بهترین سریال‌های نتفلیکس در تابستان ۲۰۱۹



 

 سرویس استریمینگ نتفلیکس (Netflix) برای هر سلیقه‌ای سریالی ساخته است هر چند سریال‌های قدیمی بسیاری که توسط شبکه‌های دیگر ساخته شده نیز از طریق این سرویس به نمایش در می‌آیند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با بهترین سریال‌های در حال پخش این سرویس استریمینگ آشنا کنیم.

 

۱- آینه تاریک

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, بهترین سریال‌های نتفلیکس

 

آیا دنیای واقعی به اندازه کافی برایتان یک دنیای پادآرمانشهری نیست؟ فصل پنجم سریال دیدنی و آنتالوژی «آینه تاریک» (Black Mirror) بازگشته است و سه اپیزود جدید را به شما معرفی می‌کند که آب سردی خواهد بود بر رویا‌های شما در مورد آینده تکنولوژی. در سریال تحسین شده و پرطرفدار چارلی بروکر و آنابل جونز باید منتظر هر چیزی باشید و فصل جدید نیز از این قاعده مستثنی نیست که در آن تم‌ها و ماجرا‌های متنوعی در ژانر‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد از نوار‌های ضبط شده در مورد روابط خصوصی افراد تا رسانه‌های اجتماعی و دوستان ربات. چنین داستان‌هایی با حضور بازیگرانی طراز اول مانند اندرو اسکات و مایلی سایرس به تصویر کشیده شده اند. سریال «آینه تاریک» یکی از سریال‌هایی است که باید حتماً دید و برای مدتی شما را به فکر فرو خواهد برد.

 

۲- مرد یک مشتی

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, بهترین سریال‌های نتفلیکس

 

سایتاما می‌گوید که «من تنها برای لذت بردن قهرمان شده ام»، اما همه چیز به شکل وحشتناکی تغییر مسیر می‌دهد. در تلاش برای تبدیل شدن به بزرگ تری قهرمان او یک اشتباه کوچک مرتکب می‌شود: سایتاما بسیار بیشتر از آنچه که باید قوی شده و البته موهایش را نیز از دست می‌دهد. در انیمیشن سریالی «مرد یک مشتی» (One-Punch Man) با قهرمانی روبرو هستیم که تنها یک مشتش می‌تواند دشمنانش را از پای درآورد. این روایت با هر گونه داستان ابرقهرمانی که دیده اید متفاوت است که علیرغم آشفتگی‌های جذابش از جدیتی که در انیمیشن‌های دیگر ژاپنی دیده می‌شود فارغ است. چه یک کهنه سرباز دنیای انیمه باشید و چه تازه وارد این عرصه شده باشید، «مرد یک مشتی» از آن دسته انیمه‌هایی است که هر کسی از تماشای آن لذت خواهد برد.

 

۳- قتل جیانی ورساچه

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, بهترین سریال‌های نتفلیکس

 

سریال «قتل جیانی ورساچه» (The Assassination of Gianni Versace) یک داستان تاریک واقعی با کمی دراماتیزاسیون از تیم ساخت سریال «مردم در مقابل او جی سیمپسون» (The People v O.J. Simpson) است که در آن داستان اندرو کونانان روایت می‌شود، قاتلی سریالی که در سال ۱۹۹۷ جیانی ورساچه، طراح مد و فشن معروف ایتالیایی را در بیرون از خانه اش در میامی بیچ، فلوریدا با شلیک گلوله به قتل رساند. این سریال به شکل گیری شخصیت غریب، مبهم و به شدت تاریک کونانان می‌پردازد که نقش او را به زیبایی هر چه تمام تر، دارن کریس بازی کرده است. از ابتدا تا به انتها این سریال یک داستان جذاب، سرگرم کننده و دیدنی است.

 

۴- لیلهمر

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, بهترین سریال‌های نتفلیکس

 

اولین سریال اورجینال نتفلیکس با عنوان «لیلهمر» (Lillehammer) یک کمدی سیاه و جنایی بسیار خلاقانه است به خصوص اگر اولین بار به تماشای آن نشسته باشید. استیوی ون زانت که بیشتر به خاطر نقشش در سریال «سوپرانوها» شناخته می‌شود در این سریال نقش یک رییس مافیایی مشابه، اما عجیب و غریب را بازی می‌کند که پس از شهادت علیه همکاران خلافکارش تصمیم می‌گیرد به نروژ برود. در نهایت او در منطقه لیلهمر سکونت می‌کن که آن را از مسابقات المپیک زمستانی ۱۹۹۴ به یاد دارد و در آنجا شروع به تشکیل یک امپراطوری مافیایی دیگر می‌کند.

 

۵- عروسک روسی

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, بهترین سریال‌های نتفلیکس

 

در سریال «عروسک روسی» (Russian Doll)، شخصیت نادیا از دو مشکل رنج می‌برد: یکی اینکه او دائماً در حال مردن است و دیگری اینکه او دائماً زنده می‌شود البته به شکل «روز گروندهاگ» و نه «مردگان متحرک». اپیزود اول این سریال با یک جشن تولد که برای نادیا گرفته شده آغاز می‌شود. همان شب او می‌میرد و بار دیگر خود را در جشن می‌یابد. ادامه ماجرای سریال به مردن، زنده شدن و حضور دوباره در جشن تولدش و تلاش او برای یافتن راز موادی که در جریان جشن مصرف کرده یا هر اتفاق دیگری که منجر به سیکل عجیب زندگی او شده می‌پردازد. نتیجه این ماجرا‌ها بسیار سرگرم کننده و الهام بخش است در حالی که بن مایه‌های فلسفی آن را نیز نباید نادیده گرفت.

 

۶- گفتگو‌ها با یک قاتل: نوار‌های تد باندی

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, بهترین سریال‌های نتفلیکس

 

اگر دنبال یک ترس و وحشت واقعی هستید بهتر است به تماشای یک سریال مستند در مورد زندگی مردی که خشونت و بیرحمی دیوانه وار او آمریکای دهه ۱۹۷۰ را در شوک فرو برد بنشینید. سریال «گفتگو‌ها با یک قاتل: نوار‌های تد باندی» (Conversations with a Killer: The Ted Bundy Tapes) بر اساس مصاحبه‌های تد باندی با استفن میچود در زندان و پیش از اعدام این قاتل سریالی مخوف ساخته شده و در آن میچود از او می‌خواهد که در قالب شخصیت سوم به سوالات او پاسخ دهد و بدین طریق از اعترافات تد باندی در مورد قتل ۳۰ زن پرده برداشته می‌شود. خشونت‌های بربر گونه او در این قتل‌ها نیز در قالب سخنان او به تشریح بازگو می‌شود. این نوار‌های صوتی در زمان خود عموم مردم را بیش از پیش در وحشت فرو برد، اما هنوز هم پس از نزدیک به ۴ دهه ترسناک هستند. به تنهایی به تماشای این سریال مستند ننشینید!

 

۷- The OA

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, بهترین سریال‌های نتفلیکس

 

سریال هشت اپیزودی «The OA» یکی از غیرمعمول‌ترین و اورجینال‌ترین سریال‌های اخیر سرویس نتفلیکس است. داستان سریال با بازگشت شخصیت پریری جوهانسون بعد از هفت سال گم شدن آغاز می‌شود. او در بازگشت از مکانی که در این مدت بوده و اینکه چطور بار دیگر بینایی اش را بدست آورده سخن نمی‌گوید. ادامه داستان این سریال یک ماجرای رازآلود ماوراء الطبیعی جذاب است. فصل دوم این سریال مهیج نیز امسال منتشر خواهد شد که باید انتظار داشت مانند فصل اول مورد استقبال منتقدان قرار گیرد.

 

۸- آخرین پادشاهی

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, بهترین سریال‌های نتفلیکس

 

داستان سریال «آخرین پادشاهی» (The Last Kingdom) در اواخر قرن نهم میلادی در انگلستان می‌گذرد، بسیار پیش از آن که این کشور به طور کامل متحد شود. قلمرو‌های مجزای این منطقه که دائماً در جدال و رقابت با یکدیگر هستند مورد حمله وایکینگ‌ها قرار گرفته و تسخیر شده اند و تنها منطقه وسکس به رهبری شاه آلفرد باقی مانده که در مقابل این قوم جنگجو مقاومت می‌کند. این سریال یک درام تاریخی جذاب و سرگرم کننده است که به بررسی ماجراجویی‌های شخصیت اوترد اهل ببانبورگ می‌پردازد، یک جنگجوی جوان آنگلوساکسونی که در کودکی ربوده شده و مانند وایکینگ‌ها تربیت شده و در تلاش برای بازگرداندن زمین‌ها و اعتبار خانوادگی خود، به بازی خطرناکی دست می‌زند. اگر چه این سریال را نمی‌توان با عظمت و محبوبیت سریال «وایکینگ ها» (Vikings) مقایسه کرد، اما جایگزین مناسبی برای این سریال منتشر شده توسط شبکه هیستوری خواهد بود. تاکنون سه فصل از این سریال ساخته شده و فصل چهارم نیز در راه است.

 

۹- ماجراجو‌های ترسناک سابرینا

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, بهترین سریال‌های نتفلیکس

 

کسانی که با شخصیت دوست داشتنی سابرینا در کتاب‌های کمیک «سابرینا جادوگر نوجوان» (Sabrina the Teenage Witch) آشنا هستند شاید انتظار ساخته شدن یک سریال تلویزیونی بر اساس این داستان‌ها را نداشتند، اما سریال «ماجراجویی‌های ترسناک سابرینا» (Chilling Adventures of Sabrina) به یک اندازه برای طرفداران قدیم و جدید این داستان‌های کمیک جذاب خواهد بود. این سریال یک سریال حقیقتاَ ترسناک، اما تاریک و جذاب است که داستان سابرینا اسپلمن ۱۶ ساله‌ای را روایت می‌کند که مجبور می‌شود بین ادامه زندگی به عنوان یک جادوگر و دوستان میرای خود یکی را انتخاب کند. کیرنان شیپکا در نقش سابرینا یک روح تازه و آشنا را به این شخصیت داده است. اپیزود‌های این سریال داستان‌های و رویه متفاوتی داشته، اما از یک طراحی گوتیک جذاب بهره می‌برند که در برخی مواقع باعث پریدن شما از روی مبل تان خواهد شد.

 

۱۰- یتیم سیاه

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, بهترین سریال‌های نتفلیکس

 

تاتیانا ماسلانی، بازیگر کانادایی، در سریال «یتیم سیاه» (Orphan Black) ماسک نسخه علمی تخیلی شخصیت ورونیکا مارس را با یک لهجه بریتانیایی و حال و هوای غریب بر صورت می‌گذارد. او در این سریال نقش سارا را بازی می‌کند، محصول جانبی بدشانس یک آزمایش علمی در مورد کلون کردن که دل شما را خواهد برد. بعد از این که شاهد خودکشی زنی است که شباهت زیادی به او دارد، سارا تصمیم می‌گیرد هویت او را شناسایی کرده و خیلی زود می‌فهمد که نسخه‌های دیگری مانند او وجود دارند.

 

۱۱- بوجک هورسمن

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, بهترین سریال‌های نتفلیکس

 

اکنون فصل پنجم سریال انیمیشن «بوجک هورسمن» (BoJack Horseman) در حال پخش است و شما این شانس را دارید که شاهد یکی از بهترین آثار تاریخ تلویزیون در نتفلیکس باشید. شخصیت بوجک هورسمن در دهه ۱۹۹۰ ستاره یک سریال خانوادگی مشهور بوده است، اما از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی رخ داده است و در این داستان به شرایط زندگی بوجک ۲۰ سال پس از دوران اوج بازیگری اش پرداخته می‌شود. وی اکنون در میانسالی قرار داشته و به شدت به مصرف مواد مخدر وابسته شده است. در لس آنجلسی که نیمی از ساکنان آن را هیبرید‌های حیوان-انسان تشکیل می‌دهند، بوجک در یک کمدی سیاه، اما سرگرم کننده هویت خود را به چالش می‌کشد. شاید در نیمه اول فصل ابتدایی آن را بیش از حد تاریک بیابید، اما در ادامه بدون شکل شیفته و جذب داستان خواهید شد.

 

۱۲- پایان این دنیای لعنتی

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, بهترین سریال‌های نتفلیکس

 

«فکر می‌کردم او یک گزینه جذاب برای کشتن خواهد بود. از این رو وانمود کردم که عاشق او شده ام». بدین ترتیب است که مونولوگ درونی شخصیت جیمز در سریال «پایان این دنیای لعنتی» (The End of the F***ing World) آغاز می‌شود. جیمز یک نوجوان ۱۷ ساله متفاوت و غریب است که متقاعد می‌شود یک سایکوپاث است. هدف او برای اولین قتلش دخری به نام آلیسا است که دانش آموز جدید مدرسه با والدینی فاجعه و استعدادی خاص برای متنفر کردن دیگران از خود است. این دو در نهایت با هم از خانه فرار کرده و رشته‌ای از قتل‌ها که مرتکب می‌شوند آن‌ها را به یکدیگر نزدیک می‌سازد. این کمدی سیاه بی نقص، علیرغم این که ۸ اپیزود فصل اول آن هر کدام تنها نیم ساعت طول دارند، اما به شدت شما را مشتاق دیدن بیشتر خواهد کرد.

 

۱۳- شکارچی ذهن

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, بهترین سریال‌های نتفلیکس

 

دیوید فینچر کارگردان شناخته شده‌ای است که او را به خاطر تریلر‌های پرتعلیقش می‌شناسیم و در سریال «شکارچی ذهن» (Mindhunter) نیز او همان فینچر کلاسیک و همیشگی در قالب کارگردان و تهیه کننده سریال است. این سریال داستان پیشرفت‌های اولین ماموران اف بی آی در بررسی سیستماتیک قتل‌ها و قاتلین سریالی را در قالب مصاحبه‌های مستند گونه دراماتیزه شده به تصویر می‌کشد که در آن از مصاحبه‌های واقعی با قاتلین سریالی و تجاوزگران آمریکایی الهام گرفته شده است. همچنین این سریال را می‌توان مطالعه دقیق و جذاب تبدیل شدن اف بی آی از یک آژانس پلیسی محافظه کار و سنتی به پیشگام بودن در عرصه روانشناسی جنایی دانست. اگر از طرفداران آثار سابق دیوید فینچر هستید بدون شک «شکارچی ذهن» نیز شما را راضی خواهد ساخت.

 

۱۴- خرابکار آمریکایی

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, بهترین سریال‌های نتفلیکس

 

سریال سیاه و شبه مستند «خرابکار آمریکایی» (American Vandal) داستان دانش آموزی به نام پیتر مالدونادو را روایت می‌کند که با تحقیقاتی سیستماتیک سعی دارد اشتباه بودن اخراج یکی از دوستانش به دلیل کشیدن اشکال قبیح روی ماشین ۲۷ معلم مدرسه را مشخص نماید. «خرابکار آمریکایی» با طعنه هوشمندانه‌ای که در خود دارد شما را جذب خواهد کرد و همزمان از مولفه‌های مستند‌های جنایی واقعی و فرهنگ دبیرستان‌های مدرن آمریکایی استفاده کرده و در ادامه شما را به یک داستان رازآلود وارد می‌کند. بعد از چند اپیزود بدون شک هنگام تماشای ادامه سریال روی لبه مبل خواهید بود و از خود می‌پرسید چه کسی آن اشکال زشت را روی ماشین‌ها کشیده است؟

 

۱۵- سیاره ما

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, بهترین سریال‌های نتفلیکس

 

دیوید آتنبرو بازگشته است و برای اولین بار سریالی برای سرویس نتفلیکس با موضوع حیات وحش ساخته است. «سیاره ما» (Our Planet) را باید جاه طلبانه‌ترین سریالی که تاکنون در مورد حیات وحش ساخته شده دانست که با کیفیتی خیره کننده از مرتفع‌ترین نقاط زمین به عمق اقیانوس‌ها می‌رود. در این سریال نیز مانند دیگر آثار آتنبرو شاهد یک پیام هستیم: اینکه انسان‌ها در حال نابودی سیاره زمین به شکلی ترسناک هستند. در این سریال تاثیری ویرانگر که انسان بر روی محیط زیست گذاشته و تغییراتی که برای توقف این تخریب‌ها باید صورت گیرد به وضوح بازگو می‌شود.

 

 برترین‌ها 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------