زوج‌های کمدی روی پرده چه عملکردی داشتند؟



 

 معمولا قبل از این که تماشاگر بنابر محتوا و قصه یک فیلم کمدی تصمیم بگیرد به سینما برود و آن فیلم را تماشا کند، حضور بازیگر یا بازیگران مورد علاقه‌اش در فیلم است که انگیزه تماشای اثر را در او ایجاد می‌کند. این انگیزه زمانی بیشتر می‌شود که دو بازیگر در کنار یکدیگر، به عنوان زوج سینمایی در فیلم حضور داشته باشند. از بین فیلم‌های کمدی روی پرده، چهار فیلم زوج سینمایی دارند  که از میان آن‌ها دو زوج موفق شده‌اند عامل مهمی برای فروش فیلم باشند و دو زوج دیگر نتوانسته‌اند موفقیت ویژه‌ای نصیب فیلم کنند.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,زوج‌های کمدی

پژمان جمشیدی و سام درخشانی

پژمان جمشیدی و سام درخشانی دیگر امتحان‌شان را پس داده‌اند. تجربه سریال «پژمان» و فیلم‌های «خوب، بد، جلف» و «تگزاس» نشان داده آن‌ها جزو زوج‌های بفروش هستند. «تگزاس 2» در مدت چهار هفته‌، تقریبا 10 میلیارد تومان در گیشه فروخته و توانسته بعد از فیلم «متری شیش‌ونیم» که در صدر جدول فروش است، جایگاه دوم جدول را از آن خود کند.

سابقه کارگردان: مسعود اطیابی به تازگی مسیر ساخت کمدی‌های تجاری را در پیش گرفته و در این راه موفق هم بوده. «تگزاس 2» نسبت به «تگزاس 1» شوخی‌های نامناسب کمتری دارد، اما جای خالی یک قصه، شوخی‌های بامزه و جدید در آن حس می‌شود.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,زوج‌های کمدی

جواد عزتی و امیر جعفری

امیر جعفری و جواد عزتی پیش از این در «اکسیدان» به مخاطب ثابت کردند که می‌توانند با یکدیگر ترکیب بامزه و خوبی را بسازند. «چهار انگشت» به لطف حضور ستاره‌اش جواد عزتی، در هشت هفته اکران حدود 10 میلیارد تومان فروخته و در جدول فروش فیلم‌های اکران نوروزی در جایگاه سوم قرار دارد.

 

سابقه کارگردان: حامد محمدی تجربه زیادی در ساخت کمدی ندارد، او در فیلم «اکسیدان» زوج جواد عزتی و امیر جعفری را کشف و در «چهار انگشت» هم تکرار کرد. «چهار انگشت» به ایده کلیشه‌ای گیر افتادن یک آدم مذهبی میان افراد غیرمذهبی متوسل می‌شود و پر است از شوخی‌های سطحی و دم‌دستی.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,زوج‌های کمدی

هومن برق‌نورد و بهنام تشکر

همراهی هومن برق‌نورد و بهنام تشکر اولین بار در سریال «دزد و پلیس» جواب داد و در «دودکش» به شکل دیگری استفاده شد. اما این تجربه‌های خوب باعث نشده که مخاطب از این زوج در سینما و فیلم «زندانی‌ها» استقبال کند. «زندانی‌ها» هم جزو آثاری است که در هشت هفته اکران، تقریبا 4.5 میلیارد فروخته و با این میزان فروش، جزو فیلم‌های شکست‌خورده اکران نوروزی است.

 

سابقه کارگردان: همه آثار ده‌نمکی با استقبال مخاطب عام روبه‌رو شده و این کارگردان موفق شده گیشه را به دست بگیرد اما «زندانی‌ها» معادلات را برهم ریخت. «زندانی‌ها» یک کمدی خانوادگی است که مضامین مذهبی و اعتقادی مانند دیگر ساخته‌های ده‌نمکی در آن دیده می‌شود.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,زوج‌های کمدی

هادی حجازی فر و سینا مهراد

هادی حجازی‌فر و سینا مهراد در «ژن خوک» برای اولین بار کنار یکدیگر دیده می‌شوند اما این تازگی، محبوبیت حجازی‌فر و اولین حضور مهراد بعد از سریال «پدر» در سینما، باعث نشد  این دو، زوج بفروشی باشند. «ژن خوک» در هشت هفته اکران، تنها 3 میلیارد تومان فروخته است و فیلم «غلامرضا تختی» در جدول فروش اکران نوروزی، جلوی سقوط آن را به قعر جدول گرفته است.

 

سابقه کارگردان: سعید سهیلی تاکنون با ساخت کمدی‌های عامه پسند توانسته برای خودش موفقیتی دست و پا کند. «ژن خوک» یک ایده تکراری یعنی همراهی اجباری دو زندانی را روایت و تلاش می‌کند با کنایه‌های سطحی مدعی نقد اجتماعی شود.

 

 خراسان  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------