نامزدهای دریافت جایزه جشنواره فیلم «کودک برای کودک»



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,جشنواره فیلم  کودک
اسامی فیلم‌ها و پویانمایی‌های نامزد دریافت جایزه جشنواره دوسالانه فیلم «کودک برای کودک» (قاصدک) اعلام شد. 

به گزارش مهر به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اسامی فیلم‌ها و پویانمایی‌های نامزد دریافت جایزه جشنواره دوسالانه فیلم «کودک برای کودک» (قاصدک) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام شد.

 

هیات داوران این جشنواره پس از بازبینی و بررسی بیش از ۶۲۰ اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره ۵۰ فیلم را به عنوان نامزدهای حضور در المپیاد فیلمسازی نوجوانان و دریافت جایزه این رویداد هنری معرفی کردند.

 

 داوران در بخش فیلم‌های زنده تولید شده از سوی کودکان ۲۴ فیلم را از میان ۱۴۲ فیلم کوتاه، ۱۳ مستند و ۵۷ فیلم مربوط به بخش مروری بر جشنواره انتخاب و در بخش آثار پویانمایی نیز ۲۶ اثر را نیز از میان ۴۱۶ پویانمایی رسیده به دبیرخانه معرفی کردند.

 

فیلم‌های «چاقوسازی»، «وای فای» و «گل‌های فرش» از استان آذربایجان غربی، «وقتی هوا آلوده می‌شه»، «بوسه‌های صورتی» و «خانه دهدشتی» از اصفهان، «دیوار»، «لانه» و «بیله‌سوار و خاک‌زرخیز» از اردبیل، «نزدیک دورها» از تهران، «چق چقو» از چهارمحال و بختیاری، «باور»، «هستی و ستارگان» و «دست بالای دست بسیار است» از خراسان رضوی، «کیف مدرسه» از قم، «گنجشک‌های کوچه ما» و «تصمیم» از کردستان، «بهزاد» و «ماجرای کتاب‌ها» از گلستان، «لطفا زمین را پاکیزه نگه داریم» از گیلان، «فرش و قدمت آن در اراک» از استان مرکزی، فیلم‌های «ماه پیشونی»، «کفش‌های من»، «هنگام سپید» و «وقت اذان» از استان یزد در بخش فیلم‌های زنده نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

 

همچنین آثار پویانمایی با عنوان‌های «نامرئی» از آذربایجان غربی، «رویای خیس» از تهران، «قناعت»، «بز و طوطی» و «گبه» از اصفهان، «قطار زندگی»، «ملا و شاگردانش» و «آدم کوچولوی گرسنه» از چهارمحال و بختیاری، «جاسوس» از خوزستان، «نذری»، «سیاهی مطلق»، «چوب جادویی» و «کلاغ فیروز» از استان خراسان رضوی، «مامان خیلی بزرگ من» از فارس، «عمو نوروز اومده» و «مرغ ماهیخوار و خرچنگ» از قزوین، «خانه رنگین کمان»، «پاپر» و «راز غار تاریک» از کرمان، «پیرمرد» از کرمانشاه، «رانندگی پر ماجرای بابا» و «دلگشا» از مازندران، «سنجاق‌ها» و «خاله قابلمه» از استان مرکزی و «زندگی زیباست» و «مورچه و پنیر» از استان یزد نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

 

آثار بخش فیلم کوتاه و مستند این جشنواره را محمدرضا کریمی صارمی، غلام‌رضا حیدرنژاد و لیلا میرهادی و بخش پویانمایی را محمدرضا کریمی صارمی، هدی اثنی‌عشری و مهدی خرمیان داوری کردند.

 

داوری نهایی هشتمین دوسالانه قاصدک فیلم «کودک برای کودک» طی روزهای ۲۲ و ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ در اداره‌کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون برگزار شد.

 

قرار است از برگزیدگان جشنواره در نیمه اول شهریور همزمان با دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان تجلیل شود و اعضای خالق آثار نامزد دریافت جایزه به عنوان اعضای انجمن فیلمسازان نوجوان کانون به رسمیت شناخته ‌شوند.                  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------