آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

مخالفت نوبخت با حذف معافیت مالیاتی هنرمندان



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, معافیت مالیاتی
در حالی که در روزهای اخیر صحبت از حذف معافیت مالیاتی هنرمندان در لایحه بودجه سال آینده به گوش می رسد، اما رئیس سازمان برنامه و بودجه از مخالفت دولت با این طرح خبر می دهد.

به گزارش ایرنا؛با نزدیک شدن به زمان ارسال لایحه بودجه سال آینده به مجلس،‌ جزییات این لایحه مشخص می‌شود و از آنجا که در این سال‌ها بر افزایش سهم مالیات در بودجه تاکید شده،‌باید منتظر تغییراتی در این بخش باشیم.

 

بر این اساس در روزهای گذشته موضوع «پیش‌نویس لایحه اصلاح برخی قوانین و مقررات مالیاتی» شنیده می شود که در صورت تصویب لغو معافیت مالیاتی کلیه فعالیت‌های فرهنگی-هنری در حوزه‌هایی مانند انتشارات، تئاتر، سینما و موسیقی که پیش از این در قانون وجود داشت را شامل خواهد شد.

 

این در حالی است که از سال ۱۳۸۰ تا کنون فعالیت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی، فرهنگی و هنری که به موجب مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود، از پرداخت مالیات معاف است.

 

با این حال اگر این موضوع در لایحه بودجه سال آینده گنجانده شود و در مجلس به تصویب برسد،‌ می تواند اقتصاد فعالیت های هنری و فرهنگی را به خطر بیاندازد.

 

اما این موضوع در حالی از سوی سازمان امور مالیاتی مطرح می شود که از وزیر ارشاد گرفته تا رییس سازمان برنامه و بودجه با آن مخالفت کرده اند.

 

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه از مخالفت دولت با طرح پیشنهاد حذف معافیت مالیاتی هنرمندان در پیش‌نویس لایحه اصلاح برخی قوانین و مقررات مالیاتی خبر داد.

 

همچنین «سیدعباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پی قوت گرفتن حذف معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ، رسانه و هنر، در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهوری، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری و وزیر امور اقتصادی و دارایی، خواستار بازنگری در این تصمیم شده است.

 

وی در بخشی از این نامه تاکید کرده که در شرایطی که خبر موافقت دولت محترم در تصویب تاسیس انجمن‌های صنفی سراسری فرهنگ، هنر و رسانه می‌رفت تا موجی از شادی و دلخوشی در بین این بخش از جامعه ایجاد کند، متاسفانه انتشار اخباری در خصوص حذف معافیت مالیاتی مربوطه موجب نگرانی شد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داده  که براساس بند (ل) ماده (۱۳۹) قانون مالیات‌های مستقیم، کلیه فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، قرآنی، فرهنگی و هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاف از مالیات (مشمول مالیات با نرخ صفر درصد) هستند. به نیکی واقفید فعالیت‌های فرهنگی و هنری اصولا درآمدزایی چندانی نداشته و انتفاعی محسوب نمی‌شود و برهمین اساس در ادوار مختلف به مجوزهای صادر شده به چشم اقتصادی نگاه نشده و همواره سعی در حمایت از آنها بوده است.

 

صالحی گفته که باتوجه به اینکه خطر تهاجم فرهنگی و توطئه‌های نفوذ و استحاله فرهنگی دشمنان انقلاب به طور مداوم گوشزد می‌شود، لزوم حمایت همه‌جانبه از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای ضروری بوده و باتوجه به تاثیرات منفی اقتصادی و اجتماعی ناشی از این اقدام بر نخبگان کشور، دستور فرمایید معافیت‌های مالیاتی موضوع بند (ل) یاد شده همچون گذشته برقرار بوده و از هرگونه اقدام در جهت حذف آن جلوگیری به عمل آید.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------