کارگردان «تام و جری» درگذشت



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,تام و جری
جینی دیچ خالق اولین انیمیشن کوتاه برنده اسکار، در ۹۵ سالگی جان خود را از دست داد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هالیوود ریپورتر، جینی دیچ تصویرگر، انیماتور، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم برنده اسکار آمریکایی درگذشت. او ۹۵ ساله بود.

 

پت همیل که یکی از ناشر‌ان آثار وی و اهل کشور چک است، به آسوشیتدپرس گفته است که دیچ به طور غیرمنتظره‌ای در خانه خود واقع در محله لیتل کوارتر شهر پراگ، جان خود را از دست داده است. اطلاعات بیشتری از مرگ وی منتشر نشده است.

 

فیلم انیمیشنی «مونرو» به کارگردانی دیچ در سال ۱۹۶۰ جایزه بهترین انیمیشن کوتاه آکادمی اسکار را دریافت کرد. او همچنین در سال ۱۹۶۴ در بخش مشابه توانست دو نامزدی دیگر برای «نودنیک اینجاست» و «چگونه از دوستی دوری کنیم» به دست آورد.

 

او همچنین خالق سریال «تام شگفت انگیز است» است و همچنین تهیه کنندگی انیمیشن «درخت خانواده سیدنی» را که در سال ۱۹۵۸ برای جایزه اسکار نامزد شده بود، انجام داده است. او کارگردان قسمت‌هایی از کارتون محبوب «تام و جری» و «ملوان زبل» هم بود.

 

دیچ متولد ۸ اوت ۱۹۲۴ در شیکاگوست. او در سال ۱۹۵۹ سفری به پراگ داشت که قرار بود ده روز در آنجا بماند. اما در این شهر همسر آینده‌اش را پیدا می‌کند و در آنجا ماندگار می‌شود.

 

دیچ در سال ۲۰۰۴ جایزه وینزر مک کی را برای فعالیت طولانی مدت خود در عرصه انیمیشن به دست آورد. جایزه‌ای که توسط انجمن بین المللی فیلم‌های انیمیشن هر سال در طول برگزاری جوایز آنی اهدا می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------