نقاشی ربوده‌شده «شاگال» در بازار هنر



 تابلوهای نقاشی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
یکی از تابلوهای نقاشی «مارک شاگال» نقاش برجسته سبک سورئال که توسط سربازان نازی ربوده شده بود به‌زودی در یک حراجی به مزایده گذاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از حریت دیلی نیوز، حراجی فیلیپس در نیویورک قصد دارد یکی از تابلوهای نقاشی «مارک شاگال» که توسط نازی‌ها ربوده شده بود را ماه آینده میلادی در نیویورک به مزایده بگذارد. این نقاشی یکی از ۱۵ تابلو نقاشی محسوب می‌شود که توسط سربازان نازی‌ها ربوده شده بود، اما در نهایت به وارثان اصلی در فرانسه بازگردانده شد.

 

این تابلو نقاشی رنگ روغن که در سال ۱۹۱۱ میلادی خلق شده است با عنوان «پدر» شناخته می‌شود و در ماه نوامبر به فروش گذاشته می‌شود. این نقاشی در سال ۱۹۲۸ میلادی توسط یک ویولن‌ساز لهستانی خریداری شده بود. او زمانی که ناچار شد خانه‌اش را ترک کند تمام اموالش را از دست داد.

 

این ویولن‌ساز برخلاف همسر و دخترش از اردوگاه کار اجباری آشویتس جان سالم به در برد و در سال ۱۹۵۸ به فرانسه نقل مکان کرد و در سال ۱۹۶۶ پیش از آنکه مالکیت این نقاشی را پس بگیرد در فرانسه درگذشت. در همان دوره بود که این نقاشی از نمایشگاه‌های مختلف سر در می‌آورد و در نهایت مشخص شد که در فاصله سال ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۳ خود «مارک شاگال» بی‌آنکه که از تاریخچه نقاشی مطلع باشد آن را خریداری کرده بود.

 

پس از اینکه این هنرمند متولد روسیه در سال ۱۹۸۵ در فرانسه درگذشت، نقاشی «پدر» در سال ۱۹۸۸ وارد مجموعه ملی شد. در اوایل همان سال پارلمان فرانسه قانونی را تصویب کرد تا آثار هنری ربوده شده توسط نازی‌ها به وارثانشان بازگردانده شود.

 

اکنون کارشناسان ارزش تقریبی این نقاشی «شاگال» را بین ۶ الی ۸ میلیون دلار برآورد کرده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------