فروش نامه‌های عاشقانه لئونارد کوهن به ارزش ۸۷۶ هزار دلار



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,لئونارد کوهن
مجموعه‌ بیش از ۵۰ نامه عاشقانه «لئونارد کوهن» خواننده و ترانه‌سرای کانادایی به ارزش ۸۷۶ هزار دلار در حراجی «کریستیز» فروخته شد. 

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری رویترز از لس آنجلس، برخی از این نامه‌ها که بازگو کننده روابط عاشقه کوهن با «ماریان آیلن» بود و باعث پیشرفت کاری کوهن از شاعر به موسیقی‌دانی معروف شد، بیش از پنج برابر رقم تعیین شده قبل از حراجی، به فروش رفت.

 

نامه اصلی کوهن که دسامبر ۱۹۶۰ نوشته شد، به قیمت ۵۶ هزار و ۲۵۰ دلار فروخته شد، در حالی که قیمت اولیه آن ۱۰ هزار دلار ارزیابی شده بود. همچنین نامه‌ای که کوهن در سال ۱۹۶۴ تحت عنوان «مشهورم اما خالی» نوشت، به ارزش ۳۵ هزار دلار به فروش رفت.

 

کوهن و آیلن که دختری متولد نروژ بود، در سال ۱۹۶۰ با هم آشنا شدند. این دختر، الهام بخش چند آهنگ معروف کوهن از جمله «پرنده روی سیم» و «هی، هیچ راهی برای گفتن خداحافظی نیست»، بود.

 

آیلن ژوئیه ۲۰۱۶ در سن ۸۱ سالگی بر اثر ابتلاء به سرطان خون درگذشت. کوهن نیز که از بیماری سرطان خون رنج می‌برد، نوامبر ۲۰۱۶ در سن ۸۲ سالگی از دنیا رفت.

 

نامه‌ها از طرف خانواده آیلن به فروش گذاشته شد و هویت خریداران فاش نشده است.

 

بخت اصلی در این حراجی پنج روزه، مربوط به یک زنگ برنزی ایتالیایی بود که قدمت آن به قرن پانزده یا شانزده بازمی گشت. کوهن و آیلن زمانی این زنگ را در منزل مشترکشان آویخته بودند. این زنگ به مبلغ ۸۱ هزار و ۲۵۰ دلار فروخته شد، در حالی که قبل از حراج ۱۲ هزار دلار قیمت گذاری شده بود.

 

 ایرنا   

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------