آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

حراج طره موی «بتهوون» با قیمت 15 هزار پوند



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,بتهوون
لودویگ فان بتهوون (موسیقی‌دانان آلمانی) در سال 1826 طره‌ای از موهایش را به هالم دوست پیانیستش هدیه می‌دهد و حال این طره مو به قیمت 15 هزار پوند به فروش می‌رسد.

به گزارش ایلنا، حراجی «ساتبیز» به تازگی طره مویی از «‌لودویگ فان بتهوون» موسیقی‌دان برجسته‌ی آلمانی که خودش آن را در سال ۱۸۲۶ به دوست پیانیستش هدیه داده بود، به مزایده خواهد گذاشت. این تارهای مو در یک قاب چوبی قرن نوزدهم قرار دارد و برای مدت طولانی به عنوان یک میراث گرانبها در خانه هالم (فردی که بتهوون طره مو خود را به او هدیه داده بود) نگهداری می‌شد.

 

تخمین زده می‌شود این طره مو به قیمت ۱۵ هزار پوند به فروش برسد، اما سایمون مگوایر  یکی از مدیران حراجی ساتبیز بیان کرد این طره مو به قیمت بیشتری به فروش خواهد رسید.

 

به مزایده گذاشتن تارهای موی یک فرد مشهور بی‌سابقه نیست‌. ساتبیز پیش از این طره‌ی دیگری از موهای بتهوون، فردریک شوپن و موتزارت را نیز به مزایده گذاشته بود.

 

طره مویی که ساتبیز در سال ۱۹۹۴ به مزایده گذاشت از تختی که بتهوون در لحظات آخر عمرش بر آن آرمیده بود، برداشته شده بود.

 

طره مویی از «مورتزارت» که در سال ۲۰۱۳ در همین حراجی به مزایده گذاشته شد در نهایت به قیمت باورنکردنی ۳۸ هزار پوند به فروش رسید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------