی می کنیم و خدا را صدهزار مرتبه شکر می کنم.»

 

فرهاد جم در پایان درباره بازخوردهایی که از نقشش در سریال راز ناتمام از سوی مردم دریافت کرد، گفت: «نظرات مختلفی گرفته شده است. شاید درصد زیادی خوب بوده و درصد کمی هم در هر حال انتقاد وجود دارد. هر کاری که انجام می دهیم نظرات خوب و بد را هم‌ می شنویم.»

 

سریال «راز ناتمام» به کارگردانی و تهیه کنندگی امین امانی هر شب ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما پخش می شود.

 

فرهاد جم، رامین راستاد، سید جواد هاشمی، مسعود رحیم پور، علیرضا مهران، بهرام ابراهیمی، نگین معتضدی، مریم کاویانی، شهرام عبدلی، مهدی امینی خواه، مریم خدارحمی و ... از بازیگران این مجموعه هستند.

 

برنامه شب فیروزه ای شبکه پنج سیما شامگاه دوشنبه‌ هفتم شهریور ماه میزبان فرهاد جم، بازیگر سینما و تلویزیون بود. این برنامه ساعت ۲۱ شامگاه دوشنبه به روی آنتن رفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------