آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

مزایده نسخه نادر و گران‌قیمت «دن کیشوت»



دن کیشوت ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
نسخه‌ نادری از رمان «دن کیشوت» به همراه مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه در یک حراجی با ارزش تقریبی نزدیک به یک میلیون یورو به فروش گذاشته می‌شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، یک دیپلمات بولیویایی به نام «خورخه اورتیز لینارس» در حوالی ۱۹۳۰ میلادی وارد کتاب‌فروشی در لندن شد و از فروشنده درباره نسخه نفیس رمان «دن کیشوت» پرسید. اما حتی «اورتیز لینارس» که یک علاقه‌مند به کتاب بود هم نتوانست این نسخه مورد نظر را در کتاب‌فروشی لندن پیدا کند. با این حال فروشنده نام او را یادداشت کرد تا در صورت پیدا کردن چنین کتابی به او اطلاع دهد. دو سال بعد، این فروشنده به «اورتیز لینارس» که در پاریس بود درباره این کتاب اطلاع داد و در نهایت دست این دیپلمات به نسخه بی‌نهایت نادر «دن کیشوت» و نخستین نسخه مجموعه داستان‌های کوتاه «میگل د سروانتس» رسید.

 

حالا  چهارصد سال پس از اینکه این کتاب‌ها در مادرید چاپ شدند و حدود یک قرن  بعد از اینکه «اورتیز لینارس» آن‌ها را خریداری کرد، این‌ کتاب‌ها با ارزش تخمینی ۹۰۰,۰۰۰ یورو در ماه دسامبر در حراجی ساتبیز پاریس به فروش گذاشته خواهند شد.

 

نسخه نادر «دن کیشوت» با ارزش تخمینی ۴۰۰,۰۰۰ الی ۶۰۰,۰۰۰ یورو و مجموعه داستان‌های کوتاه «میگل د سروانتس» با ارزش تقریبی ۲۰۰,۰۰۰ الی ۳۰۰,۰۰۰ یورو در حراجی ارائه خواهند شد.

 

نخستین نسخه‌ها از کتاب «دن کیشوت» در سال ۱۹۸۹ در نیویورک به قیمت ۱.۶۵ میلیون دلار فروخته شده بود و مسوولان حراجی ساتبیز معتقدند با اینکه ممکن است نسخه «دن کیشوت» متعلق به «اورتیز لینارس» به قیمت ۱.۶۵ میلیون دلار فروخته نشوند، اما این نسخه همچنان بسیار خاص و ارزشمند محسوب می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------