ماجرای شوخی مجری «سلام صبح بخیر» با علی دایی چه بود؟



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,حسین کلهر

 

 حسین کلهر مجری برنامه «سلام صبح بخیر» که مدتی پیش به علت شوخی با لوگوی باشگاه استقلال، از سوی هواداران این تیم و بسیاری از مخاطبان مورد انتقاد قرار گرفته بود، این بار به دلیل شوخی که با علی دایی انجام داده، هدف انتقاد علاقه‌مندان فوتبال قرار گرفته و در یکی دو روز گذشته، موج سنگین واکنش‌ها را علیه خود دیده است.

 

شوخی یا هتاکی؟

روز دو‌شنبه صبح، حسین حسینی مجری «سلام صبح بخیر» خبری اعلام کرد درباره این که کریستین رونالدو تعداد گل‌های ملی‌اش به رکورد علی دایی آقای گل جهان نزدیک شده، بنابراین فعالان ورزشی پیشنهاد دادند علی دایی را برای بازی‌های دوستانه به تیم ملی دعوت کنند تا رکوردش حفظ شود. حسین کلهر ضمن یادآوری بازی تاریخی ایران - مالدیو، دنباله خبری را که حسینی اعلام کرد، گرفت و گفت: «لطفی که مالدیو به آقای دایی و این رکورد کرد، هیچ کس نکرد» این در حالی است که دایی در اولین بازی ایران و مالدیو که با 17 گل به نفع ایران تمام شد، فقط دو گل زده بود. کلهر شوخی‌اش را این طور ادامه داد: «دوستانی هستند که پنج میلیون می‌گیرند یک سال از سن شما در شناسنامه کم می‌کنند.

 

آقای دایی هم که کاسب منصفی هستند و عقل اقتصادی خوبی دارند، جیب‌شان هم خوب پر است می‌توانیم صحبت کنیم تا صغر سن برایشان درست کنیم. از تیم نوجوانان هم می‌توانند شروع کنند.» البته کلهر بعد از این شوخی، از علی دایی به عنوان اسطوره طرفداران فوتبال در آسیا یاد و از او تمجید کرد، اما روز سه‌شنبه بریده این بخش از برنامه در فضای مجازی به عنوان تمسخر رکورد ملی علی دایی یا توهین مجری شبکه سه، منتشر شد و واکنش‌های منفی فراوانی را برانگیخت.

 

انتقاد تند علی دایی از صداوسیما

سه‌شنبه عصر علی دایی در گفت‌وگو با ایسنا به این اتفاق واکنش نشان داد و از صداوسیما و مجریان «سلام صبح بخیر» به شدت انتقاد کرد. او گفت: «برای صداوسیما متأسفم که آدم‌هایی که معلوم نیست از کجا آمده‌اند به این مجموعه راه می‌دهد و به آن‌ها میکروفن می‌دهد تا صحبت کنند. به نظر من قوه قضاییه باید به این مسئله ورود کند و مجری را که گفته با ۵ میلیون تومان سن شناسنامه‌ای دایی را کوچک می‌کنم بازخواست کند تا ببیند چه کسانی با او در ارتباط هستند که این کارها را می‌کنند؟» او در ادامه صحبت‌هایش، این شوخی را آموزش رواج فساد در صداوسیما دانست و گفت که هدف تلویزیون کوبیدن و تحقیر اوست. علی دایی پیش از این، زمان پخش برنامه «خنده بازار» هم که در یکی از آیتم‌های آن با او شوخی شده بود، از تلویزیون انتقاد کرده و گفته بود در این برنامه مورد تمسخر قرار گرفته است.

 

«سلام صبح بخیر» متاثر از اعتراض‌ها

صفحه رسمی برنامه «سلام صبح بخیر» در واکنش به اعتراض‌ها و انتقادات، پستی در اینستاگرام منتشر کرد و ضمن تحسین شهریار نوشت که این برنامه فقط پیشنهادی را که برای حفظ رکوردهای دایی مطرح شده، نقل قول کرده. در پایان این پست نیز از او و طرفدارانش عذرخواهی کرد. اما ماجرا به همین عذرخواهی مجازی ختم نشد و چهارشنبه صبح، این برنامه در بخش «سه کنج» ابتدا دقایقی به افتخارات علی دایی در طول تاریخ پرداخت تا شاید آبی روی آتش انتقادات و دلخوری‌ها باشد. البته به ‌رغم این که در کانال تلگرامی برنامه اعلام شده بود، این بخش به بهانه شیطنت رسانه‌ای و تقطیع اظهارات مجری «سلام صبح بخیر» درباره علی دایی پخش می‌شود اما در برنامه هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشد. نکته دیگر، غیبت حسین کلهر در برنامه چهارشنبه صبح بود. دفعه قبل هم وقتی این مجری با لوگوی استقلال شوخی کرده بود، فردای آن روز در برنامه حضور نداشت. کلهر بارها در این برنامه با شوخی‌های تندی که داشته و کنایه‌هایی که به بعضی مسئولان زده است، باعث شده بریده ویدئوهای این برنامه دست‌به‌دست بچرخد و نام برنامه سر زبان‌ها بیفتد.

 

 

خراسان  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------